X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראוי שהמפגינים למען גלעד שליט יפסיקו עם הלחץ על הממשלה להיכנע לתביעות החמאס לשחרור מחבלים מתוך אחריות כלפי אזרחי המדינה. למפגיני תנועת המחאה אשר למדו אולי פרק ראשון מהפגנות ההמונים במצרים, אני קורא ללמוד גם את הפרק השני אשר מתחיל להתגלות שם והוא קריסה כלכלית, אבטלה ותוהו ובוהו אשר את סופם עדיין לא ניתן לחזות
▪  ▪  ▪
המחאה החברתית. הממשלה ונתניהו עומדים בפרץ [צילום: פלאש 90]

יש לי הרבה ביקורת על תפקוד הממשלה בנושאים השונים אולם דווקא ברגעים קשים אלה עם העליהום התקשורתי על בנימין נתניהו, ברצוני לאמור כמה מילים לא פופולריות לטובתו:
גם בגל המחאה הנוכחי וגם בהפגנות למען החזרת גלעד שליט יכול היה ראש הממשלה להענות לדרישות ההמון ול"קנות את עולמו" ( בטווח הקצר! ) על-ידי פתיחת ברזי התקציב ושערי בתי הסוהר. עשו את זה לפניו הזוג "המלכותי" פרון בארגנטינה, ממשלות יוון, ספרד וגם אצלנו זכורה "לטובה" תקופתו של שר האוצר יורם ארידור, שקנו שקט על-ידי היענות לתביעות ההמונים או מתוך הנחה שיד קלה על ברז התקציב תקנה להן פופולריות שאת תוצאותיה , כנראה, הם לא יצטרכו לשלם. במיוחד היה מתאים לביבי, שמצטייר אולי בתקשורת כראש ממשלה לא אחראי וללא חוט שדרה, לפעול בכיוון הזה מתוך ידיעה שכך אולי ישפר את תדמיתו ושהתשלום במילא יגיע כבר לבאים אחריו.
בכל זאת אנחנו רואים שזה לא קורה. ביבי, לדידי, ואולי גם שטייניץ ממלאים את תפקיד הילד שבאצבעו מחזיק את המים בסכר ולא נותן להם להציף את הארץ. בהתנהגותם זאת הם מפגינים אחריות מעין כמוה לגורל כלכלת המדינה וביטחונה לטווח הארוך כשמולם ניצב גל של פופוליזם, שבעצם כל מי שאינו נושא באחריות יכול לרכב עליו וליהנות מתמיכת ההמון.
יש לי הרבה ביקורת על הממשלה, שלא מבטלת את ביקורי המשפחות אצל המחבלים ולא את תנאי חייהם המשופרים בבתי הכלא. כמו-כן על שאינה יוזמת מספיק לחצים ביטחוניים וכלכליים על אירגוני הטרור ומנהיגיהם ברצועה. עם מחאת הצעירים אני מזדהה לאחר שכל הממשלות - גם בהנהגת ושותפות קדימה ומפלגת העבודה - התעלמו, במיוחד ממצוקת הדיור שלהם אולם גם מיכולתם להתקיים בכבוד במדינה אותה הם משרתים במילואים ובכלל.
עם משפחת שליט ועם הצעירים המוחים קל מאד להזדהות וגם קל מאד היה לממשלה לא אחראית לטפל בשיטת "אחרי המבול". אולם היא אינה עושה זאת ועומדת בלחץ הפופוליסטי, של מי שאינו שותף לאחריות, לתת פתרונות מהירים ועכשיו.
מהמפגינים והמוחים הייתי מצפה לשמוע בראש ובראשונה שטובת המדינה, חוזקה הביטחוני והכלכלי לטווח ארוך מול עיניהם ורק אחר כך טובתם האישית. עשו זאת לפניהם הצעירים, שבתנאים הרבה, הרבה יותר קשים מהיום התגייסו לפני 70 שנה לפלמ"ח כשהם עוזבים את לימודיהם, משפחותיהם לבגנת המדינה, למענה רבים מהם גם שילמו בחייהם. ראינו גם את בני המושבים , שבשנות ה-50 נענו לקריאת בן-גוריון והתנדבו לליווי ועזרה למושבי העולים בנגב.
כדאי לציין כאן גם את אירגון "השומר החדש" [קישור] , שהוקם ב-2007 ביוזמת יואל זילברמן וחבריו לשמירה על רכושם של החקלאים, במיוחד בגליל ובנגב. הארגון המונה כבר מעל 1,200 מתנדבים - רובם צעירים וסטודנטים - מקיים ב-10.10.11 כנס: העם דורש וקודם מקיים ... לאומץ אזרחי וצדק חברתי.
ראוי שהמפגינים למען גלעד שליט, יפסיקו עם הלחץ על הממשלה להיכנע לתביעות החמאס לשחרור מחבלים מתוך אחריות כלפי אזרחי המדינה וכוח עמידתה. למפגיני תנועת המחאה ובמיוחד ממנהיגיהם, אשר למדו אולי פרק ראשון מהפגנות ההמונים במצרים, אני קורא ללמוד גם את הפרק השני אשר מתחיל להתגלות שם והוא קריסה כלכלית, אבטלה ותוהו ובוהו אשר את סופם עדיין לא ניתן לחזות. ראוי גם לעקוב אחרי המצב ביוון, איטליה וספרד ולהעריך ולשתף פעולה עם ועדת טרכטנברג ומסקנותיה, שמנסה לגשר באחריות בין הרצוי למצוי.
אני לא משלה את עצמי, מתוך הכרת הנפשות הפועלות, שללא דחיפה ציבורית הממשלה תפעל במהירות ובנחישות ,כפי שהייתה צריכה לפעול, בשני הנושאים. אני קורא לצעירים בפרט ולציבור הישראלי בכלל לגלות ערנות ויותר מעורבות ואכפתיות לקורה במדינה . הכל במסגרת ההליכים והמוסדות הדמוקרטיים המהווים את הבסיס לקיומה של חברה בריאה.

תאריך:  04/10/2011   |   עודכן:  04/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחאה החברתית וההפגנות למען שליט - גל של פופוליזם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה נוספת רק תפגע באמת ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  4/10/11 18:15
2
גנני
חוגל  |  4/10/11 21:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביגדור ליבוביץ
רשימה זו נולדה בעקבות טיפול בעשרות מקרים של משפחות צעירות שביקשו לעשות שינוי בחייהן ולעבור לגור בכפר ומצאו עצמן במלחמה על זכויותיהן, כפי שלא דמיינו, כאשר הן חלמו על הבית בכפר
איתן קלינסקי
כמו הסבא דוד, הבן שלמה והנכד רחבעם אינם פורסים בפנינו מודל של משפחה בה יש אהבה וכבוד לרעיה. מה שכן יש לנו בשפע, זו מידה רבה של כאב ורודנות, שנאלצת האישה לשאת במציאות מונארכית ופטריארכלית
יהודה דרורי
העיתונות הכתובה והאלקטרונית בארה"ב - ממש כמו העיתונות הישראלית - מנפחת ומעוותת את החדשות על אודות המתרחש בישראל    לא פלא שקרוביי וידידיי שם מודאגים מאוד בנוגע לעתיד המדינה    ועוד נקודה חשובה: דווקא אמריקנים לא-יהודים מבינים טוב מאוד את המתרחש במזה"ת, תומכים בעמדה הישראלית ושוללים את הפלשתינים
הרב אפרים זלמנוביץ
כשם שאלוהים מעניק לנו חנינה כללית ביום הכיפורים, כך על נשיא המדינה ושר המשפטים לחון מדי שנה לקראת יום הכיפורים ככל שניתן הרבה מהעבריינים שאינם מסוכנים
מיכאל פרידמן
היעדר הסכמה והצהרה של הפלשתינים בדבר ויתור על מימוש זכות השיבה היא המכשול העיקרי לשלום. לו רצו אלה בכנות לשבת למו"מ רציני היו מודיעים מראש על הסכמתם לויתור על זכות השיבה. או אז, ניתן יהיה לפתוח במו"מ רציני, משום שזה יהיה איתות לשינוי אמיתי מצידם, שיאפשר לישראל לתרום את חלקה בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il