X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל ה-120 הפרו אמונים בשליחותם כנציגינו בקיץ הזה [צילום: פלאש 90]
מי ישפוט 120 בטלנים?
החופש של 120 הבטלנים ממשכן הכנסת קרב לסיומו למה בטלנים? כי הם עובדים שלושה ימים בשבוע, שמונה חודשים בשנה בלבד החורף יביא את הסוף להפקרות הזו, ולנעליהם המיניאטוריות יגלשו בקרוב בקלילות עשרות צעירות וצעירים שייבחרו לכנסת ה-19
מאות ימי שביתה של רופאים ואחר-כך של מתמחים, מדינה ועוד מדינה שמתנתקת מישראל בעולם, מסגדים שנשרפים על-ידי יהודים, מעמד-ביניים ששוטף את שדרות ישראל בהפגנות ומעמדות חלשים יותר שישנים ברחובות, ו-120 הבטלנים? שייחרב העולם ושהמשכורת תדפוק

לא ברור מי הוא בית המשפט המוסמך לדון בכתב האישום החמור שצריכים להגיש אזרחי ישראל נגד 120 חברי-הכנסת. אחרי החגים, מסתיים החופש הגדול של 120 הבטלנים והם חוזרים לעבודה. טוב, לא צריך להגזים. ה"עבודה", של 120 הבטלנים, היא המשרה הנחשקת במדינה. שלושה ימי עבודה בשבוע, שמונה חודשים בשנה. טוב, לא צריך להגזים. "שלושה ימי עבודה בשבוע", זה לא "שלושה" ולא "ימים", כמו אצל בני-אדם רגילים, אזרחי ישראל הנאנקים לפרנסתם, במשרה מלאה פלוס שעות נוספות, ולפעמים שתיים. מתמרנים בין מטפלות והקפצות לחוגים ומתחננים לבוס לצאת חמש דקות קודם הביתה, כי הילד "בלי סידור". 120 הבטלנים, "עובדים" שני חצאי ימים בקושי, שמתחילים על-פי תקנון הכנסת ב"ארבע אחר-הצהרים", ועוד יום מקוצר שמתחיל ב-11:00 בבוקר. פעמיים בשנה יש ל-120 הבטלנים חופש בן חודשיים, ובסך-הכל, ארבעה חודשי בטן-גב, במשכורת מלאה.
שום דבר שקרה בקיץ האחרון, לא גרם ל-120 הבטלנים לקצר את חופשתם ולחזור לעבודה. לעבודה ממש. כמחוקקים. כמחוקקות. לממש את עליונותה של הכנסת על הממשלה. כמבקרי הרשות המבצעת שנגדה יצאו מאות אלפים לרחובות. לא רק להתראיין בטלוויזיה כדוגמנים או כדוגמניות, להבזיק תגובה לאיזה אתר חדשות נידח או להסביר במסע תענוגות בחו"ל כמה ישראל צודקת.
מאות ימי שביתה של רופאים ואחר-כך של מתמחים, מדינה ועוד מדינה שמתנתקת מישראל בעולם, מסגדים שנשרפים על-ידי יהודים, מעמד-ביניים ששוטף את שדרות ישראל בהפגנות ומעמדות חלשים יותר שישנים ברחובות, ו-120 הבטלנים? שייחרב העולם ושהמשכורת תדפוק. תירוצים יש ל-120 הבטלנים לרוב: חלקם, משמשים במשרה נוספת כסגני-שרים, שרים, ראש-ממשלה. חלקם היו עסוקים עד צוואר בפריימריז במפלגת העבודה ויתרתם, קדימה ואחורה, היו בים - כולם, בלי יוצאת או יוצא מן הכלל, הפרו אמונים בשליחותם כנציגינו בקיץ הזה.

שינוי השיטה - מנהיגים ולא סמרטוטים

בחורף, יבוא לזה סוף. זה יתפרץ מיד לאחר החגים ברחבי הארץ. ב-29 באוקטובר, כבר ישטפו את הרחובות רבבות ישראליות וישראלים. זה יתמיד ב-31 באוקטובר, ביום סיום החופש הגדול של 120 הבטלנים: לא רק מעמד-הביניים משדרות רוטשילד. אלא גם ארבעת העשירונים הראשונים. גם הצעירים עולי מדינות ברית-המועצות לשעבר. גם חובשי-כיפה. גם ערביי-ישראל. אלה יהיו הישראליות והישראלים כולם ב-אם כל המערכות: המחוברים נגד השקופים. ישראל של מחר נגד ישראל של אתמול. התקווה נגד השיטה.
לא ברור מתי זה ייגמר, בטוח שזה יימשך כמה זמן שצריך. אפילו עוד קיץ ועוד חורף, אם נחוץ. עד ש-120 הבטלנים ילכו הביתה. חלקם בבושת פנים. רובם לתמיד. לנעליהם המיניאטוריות יגלשו בקלילות עשרות צעירות וצעירים שייבחרו לכנסת ה-19, במפלגות ותיקות וחדשות, ויתקנו את פני ישראל להרבה שנים.
מעשה החקיקה הראשון של הכנסת החדשה יהיה שינוי השיטה. בחירות ארציות אבל גם אזוריות. נבחרים שהם שליחים ולא שליטים. עם שהוא הריבון ולא הנתין. דמוקרטיה מהותית ולא פורמלית. נציגים שלא יוצאים לחופשה יותר מ-12 יום בשנה, קשובים לרצון הציבור גם בין בחירות לבחירות. בשולחנות עגולים. בפייסבוק. בשיח. והעיקר, מנהיגים ולא סמרטוטים. מאלה היה לנו די בכנסת ה-18.
כשיתחיל מושב החורף, כדאי ל-120 הבטלנים ליהנות מימי השררה האחרונים. בעתיד הם יראו את מקום עבודתם לשעבר, רק בערוץ הכנסת. כי מאז ש-120 הבטלנים יצאו לחופש הגדול האחרון, ישראל הפכה לארץ חדשה: מעסק פרטי של אוליגרכים לבייבי של כולנו. הטייקונים כבר לא מסתובבים ברחובות עם רני רהב ונוצות, שלי יחימוביץ' כבר לא נישה וזהבית כהן נזרקה הביתה.

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי ישפוט 120 בטלנים?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נמוך, נמוך, נמוך
ע. הנביא  |  11/10/11 12:17
 
- לא סתם רמת עורכי הדין נמוכה,אם
בני בנקר  |  11/10/11 13:04
2
זה לא ההוא מהמניפיסט??
שמוליק 22  |  11/10/11 13:22
3
האם הברנש הזה מאיים על מישהו
מוחמד דרויש  |  11/10/11 16:58
4
תגובה
צנחן  |  11/10/11 21:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנהיגי המחאה החברתית וראשי המתמחים הם צעירים וחסרי ניסיון, ולכן פועלים בצורה ילדותית. הם רוצים שכל דרישותיהם ייענו כאן ועכשיו, תוך התעלמות מן הסביבה ומן המשמעויות. התנהגות כזו כבר הביאה על עם ישראל את האסון הגדול ביותר בתולדותיו
יהונתן דחוח-הלוי
בהרצאה בקנדה לא שללה עיתונאית הארץ הקמתה של מדינה אחת בפלשתין, אך ציינה שהיא תומכת בפתרון רחב יותר לסכסוך הישראלי-ערבי באמצעות הקמת "איחוד המדינות הסוציאליסטיות של המזרח התיכון"
רועי אורן
עשרות נערות ישראליות צולמו ללא ידיעתן כאשר הן מקיימות יחסי מין עם בני-זוגן. התמונות הועלו לאתרי האינטרנט באתר המרכז תמונות של בחורות ישראליות במצבים אינטימיים    ועוד: הרבה נערים התהוללו במהלך יום-כיפור
עמוס דאי
נראה שלמישהו בכנסת מפריע מאוד חופש הביטוי העיתונאי    להלן תעריפון לשון הרע החדש (אם חלילה פרסמת מידע שלא מוצא חן בעיני מאן דהוא בפרלמנט הישראלי...)
אלישיב רייכנר
אל תעמידו פני ערבה בוכייה. גם אתם יודעים שמחירי הסחורה שלכם כבר מזמן יצאו מפרופורציה. ההדסים המשולשים לא צריכים לעלות לנו פי שלושה מהמחיר הסיטונאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il