X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הפורעים היהודים, חברי תג מחיר, חל דין רודף ויש להענישם בכל חומרת הדין
▪  ▪  ▪
הרב קוק: ''יש להוקיע זאת ולהתבייש בזה'' [צילום: AP]

אישי ציבור מחו ויצאו נמרצות נגד הפורעים היהודים, המכונים "תג מחיר", שנקמו בצבא על הריסת הבתים במגרון בהשחתת כלי רכב במחנה הצבאי. אני הזדעזעתי הרבה יותר מחילול המסגד והשחתת עצי הזית משום שעל הפגיעה בצה"ל חל דין מורד במלכות, ועל חילול המסגד חל דין רודף, כאן תג מחיר מסכן את העם היהודי כולו, האנטישמיות והשנאה כלפינו בכל העולם רק תגדל והשלום לו אנו כה מצפים אך ירחק.
בשנת תש"ך, בדרך לאילת, גנבו בני בליעל יהודים נעלי ערבי. מיד עם פרסום המעשה הנלוז בעיתונות תחת הכותרת "סכסוך נעליים בדרך לאילת", כתב הרב קוק מכתב למערכת בזו הלשון: "אם לצערנו קרה דבר מחפיר כזה של סידור עלבון וצער כזה, מתוך התלוצצות פרועה ומושחתת זו, על-ידי אנשים מתוכנו אל בן אדם ושכננו הגר, ויושב עמנו בתוכנו, הרי יש להוקיע זאת ולהתבייש בזה, ולחפש דרכים כיצד לפייס באמת את הנעלב שהזדמן לתומו בינינו. ולתקן המכשלה הזאת, לבל יישנו חלילה עוד מקרים נוראים כאלה אצלנו, ולסלק חילול ה' והעוון הזה מעלינו, ולא לפרסם את זה בעיתונות כ-'חכמה מעניינת'".
גם במלחמת ששת הימים, כשעלתה השאלה לפני הרב גורן, האם יש להרוס את מסגד אל-אקצה על-מנת לבנות את בית המקדש השלישי, פסק ללא היסוס שאסור לנו לעשות מעשה שכזה שיגרום לשפיכות דמים נוראה, שתבוא בעקבות התסיסה בקרב העולם המוסלמי, ועוד נאלץ לבנות להם מיד, מכספנו ועל חשבוננו, מסגד גדול יותר ויפה יותר. לא בכדי הבטיחו חכמים שבית המקדש השלישי ירד באש מן השמים על-ידי מלאכים ולא ייבנה על-ידי קבלנים, שנאמר "באש הצתה ובאש אתה עתיד לבנותה".
מערכת החינוך חייבת ללמד את הילדים מגיל אפס, לאהוב את הגויים החיים עמנו ולכבדם כראוי. האמורא רב כהנא אישרר דעת רב בר שבא [ברכות י"ט] הקובע שחכמים רשאים לבטל תקנה או גזירה משום כבוד הבריות ש"גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה" יען דרך ארץ קדמה לתורה באלף דור.
הרב הרצוג בבואו להזים שמועות שרוב יהודי בארץ ישראל, עתיד להתאכזר לבני המיעוטים, טען שמפיצי שמועות אלה, שכחו שכבר לפני שלושת אלפים ושבע מאות שנים ויותר ציווה המחוקק בשמים ליהודים מקבלי תורתו: לאהוב את הגר השוכן עמהם. זכרון הסבל שסבלנו בגולה גופא מחייב אותנו לשנוא את השנאה.

הכותב הוא רבה הראשי של המושבה מזכרת בתיה.
תאריך:  07/10/2011   |   עודכן:  07/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תג מחיר" - דין רודף
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא חל דין רודף
אב"ע  |  7/10/11 11:01
2
לפיכך, חל דין רודף על השב"כ! ל"ת
צבי לביא  |  7/10/11 14:22
3
דין רודף
ABIHU  |  7/10/11 15:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תומר פרסיקו
אלוהים זקוק לכפרת האדם, גם אם הוא גדול ממנו    בכך שאלוהים מיעט את כנסת ישראל הוא הפך לשבוי שלה - ברצותה סולחת, ברצותה דומעת    האל הבלתי מושלם נמצא איתנו במערכת יחסים מפני שהוא, כמונו, זקוק להשתלמות
יורם אטינגר
האמריקנים אינם תומכים בישראל? סקרי דעת קהל של "גאלופ" מפריכים את הטענה    המתיחויות בין נתניהו לאובמה מבטאות נסיגה בשיתוף הפעולה? העבר מוכיח שאלו רק מהמורות בנתיב של זינוק חסר-תקדים ביחסי ישראל-ארה"ב    "ארה"ב זקוקה לישראל כפי שישראל זקוקה לארה"ב"
נסים גבאי
החרדים טוענים שאלוהים הציל אותנו בעזרת צבא לומדי התורה שלו, ותמהונים כמוני חושבים לתומם שכל אלה שלבשו עליהם מדי צה"ל ונלחמו כאריות – הם הגיבורים האמיתיים
איתמר לוין
כמו בכל ערב יום כיפור, התקשורת עמוסה בהצעות של מי צריך לבקש סליחה ועל מה    אך מה עם התקשורת עצמה? הנה כמה רעיונות. הבעיה היא, שדומה שרוב העיתונאים ואמצעי התקשורת הם בבחינת מי שאומר "אחטא ואשוב, אחטא ואשוב"    גמר חתימה טובה
אהוד פרלסמן
התקשורת אשמה בדיווחי שקר על הריגתם של הלל ויהונתן פלמר הי"ד. למי שרוצה לדעת מה קורה בעולם, אין ברירה אלא להסתמך על התקשורת, והוא נותר חסר-אונים מול דיווחיה המוטעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il