X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גבורתו ופועלו של הארי בינגהאם ה-IV ראויים לשמש דוגמה ליהודים וישראלים ולבני אדם באשר הם. אומץ להילחם למען הצדק והחיים ולמען עם ישראל. אומץ להתנגד לפוליטיקה קטנונית ואינטרסנטית. אומץ אנושי זה המאפיין את המתנחלים ותומכיהם הוא מופת המזכיר לכולנו את אסיר ציון אוהב ישראל יונתן פולארד ואת גלעד שליט
▪  ▪  ▪

הארי בינגהאם ה-IV, הציל אלפי יהודים שברחו מהנאצים בעזרת אשרות כניסה מזויפות. חירם (הארי) בינגהאם ה-IV, ששימש בתור סגן קונסול אמריקני במרסיי שבצרפת בשנת 1940, פעל בניגוד למדיניות האמריקנית וסיפק אשרות כניסה מזויפות שהצילו את חייהם של אלפי יהודים שנמלטו מהנאצים, וביניהם מרק שגל, מרקס ארנסט ומשפחתו של הסופר תומאס מאן.
גם כאשר הממשל בוושינגטון איבד את הסבלנות כלפיו והעבירו לבואנוס איירס שבארגנטינה בשנת 1941, המשיך בינגהאם לדווח לממונים עליו על תנועות הנאצים שם, עד שבסופו של דבר, הוא סולק מהשירות הדיפלומטי של ארה"ב מכיוון שהוא פעל למעשה בניגוד למדיניות ארה"ב.
בנוסף להנפקת אשרות מזויפות, הוא גם הסתיר יהודים בביתו שבמרסיי, ופעל עם המחתרת הצרפתית כדי להבריח יהודים מצרפת לספרד או אל מעבר לים התיכון. הוא גם תרם מכיסו להוצאותיהם. הוא הציל בין 2,500 ל-5,000 איש.
בינגהאם שיתף פעולה עם רשת ההצלה שניהל העיתונאי חסיד אומות העולם וריאן פריי, יחד עם ד"ר פרנק בון ואחרים. רשת זו הצילה יהודים רבים, בעיקר על-ידי הברחתם לפורטוגל הנייטרלית, משם יכלו להפליג לחוף מבטחים בארצות הברית. בין הניצולים בדרך זו היו מספר סופרים ואמנים מפורסמים, בהם ליאון פויכטוונגר (מחבר "היהודי זיס"), פרנץ ורפל (מחבר הספר "ארבעים הימים של מוסה דאג") ואשתו אלמה מאהלר, היינריך מאן וגולו מאן (בנו של תומאס מאן), מקס ארנסט, הצייר מארק שאגאל, אנדרה ברטון, אנדרה מסון, אוטו מאיירהוף, קונרד היידן, חנה ארנדט והרב אהרון ליכטנשטיין.
לרבים מהפליטים לא היה די באשרות הכניסה בכדי לעבור את הגבול, שכן לרבים מהם לא היה דרכון, מכורח נסיבות הבריחה והתוהו ובוהו ששרר אז. כדי לעזור להם, הנפיק בינגהאם לחלק מהניצולים לא רק אשרה, אלא גם תצהיר חתום על ידו "במקום דרכון" המאשר את זהותם. תצהירים כאלה, הקרויים גם "דרכון נאנסן", אפשרו למי שאיבדו את אזרחותם ודרכונם לעבור גבולות.
בנו רוברט קים ברנהאם האב (כיום בן 67), כתב ספר על אביו (בשפה האנגלית): "כיצד הארי בינגהאם יצא נגד ממשלתו כדי להציל חיים". עלינו ללמוד מסר זה ביתר שאת וביתר עוז, כאז כן היום. הארי הציב את האנושיות שלו מעל לקריירה. הוא שילם על כך מחיר אישי ונפשי גבוה, אך מעולם לא התחרט.
הארי בא משושלת ארוכה ומפורסמת של 'לוקחי סיכונים'. אביו, חירם בינגהאם III - שעליו מתבססת הדמות ההוליוודית של אינדיאנה ג'ונס - גילה את חורבות עיר האינקה מאצ'ו פיצ'ו בפרו בשנת 1911. הארי היה אדם דתי מאוד שראה שליחות בתפקיד שהיה לו בהצלת חיים בתקופת הסיוט ההוא. הוא חש חמלה רבה כלפי בני אדם, והאמין שבכל אדם יש ניצוץ אלוקי. הארי לימד את כל 11 ילדיו שעליהם לחיות על-פי כלל הזהב של "ואהבת לרעך כמוך".
בשנת 2002, הזמין מזכיר המדינה דאז, קולין פאוול, את המשפחה של הארי לוושינגטון והעניק להם פרס 'התנגדות מועילה' לכבודו של אבי המשפחה. סוף האמת לנצח ולצאת לאור. הארי זכה לכבוד גם באו"ם ובמדינת ישראל. 'יד ושם' פתחה תערוכה לזכרו בשם "קירו של הארי".
גבורתו ופועלו של האיש ראויים לשמש דוגמה ליהודים וישראלים ולבני אדם באשר הם. אומץ להילחם למען הצדק והחיים ולמען עם ישראל. אומץ להתנגד לפוליטיקה קטנונית ואינטרסנטית. אומץ אנושי זה המאפיין את המתנחלים ותומכיהם הוא מופת המזכיר לכולנו את אסיר ציון אוהב ישראל יונתן פולארד ואת גלעד שליט.
לעולם לא נפקיר את המתנחלים, את ארצנו, את גלעד ואת יונתן פולארד. זו מחוייבות נצחית אנושית ויהודית.

תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  27/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיבור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סיפור נפלא על אדם נפלא ל"ת
שולמית  |  28/09/11 02:58
2
אכן מופת
הניה  |  29/09/11 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד יהונתן גרינברג
אנחנו נושמים לרווחה, כשאנו רואים את הכיפה הסרוגה. לומר את האמת, בראותנו פנים טובות מסביב, מן הסתם מחפשים אנו את הכיפה מאחור...
ד"ר מוטי גולן
כל שנדרש מאתנו הוא לפרגן לשני ולסנגר על הזולת, בין אם זה אדם הקרוב אלינו ובין אם היה זה אדם הרחוק מאתנו    בזכות הזכות ולא בזכות החובה    הליכות משה רבינו ואברהם אבינו    חזרה בתשובה לגאולת ישראל
דן אלון
עד היום כתבה ההיסטוריה הישראלית פרקי תקומה עקובים מדם, יזע ודמעות, ואם ניתן היה להשוות אותה לכניעה לדואליות של יוסק'ה או להכרה בדואליות של הלל הזקן, ברור שבספר דברי הימים של 63 שנות עצמאותנו ייכתב בבירור "יוסק'ה"    ברכתי לשנה החדשה תהיה אם כן התפכחות של כולנו וכל אחד מאיתנו, וכמובן התפכחות מדינית, כלכלית וחברתית מהאשליה הדואלית, ופירושה יהיה הכרה במעגל השוטים של הבידול והניכור
יובל לובנשטיין
הדומה בין המבצעים ברשתות השיווק למלכודות הדבש    עיגול מחירי מוצרים - לא כלפי מטה אלא כלפי מעלה    מספר המבצעים השווים באמת הוא אולי עשרה    כללי ברזל לקניית החג
יפה לורנצי
שוב ייוולד תינוק שלא יכיר את אביו, ואלמנה צעירה תבכה את מות בעלה כל חייה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il