X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם לקח תנובה יעזור לממשלה להחליט על צמצום בשאיבת רווחים מהציבור? האם חברות מזון אחרות בכול תחום יצניעו לכת ויצמצמו את רווחי ה-200% על מוצרים מיובאים ובכלל?
▪  ▪  ▪
זהבית כהן. לכל אחד יש תחליף [צילום: איציק בירן/יח"צ תנובה]

כאשר התפטרה ביום ראשון ב-2 לאוקטובר, 2011, מנכל"ית תנובה זהבית כהן, המדיה כולה נדהמה. התפטרות ועוד ממשרת-על היא חזון לא נפרץ במקומותינו.
אז למי שלא יודע, זה דבר נפוץ בעולם: מנכ"ל הגורם נזק לחברה שלו, גם אם קיבל החלטות בעזרת כל יועציו והדירקטורים מכול הצדדים, האחריות לכך שהחברה איבדה את אמון הלקוחות, ובעיקר שהיא מאבדת כסף ובדרך להפסיד עוד כסף, היא על העומד בראשה. ואז -יש רק דרך אחת: החוצה.
לכל אחד יש תחליף וחברה כלכלית נורמלית תעצור את ההתדרדרות על-ידי מינוי חדש. זהבית כהן הבינה לבד את המצב ופינתה את הכיסא. בינתיים נשארה עם עוד כמה כסאות, נראה לכמה זמן ואיך תבנה את עצמה מחדש, אם בכלל. אנחנו פשוט לא מדינה של מפוטרים או מתפטרים או מתאבדים מבושה או מבצעים חרקירי. אצלנו כל פשלונר, בתחום הפוליטיקה בעיקר, יושב ויושב, לא בכלא חלילה, אלא על כיסא הכבוד הרגיל, באותה משרה עם אותה משכורת ואותם תנאים. העלבונות והביקורת חולפים מעל כתפיו ומעל ראשו כאילו היו מיועדים למישהו אחר. כל פוליטיקאי צודק וחכם תמיד. במצב של שריפת יערות, במצב של שביתת רכבות, תאונות ואין רכבת. גם במצב בו ביל קלינטון ואנ'גלה מרקל יגידו על ראש ממשלתנו שהוא שקרן וטועה בהתנהלותו המדינית, רה"מ ומרעיו יצחקו בקול גדול וימשיכו בדרכם המושלמת.
אצלנו, מי שזוכה לביקורת עניינית, יזעק בחוצות העיר " שופכים את דמי". לאלי ישי, לישראל כץ, לביבי, לשטייניץ ולליברמן ולכל העושים במלאכה עם אין סוף טעויות ראויות לתיקון דחוף - או לפינוי המקום למנכל אחר בתפקיד - יש עור של פיל. הם, בעיני עצמם ואנשי החצר שלהם, כמו תורה מסיני: לא ישונו, לא יתוקנו לא יכפרו, לא יוותרו. הכול יישאר אותו הדבר. מושלמים!!!!
האם תנובה תהיה שיעור בכלכלה לחברות ולרשתות? האם בעקבות התפטרותה של זהבית כהן מתפקיד מנכל תנובה נראה אות לשינוי ביוקר המחייה בתחום המזון? הרי בתחום הדלק והמעמ והמיסים העקיפין ומס משכורות העתק שום דבר לא התרחש. אבל, למשל ברווחיו של אילן בן דרור וגם שאר חברות הסלולר חל שינוי ברווחיות לרעת החברה ולטובת הצרכן. החברות שאכלו אותנו בכל פה חשות בשינוי לטובת האזרח ולאיזון של הפער בין המרוויחים הגדולים ואלה ששילמו כמו כמו פראיירים?
אכן אילן בן דור פיטר את המנכל שלו בפרטנר על-רקע רווחיות נמוכה בפרטנר אבל לעצמו לא הוריד גרוש מהשכר המנופח, גם לא שמענו שהחליט לערוך שינויים בווילה הנבנית שלו לקצת פחות חדרים ושאר מותרות. למה שיצמצם?
האם לקח תנובה יעזור לממשלה להחליט על צמצום בשאיבת רווחים מהציבור? האם חברות מזון אחרות בכול תחום יצניעו לכת ויצמצמו את רווחי ה-200% על מוצרים מיובאים ובכלל?
התפטרות זהבית כהן אין לה שום קשר לממשלה והממשלה אינה לומדת דבר מעולם הכלכלה ( בישראל). ועדיין, יש צפצופי ציפורים כאשר מחאת צרכנים משפיעה במשהו על התנהלות חברות. יש התרוננות של סתיו אביבי בלבבות שהרגישו מושפלים. מחירי תנובה ירדו? לא ממש. בעיקר שמענו בכיות על כך שיצטרכו לפטר "המון עובדים" וכבר רצינו להתרים את עצמנו ואת חברנו להצלת משכורות בכירי תנובה כדי שלא יפטרו, חלילה עובדים בשכר מינימום.
אזרחי ישראל שמדורת השבט בשבילם הייתה במשך שנים חדשות ליל שבת בטלוויזיה ופגישות בסלון יום שישי בין חברים- לומדים בכול זאת משהוא על מחאות, על כוח הצרכנים, על מאבק מתמשך ועל המושג שנקרא " לא לוותר!".

תאריך:  03/10/2011   |   עודכן:  03/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית ריטרמן
אנחנו חיים בעידן של חשיפת-יתר: כל זב חוטם נענה לפיתויי הפייסבוק ומציג את תצלומיו הפרטיים לעיני האומה המשתאה, כל משועמם מצייץ בטוויטר שעכשיו הוא קופץ לבריכה משל היה מצביא דגול המדווח מזירת הקרבות און-ליין ש"הר הבית בידינו!"
אורי אליצור
אכזבה למחנה מזילי הריר והקצף בישראל - במפלגת העבודה ניצחה שלי יחימוביץ'
איתמר לוין
שלום שמחון שיקר בעדותו בבית המשפט ופעל בניגוד עניינים מובהק. אהוד ברק בחש מאחורי הקלעים בתרגיל נכלולי שנועד לעקוף פסק דין. אחרי שבית המשפט המחוזי קובע זאת, אסור לשני אלו לשבת עוד דקה אחת ליד שולחן הממשלה
רפאל בוכניק
התשוקה העזה ל"פתרון כפוי", לסנקציות חריפות על ישראל, הופכת למעין "בון טון" של חלקים, שוליים למדי, מתוכנו, משל רק כך נוכל להתקיים "איש תחת גפנו ותחת תאנתו". מאוויים אלה, שואבים את זכות הקיום שלהם, ככל הנראה, מסוג של שכנוע עצמי לפיו באזורנו מתקיימים נתונים של "שניים אוחזין", מעין סכסוך נדל"ני גרידא, החייב להיפתר בפשרה ראויה
אהרון שחר
החברה נראית כפי שהיא נראית כי כך מוביליה רוצים! אינטרסים - שמעתם על המושג? הוא לא הומצא אתמול בבוקר על-ידי האקדמיה ללשון. אז היכן בדיוק הבעיה? מה לא ברור? למה כולם ממשיכים לשבור את הראש?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il