X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד שראש הממשלה סופג מטחי ביקורת על חוסר ההידברות עם הפלשתינים צריך ללמוד מההיסטוריה - מנסיונו המר של צ'רצ'יל במו"מ עם המשלחת הערבית שלא הסכימה לתת כלום בעוד שהצד השני נאלץ לוותר ויתורים גדולים
▪  ▪  ▪
צ'רצ'יל. ללמוד מניסיונו עם הערבים

לאחרונה דובר רבות בנושא התנהלות מדינת ישראל אל מול הפלשתינים, ובייחוד העומד בראשה, בנימין נתניהו עומד בעין הסערה. מיותר לתאר את חיצי הביקורת המופנים כלפיו מחברי האופוזיציה (למי ששכח: אולמרט ולבני עדיין מחכים לתשובת אבו-מאזן להצעתם), מהתקשורת המקומית והזרה, ממדינות כאלה ואחרות, וקצרה היריעה מלמנות את כולם. כל להקת המבקרים, שֹשָה להטיל האשמה בחוסר ההידברות עם הפלשתינים ברה"מ, ומציגים אותו כעקשן גדול, חסר גמישות, חסר רגש, טירון דיפלומטי, ועוד ועוד.
לפני כ-90 שנים, עם תום מלחמת העולם הראשונה, לבש העולם פנים חדשות. החל תהליך מתמשך של סוף עידן האימפריאליזם, והחל עידן העצמאות המדינית לאומות ועמים חדשים, וכך נוצרו כמובן מדינות חדשות, הסדרי ביניים (שטחי חסות, שטחי ניהול על-פי מנדט וכד'), וזאת בהשראת וודרו ווילסון נשיא ארה"ב דאז. נוסד "חבר הלאומים" - שקבע, שכל סכסוך מדיני ייפתר במו"מ ולא במלחמה.
הימים היו ימי האימפריה הבריטית, ששלטה במחצית העולם, וכדברי צ'רצ'יל, שהיה שר המושבות באותה תקופה: "השמש מעולם לא שקעה על פני האימפריה הבריטית".
באותם ימים החלו דיונים אין סופיים בנושא עתיד המזרח התיכון. בנושא של פלשתינה, היה צורך ביישום מקובל של "הצהרת בלפור", שיש לגרום להקמת "בית לאומי" לעם היהודי, בשטח שממזרח וממערב לירדן (קרי עבר הירדן דהיום). הצהרה זו גם אושררה בהסכמי השלום (הסכמי פריז).
דיונים אין סופיים התנהלו עם משלחות ערביות לשם מציאת פתרון מקובל על הכול. בחודש אוגוסט 1921, נפגש צ'רצ'יל בלונדון עם משלחת ערבית. וכך אמר צ'רצ'יל באותו מעמד:
"זה לא הוגן לבוא לדיון במחשבה שצד אחד לא צריך לתת כלום בעוד שהצד השני צריך לוותר וויתורים גדולים וחשובים, בלי כל וודאות שהוויתורים האלה הם הדרך לשלום". (ציטוט מתוך ספרו "השלום האחרון" של ההיסטוריון דוד פרומקין).
"ואידך זיל גמור".

תאריך:  03/10/2011   |   עודכן:  03/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון שטיין, אפרים אסכולאי
למרות הישגי אשתקד והשנה, עדיין מוקדם להעריך האם אכן מדובר בתחילתה של מגמה שבבסיסה ההכרה שהמאמץ לייחד את ישראל לרעה בנושא הגרעיני אינו תורם להשגת היעד של הקמת אזור מפורז מנשק השמדה המוני במזרח התיכון
שולמית קיסרי
האם לקח תנובה יעזור לממשלה להחליט על צמצום בשאיבת רווחים מהציבור? האם חברות מזון אחרות בכול תחום יצניעו לכת ויצמצמו את רווחי ה-200% על מוצרים מיובאים ובכלל?
חגית ריטרמן
אנחנו חיים בעידן של חשיפת-יתר: כל זב חוטם נענה לפיתויי הפייסבוק ומציג את תצלומיו הפרטיים לעיני האומה המשתאה, כל משועמם מצייץ בטוויטר שעכשיו הוא קופץ לבריכה משל היה מצביא דגול המדווח מזירת הקרבות און-ליין ש"הר הבית בידינו!"
אורי אליצור
אכזבה למחנה מזילי הריר והקצף בישראל - במפלגת העבודה ניצחה שלי יחימוביץ'
איתמר לוין
שלום שמחון שיקר בעדותו בבית המשפט ופעל בניגוד עניינים מובהק. אהוד ברק בחש מאחורי הקלעים בתרגיל נכלולי שנועד לעקוף פסק דין. אחרי שבית המשפט המחוזי קובע זאת, אסור לשני אלו לשבת עוד דקה אחת ליד שולחן הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il