X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אנשי ההייטק שייכים למעמד הביניים [צילום: פלאש 90]
העם דורש: שימרו על ההייטק
תשע"א תיזכר כשנה טובה. זו הייתה שנת היציאה מהמיתון, שהחל ב-2008 והשמיע חרחורי גסיסה בספטמבר 2010 הממשלה תוכל לממן חלק מהמלצות דוח טרכטנברג אם תדע לשמור על ענף ההייטק, שעדיין מכניס למדינה מחצית מהכנסותיה הדולריות היא חייבת זאת גם לחלק מיושבי האוהלים עובדי ענף ההייטק שלא רוצים לאבד את מקום עבודתם

תשע"א תיזכר כשנה טובה. זו הייתה שנת היציאה מהמיתון, שהחל ב-2008 והשמיע חרחורי גסיסה בספטמבר 2010 - בשיאה של האופטימיות. סיכמנו אז בשמחה שלמרות שהיה זה מיתון לא קל, הפגיעה שלו בענף ה-ICT הייתה מזערית, וההייטק חזר במהרה להיות הקטר שמוביל את המשק. אחת הסיבות לכך הייתה שארגונים הבינו שקיצוץ, הפסקה או ביטול פרויקטי ICT, משמעותם נזק גדול הרבה יותר לארגון מאשר ההוצאה.
אבל סופה של שנה טובה זו מלווה בלא מעט חששות וספקות וברחבי העולם כבר מדברים שוב על מיתון שעלול ליפול על ראשינו. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו ערב החג, אנו למדים שמשקלו של ההייטק הישראלי מסך הייצוא הכללי של ישראל אומנם קטן בשנה זו, אבל הוא עדיין דומיננטי. זו אומנם מגמה מדאיגה, אך היא אינה חדשה. תשע"א הייתה השנה שבה איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה התריע מעל כל במה אפשרית מפני הסכנה שישראל תאבד את היתרון התחרותי שלה כמדינת הייטק. הסיבות לכך מתחילות בחינוך, בהיעדר תמריצים שיגרמו לעוד ועוד צעירים ללכת ללמוד את מקצועות המדעים, וממשיכות בהיעדר השקעה בתשתיות שמאפשרות הקמת תעשיית הייטק איתנה כחול-לבן.
בשנים שלפני המיתון, התמקדה תדמיתו על ענף ההייטק באקזיטים של חברות ההזנק שמילאו את ליבנו גאווה, אבל משום מה, עם הזמן, נשכחו אלו שמייצרים פה - הארגונים שמעסיקים אלפי עובדים ומתמודדים יום-יום עם מה שקרוי "משבר הדולר". אלו אותם הדולרים שיאפשרו לממשלה ליישם חלק מהמלצות דוח טרכטנברג שהוגש (יום ב') לראש הממשלה. הדוח הוא המסמך הממשלתי הראשון שנולד ברשת החברתית. זה החל במאהלים ובהפגנות והסתיים בעבודה של אנשי מקצוע ומומחים בראשותו של הפרופסור טרכטנברג. במאהלים ובהפגנות ניתן היה לפגוש גם אנשי הייטק - מנהלים ועובדים מהשורה. הם שייכים לאותו מעמד ביניים, שלדעת כולם נושא בנטל.
בזירה הטכנולוגית המשיכה תשע"א לממש טרנדים שדובר עליהם בשנים קודמות, ובראשם מיחשוב ענן, וירטואליזציה, CRM חברתי וכמובן מובייל וניידות. השורה התחתונה בהקשר הזה היא שהארגונים מפנימים, כי הטרנדים הללו נמצאים ממש מעבר לדלת - ונערכים בהתאם. התחזיות אומרות שבשנת העבודה הבאה נוכל כבר לבשר על פרויקטים בפועל.
במגזר הממשלתי התבשרנו השנה על כמה פרויקטים חשובים, כמו למשל מכרז כוח האדם לבתי התוכנה העובדים עם הממשלה. המכרז יצא לדרך לאחר שהתעכב בבתי משפט ובוועדות ערעור שונות. סימנים מעודדים מבשרים שמיד לאחר החגים נוכל סוף-סוף גם לראות את האזרחים הראשונים שבכיסם תעודת זהות חכמה. זאת, לאחר שרוב המכשולים הוסרו, והחסם האחרון - סוגיית המאגר הביומטרי - ירדה מהפרק בינתיים. ההערכות גורסות, כי ביום ההולדת העשירי לציון הפרויקט הכושל הזה, נוכל להתחיל לנשום לרווחה.
במשרדי הממשלה האחרים המשיכו לבצע פרויקטי IT לשיפור ולשדרוג השירותים. כך, למשל, זו הייתה השנה שבה נושא שיפור השירות וממשל זמין קיבלו תקציבים נוספים. השר מיכאל (מיקי) איתן, שקיבל לפני שנתיים וחצי מעטפה ריקה מראש הממשלה עליה כתוב "שירות לאזרח", יוכל בתום הקדנציה שלו להחזיר אותה כשהיא מלאה תוכן והישגים.
במשרד הבריאות, לעומת זאת, המשיכו גם בתשע"א לא לעשות דבר לקידום פרויקט הליבה מזו"ר, שתוקצב לפני שש שנים ברבע מיליארד שקלים. זו גם הייתה השנה שבה דיברנו רבות על היערכות לשעת חירום, והוכחנו שוב את מרכזיותו של ה-ICT בהכנה לרעידות אדמה, מתקפות טילים וכמובן מלחמות סייבר.
שתהיה לכולנו שנה טובה.

תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  28/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ראוי היה להרשיע את טל מור בהריגתו של שניאור חשין. אך לא היה שום צורך בצירוף תמונות שלו מעשן סמים או של בקבוקי משקה שנמצאו ליד ביתו. השופט עשה לנאשם דמוניזציה מיותרת ופסולה, וההסבר היחיד לכך הוא היותו של ההרוג בן למשפחת המשפטנים החשובה
פרד כהן-קידר
האם מישהו שמע את המפגינים "למען צדק חברתי" אומרים משהו על שכבות המצוקה? או שמא בשכונות שלהם אין כאלה אנשים? האם צדק חברתי נועד רק עבור צעירים בעלי משרות שבקושי גומרים את החודש?
משה חסדאי
גבורתו ופועלו של הארי בינגהאם ה-IV ראויים לשמש דוגמה ליהודים וישראלים ולבני אדם באשר הם. אומץ להילחם למען הצדק והחיים ולמען עם ישראל. אומץ להתנגד לפוליטיקה קטנונית ואינטרסנטית. אומץ אנושי זה המאפיין את המתנחלים ותומכיהם הוא מופת המזכיר לכולנו את אסיר ציון אוהב ישראל יונתן פולארד ואת גלעד שליט
דוד יהונתן גרינברג
אנחנו נושמים לרווחה, כשאנו רואים את הכיפה הסרוגה. לומר את האמת, בראותנו פנים טובות מסביב, מן הסתם מחפשים אנו את הכיפה מאחור...
ד"ר מוטי גולן
כל שנדרש מאתנו הוא לפרגן לשני ולסנגר על הזולת, בין אם זה אדם הקרוב אלינו ובין אם היה זה אדם הרחוק מאתנו    בזכות הזכות ולא בזכות החובה    הליכות משה רבינו ואברהם אבינו    חזרה בתשובה לגאולת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il