X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהיגי המחאה החברתית וראשי המתמחים הם צעירים וחסרי ניסיון, ולכן פועלים בצורה ילדותית. הם רוצים שכל דרישותיהם ייענו כאן ועכשיו, תוך התעלמות מן הסביבה ומן המשמעויות. התנהגות כזו כבר הביאה על עם ישראל את האסון הגדול ביותר בתולדותיו
▪  ▪  ▪
חדר המצב של משרד הבריאות [צילום: פלאש 90]

"העולם שייך לצעירים", קבעה לפני כמה עשורים סיסמת פרסומת של אחת מרשתות האופנה. מנתחים פלסטיים עושים הון מכך שאנשים רוצים להיראות צעירים. כאשר אומרים למישהו שהוא נראה צעיר מגילו, זוהי המחמאה האולטימטיבית. אבל כאשר נותנים לצעירים לעשות מלאכה המיועדת למבוגרים, התוצאה בדרך כלל תהיה הרסנית.
זה בדיוק מה שקורה לנו בימים אלו. צעירים הם נלהבים, חדורי רוח קרב, מלאי אידיאולוגיה. אך הם חסרי ניסיון. הם לא יודעים כיצד לנהל מו"מ, הם לא יודעים כיצד מתנהלות מערכות מורכבות, הם לא מכירים במגבלות חיצוניות, הם לא יודעים מתי לעצור. והא ראיה: המחאה החברתית והמתמחים.
את גל המחאה יצרו קבוצה של צעירים, ונניח בצד את שאלת המניעים שלהם. העובדות בשטח מלמדות, שהם הצליחו לסחוף אחריהם מאות אלפים. אלא שכאשר הגיעה העת לתרגם את המחאה למעשים, הצעירים - ליף, שפיר ושות' - מגלים חוסר בגרות וחוסר אחריות. זה התחיל עם הדרישה החצופה לנהל מו"מ אך ורק עם ראש הממשלה ומול מצלמות הטלוויזיה, נמשך בפסילה המיידית של ועדת טרכטנברג עוד לפני שהחלה בעבודתה, והגיע להתנגדות הנחרצת להמלצותיה ולהחלטה להמשיך במחאה. וכל זה - מצידם של מי שאין להם שום השכלה כלכלית, שום ידע פוליטי ושום ניסיון ציבורי וניהולי.
כך גם המתמחים. הם מצפצפים על החוק ועל הפסיקה, דוחים כל הצעת פשרה, לא מוכנים לשבת ולדבר, מצפים שכל דרישותיהם ייענו ללא כל נכונות להתגמש. ושוב: אין להם שום ניסיון בניהול מו"מ, הם אינם מבינים את המשמעויות החוקיות והכלכליות, הם אינם מודעים להשלכות הניהוליות.
המשותף לראשי המחאה ולמתמחים הוא עקשנות ילדותית. בדיוק כמו ילד הנכנס לחנות צעצועים, רואה משחק ומתעקש שזה מה שהוא רוצה ואין בלתו - כך גם הם. כמו ילד שלא מסוגל לדחות סיפוקים אלא רוצה הכל כאן ועכשיו - כך גם הם. כמו ילד שאינו מבין ואינו מתעניין במחיר - כך גם הם. כמו ילד שלא אכפת לו מה רצונותיו יעשו לסביבתו - כך גם הם. וכמו שילד שבסופו של דבר יבקש יותר מדי ולכן לא יקבל כלום - כך גם הם.
הטרגדיה הגדולה ביותר בתולדות עם ישראל נגרמה בדיוק בשל התנהגות כזאת. כאשר העם ביקש מרחבעם, בנו של שלמה, להקל מעול המיסים הכבד שהטיל אביו, התייעץ תחילה רחבעם עם הזקנים ששירתו את אביו. הללו הציעו לו לוותר והסבירו: "אם היום תהיה עבד לעם הזה ועבדתָם ודיברת אליהם דברים טובים, והיו לך עבדים כל הימים". אך רחבעם, צעיר ונלהב וקיצוני, לא אהב את העצה הזאת ופנה אל הילדים שגדלו איתו. הללו נתנו לו מענה אחר, ידוע לשמצה: "כה תדבר אליהם: קטני [הזרת שלי] עבה ממותני אבי. ועתה אבי העמיס עליכם עול כבד, ואני אוסיף על עולכם; אבי ייסר אתכם בשוטים, ואני אייעץ אתכם בעקרבים".
מספר הנביא: "ויעזוב את עצת הזקנים אשר יעצוהו, ויִוַועָץ את הילדים אשר גדלו איתו... ויען המלך את העם קשָה, ויעזוב את עצת הזקנים אשר יעצוהו". רחבעם חזר מילה במילה על ההצעה של הילדים, והתוצאה המיידית הייתה פילוג הממלכה. במקום ממלכה גדולה וחזקה, נוצרו שתי ממלכות קטנות ומוחלשות. במקום מרכז רוחני אחד בדמותו של בית המקדש בירושלים, הקימו מלכי ישראל מקדשים אליליים. במקום דבקות בתורה ובדרכיה, נטה רוב העם לעבודה זרה. התוצאה הייתה חורבן שתי הממלכות, אובדן עשרת השבטים וגלות ממנה לא התאושש עם ישראל עד הקמת המדינה.
זה מה שקורה כאשר צעירים לא יודעים היכן לעצור ולהעביר את המושכות למבוגרים המנוסים והשקולים. זה מה שקורה כאשר ההתלהבות נתפשת כתחליף לשיקול דעת, כאשר מבלבלים בין קיצוניות לבין מנהיגות. זה הלקח שצריכים ללמוד גם בשדרות רוטשילד וגם בבית החולים רמב"ם.

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויוועץ את הילדים
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע.האמת צריכה להאמר:
בני בנקר  |  11/10/11 09:46
2
הכל נכון אבל עיוותים צריך לתקן
סיישל  |  11/10/11 09:50
3
זה העכשיויזם שמכלה הכל. עכשיו ל"ת
ואחריי המבול  |  11/10/11 11:01
4
good enough to save sick peopl
Ron2  |  11/10/11 11:23
 
- התגובה שלך היא פופוליזם
בני בנקר  |  11/10/11 11:48
5
האם מאחורי כל זה מסתתרת תכנית  ל"ת
להפלת נתניהו?!  |  11/10/11 11:37
 
- כן, בוודאי ולא משנה המחיר. ל"ת
נירית  |  11/10/11 19:16
6
חלק מרופאים אלו מסוכנים
צור שי  |  11/10/11 11:47
7
תודה על המידע
סתם_1  |  11/10/11 13:49
8
איתמר: התנשאותך מכוערת
איתן גנור  |  11/10/11 14:54
 
- איתמר צודק
נירית  |  11/10/11 19:21
 
- איתן צודק
סתם_1  |  11/10/11 19:57
9
השוואה מלאת כשלים לוגיים
איש אחד  |  12/10/11 04:05
 
- זה לא מונע מהם שימוש באותן
נירית  |  13/10/11 00:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
בהרצאה בקנדה לא שללה עיתונאית הארץ הקמתה של מדינה אחת בפלשתין, אך ציינה שהיא תומכת בפתרון רחב יותר לסכסוך הישראלי-ערבי באמצעות הקמת "איחוד המדינות הסוציאליסטיות של המזרח התיכון"
רועי אורן
עשרות נערות ישראליות צולמו ללא ידיעתן כאשר הן מקיימות יחסי מין עם בני-זוגן. התמונות הועלו לאתרי האינטרנט באתר המרכז תמונות של בחורות ישראליות במצבים אינטימיים    ועוד: הרבה נערים התהוללו במהלך יום-כיפור
עמוס דאי
נראה שלמישהו בכנסת מפריע מאוד חופש הביטוי העיתונאי    להלן תעריפון לשון הרע החדש (אם חלילה פרסמת מידע שלא מוצא חן בעיני מאן דהוא בפרלמנט הישראלי...)
אלישיב רייכנר
אל תעמידו פני ערבה בוכייה. גם אתם יודעים שמחירי הסחורה שלכם כבר מזמן יצאו מפרופורציה. ההדסים המשולשים לא צריכים לעלות לנו פי שלושה מהמחיר הסיטונאי
אבי בר-אלי
הסעיף הנסתר בדוח טרכטנברג, המינוי של חולדאי בנתיבי איילון, הביקורת סביב רפורמת התחבורה בתל אביב והשמועות על לשכת ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il