X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשעמדתי בתורים הארוכים בתוך הקונסוליה, לא שמעתי תלונות על הביורוקרטיה הנוקשה כל כך של מארחינו מעבר לים. אולי היו תלונות, אבל משום מה הכל דיברו בקול נמוך ומהוסה ואי-אפשר לשמוע דבר. הצליחו להשתיק את הישראלי הצעקן, הרועש, התוקפני. אמריקה!.
▪  ▪  ▪
הקונסוליה האמריקנית מכניסה משמעת בישראלים

מעודי לא ביקרתי בשגרירות ארצות הברית, במבנה המבצר ברחוב הירקון בתל אביב. היום הייתי שם. הוויזה הקודמת, שנורית, סוכנת הנסיעות, השיגה לי בלי תורים ובלי לחץ, פג תוקפה ובמשך השנים הפרנויה האמריקנית הגיעה גם אלי. בטופס במחשב מילאתי עשרות שאלות. מה לעשות? כדי להשיג את הוויזה הנכספת מוכרחים למלא את ההוראות במלואן. בבקשה לא לחפף.
הנהלים בקונסוליה נוקשים ביותר. ההיסטריה במלואה (אפילו את הרמטכ"ל שאול מופז לא רצו להכניס, כי נולד בפרס...) והשומר/מאבטח/ש.ג. בחוץ טורח להזכיר שאסור להכניס אפילו תיק קטן. וכך עומדים אנשים מיושבים בדעתם, מחזיקים ביד את המסמכים הרבים שצריך להביא ומשליכים את תיקיהם לפח אשפה גדול על המדרכה עם שקית שחורה בפנים. במקביל, כשעומדים בתור בכניסה רואים את החוזרים מבנין השגרירות מגיעים, ניגשים לפח ומוציאים בחזרה את התיק או הסל שלהם. טוב שעוברים ושבים לא משליכים אשפה לפח הזה.
אחרי שמילאתי טפסים והוספתי מסמכים רבים, יש עוד עבודה. השגרירות האמריקנית מסודרת להפליא ובאתר שלה נמצאות הוראות ברורות מאד: אין להכניס מזוודות, תיקי גב, תיקים וארנקים גדולים. נכון. בתור לפני עמד אמריקני צעיר (לפי השפה והמבטא) והמאבטח לא הפלה אותו לטובה - את התיק תשאיר בחוץ!.
בפנינו מופיעה עוד הוראה: לא להכניס טלפון סלולרי. ראית ישראלי שנפרד ממכשיר הפלא שיש לו רינגטונים וגם מצלם וגם מקליט וגם מסריט וגם מתקשר באינטרנט ועושה את כל הפעולות החשובות? כאן, איש לא נעצר בדלת הברזל הכבדה כשהמכשיר המנודה בכיסו. מאידך, כתוב במפורש שמותר להכניס לשגרירות את מפתחות הבית והרכב.
אין טעם שאחזור כאן על כל ההוראות המפורטות והמייגעות מאד, אבל נראה שאי-אפשר לפספסן. כשעמדתי בתורים הארוכים בתוך הקונסוליה, לא שמעתי תלונות על הביורוקרטיה הנוקשה כל כך של מארחינו מעבר לים. אולי היו תלונות, אבל משום מה הכל דיברו בקול נמוך ומהוסה ואי-אפשר לשמוע דבר. הצליחו להשתיק את הישראלי הצעקן, הרועש, התוקפני. אמריקה!. אנחנו לומדים הרבה מן התרבות האמריקנית. אינני בטוח שדווקא את הדברים החיוביים. בשגרירות קבלתי שיעור קצר במשמעת.
נזכרתי בסיפור ששמעתי מישראלי ששהה זמן מה בוושינגטון. בערב יצא עם חברים למועדון והחנה את מכוניתו ליד הדלתות של סופרמרקט מקומי. זה היה בתשע בערב, שעתיים אחרי שהסופרמרקט נסגר והחניה לא מפריעה לאיש. מלבד לשוטרים המקומיים. כשיצא הישראלי מן הבילוי, סמוך לחצות, מצא ניידת משטרה ממתינה לו ואחרי בדיקת המסמכים - שילם עוד 75 דולר. שיעור באמריקנית.
מסקנה: יש לנו עוד מה ללמוד מאמריקה והביקור בקונסוליה היה רק השיעור הראשון.
עוד רוצח?
היום הוגש לבית המשפט בירושלים כתב אישום נגד דניאל מעוז, הנאשם שרצח את הוריו כי רצה בכספי הירושה. בגלל חובות הימורים. היה לי זיכרון עמום, שהאיש הוא עורך דין. בדרך כלל, אין התקשורת מסתירה בדיווחיה את המקצוע המכובד הזה, על אחת כמה וכמה כשמדובר באישום החמור ביותר בספר החוקים וגם האיוֹם ביותר מוסרית.
דבורית שרגל העירה בבלוג שלה, שעוסק בתקשורת, כי התואר "עורך דין" נעלם מן הדיווחים על דניאל מעוז.[קישור]. גיגלתי שקשה מאד היה למצוא מה למד באוניברסיטה האיש שהוגדר כ"אדם מבריק ופיקח". איש בלי תואר. דוגמא, הארץ [קישור]. מישהו משתדל מאוד שלא יזכרו כעורך דין את דניאל מעוז, הנאשם שרצח את אביו, מנהל מרפאת שיניים ואת אמו, סמנכ"לית ברשות הפטנטים. כדאי לזכור את זה.

תאריך:  28/09/2011   |   עודכן:  28/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שאול מופז
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראלים, לימדו אמריקנית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שיפסיקו עם הויזה - הטינופות
מטאטא  |  28/09/11 12:28
2
מה האובססיה שלך?
משה, עורך-דין  |  29/09/11 20:50
3
צו איסור פרסום מיותר
יאיר דקל   |  2/10/11 20:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
מהפכות האביב בארצות האיסלאם לא הביאו ברכה מלבד ההתקוממות עצמה ולא נראה שינוי במבנה המשטרים וברווחת העם. ואצלנו? - אותה פנטזיה אידילית על חינוך חינם מגיל שלוש, מיסים מופחתים, עשירים שמשלמים מסים מלאים, דיור לנזקקים וצדק חברתי נשארה במסגרת האידיאלים מהסוג שלא מגשימים
איתמר לוין
בניגוד למה שאומרת חבורת ליף-שפיר, לרוב הישראלים טוב והם נותנים אמון בממשלתם. ודאי שיש מה לשפר, אך אין לעשות זאת מתוך יאוש והתבטלות עצמית, אלא להפך - על בסיס ההישגים הרבים והמופלאים שכבר רשמו המדינה והחברה
גיל נתן
התפטרותם ההמונית של למעלה מ-700 מתמחים תביא למצב בו פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, בכבודו ובעצמו יתגבר את בית החולים איכילוב    אנחנו ערב קריסתה של מערכת הבריאות ובמקום לדון בפתרונות ארוכי טווח אנו מכבים שריפות    הסופר-טנקר של ליצמן לא יגיע
יהודה יפרח
חוק הבוררות שמקדם שר המשפטים נאמן עשוי להביא להכרה בבתי הדין הפרטיים לממונות, אם רק ייכללו גם דיינים ורבנים ברשימת הבוררים המוסמכים. זה הרגע שבו דבריו של נאמן על חשיבות המשפט העברי עומדים למבחן
רעות יעקבסן
גם השבוע נזרקו אבנים על מכוניות, הפעם הן גם הצליחו להרוג. אם זריקת אבן תקבל יחס של פיגוע במקום יחס סלחני ועדין, ייתכן שהדברים ייראו אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il