X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חוברת מהודרת, שמזכירה תעמולת בחירות, המחולקת בימים אלה לתיבות הדואר של אלפי תושבי עפולה
[צילום: אלי אלון]
חוברת הסבר או תעמולת בחירות?
עיריית עפולה מפיצה בקרב כל תושביה חוברת מהודרת, בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים, שאין בה כמעט מידע שימושי חיוני לאזרח אלא בעיקר סקירה על הישגי העירייה ועל היותה של עפולה ל"עיר ירוקה צומחת ומתפתחת"

עיריית עפולה מפיצה בימים אלה, בקרב כל תושביה, חוברת צבעונית בת 24 עמודים. החוברת, המודפסת על גבי נייר משובח, מתארת, כמעט כולה, באומר ובתמונות צבעוניות את יופייה של עפולה ואת הישגי העיר בכל התחומים.
החוברת, שהכותרת המתנוססת עליה היא: "עפולה יפה בישראל יפה, בירת העמק פורחת וירוקה, תושבי עפולה תפרגנו לעצמכם", מופצת לתיבות הדואר של כל תושבי העיר באמצעות חברת "דואר ישראל".
אני מסכים שעפולה אכן עיר יפה, אבל מדוע לא סומכים ראשי העיר על תושביה, שישפטו בעצמם אם אכן העיר יפה ומטופחת? והרי מדובר בעיר קטנה יחסית ורוב התושבים מכירים את העיר, ולכן מדוע יש צורך להוציא ולבזבז עשרות אלפי שקלים, על חשבון משלם המיסים, על חוברת מיותרת שבאה להאדיר את הישגי ראש העיר ואת הישגי העירייה ופעולותיה ולא תתרום מאומה לעיר ולתושביה? מדוע לא עדיף להשקיע כסף זה בתחומים חיוניים יותר, כמו חינוך, רווחה, ילדים בסיכון וכדומה?
החוברת מזכירה בתוכנה סוג של עלון בחירות: "הקמנו, השקענו, טיפחנו" וכדומה. בפתח החוברת עמוד שלם עם תמונת ראש העיר אבי אלקבץ, ובו הוא מסכם את הישגי עפולה, בראשותו, בתחומים השונים. אגב, חלקים נרחבים מתוכן החוברת וסקירת הישגי והתפתחות העיר, כבר הופיעו באחרונה במספר עיתונים מקומיים בעפולה, במסגרת מודעות מטעם העירייה. גם מודעות אלה, לדעתי, מיותרות ובזבזניות, מכיוון שאין בהן מידע רלוונטי ושימושי לאזרח, אלא רק סקירת הישגי העיר.
יש לציין כי ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, הודיע לפני שבועיים, בהודעה רשמית לעיתונות, כי בכוונתו להתמודד בבחירות הבאות לראשות העיר. אין אני יכול לקבוע בוודאות כי מטרת החוברת נועדה לצרכי בחירות, אבל סמיכות האירועים מחייבת את ראש העיר ועוזריו להקפיד הקפדה יתרה בעניין זה.
"מה זה חמישים אלף שקל?!"
רפי אטיאס, סמנכ"ל עיריית עפולה וראש מינהל התפעול שלה, אומר כי אין קשר בין החוברת לבחירות: "הגענו למסקנה כי הציבור העפולאי לא רואה תמיד את הירוק בעיניים וראינו חובה וצורך להראות לו עד כמה העיר יפה, ירוקה ומתפתחת". לדברי אטיאס, שהיה אחראי מטעם העירייה להפקת החוברת, החוברת לא עלתה הרבה: "שילמנו על כל חוברת 3 שקלים. תכפיל ב-13,000 העתקים, תוסיף הוצאות דואר ותקבל 50,000 שקלים. מה זה חמישים אלף שקלים?! זה כלום", הוא אומר.
מוטב היה לו עיריית עפולה הייתה שולחת לתושבים מידע שבאמת מעניין אותם (ואפילו בחוברת צבעונית מהודרת), כמו, למשל, כמה מוציאה עיריית עפולה על נבחריה, כמה מוציאה העירייה בשנה על פרסום (בעפולה פועלים כשבעה עיתונים מקומיים ואזוריים וברבים מהם מתפרסמות מודעות רבות מטעם העירייה). ועוד כהנה וכהנה. אני בטוח שמידע זה היה מעניין יותר את התושבים מאשר המידע ה"חדש" שמופיע בחוברת על הקמת פארק עירוני (נחנך לפני מספר שנים) או שבעפולה "שירותים מתקדמים ברמה גבוהה לכל רובדי האוכלוסיה" (ציטוט מהחוברת). אגב, עיריית עפולה מתהדרת על היותה עיר עם מודעות לאיכות הסביבה. כמות הנייר הגדולה שהוצאה על הדפסת אלפי החוברות בוודאי לא תורמת לעניין זה.

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אחרי האופוריה שהשתלטה עלינו ב-1967 ואחרי מלחמת יום הכיפורים, לא עשינו את חשבון הנפש המתחייב. לא הצהרנו, שאנחנו מכירים בזכותו של העם הפלשתיני לעצמאותו המדינית או אם תרצו חלוקת הארץ לשני עמים
עפר דרורי
2,700 משפחות הנופלים במלחמת יום הכיפורים זכאיות ליותר. בעבר עלה הנושא לדיון וכבר גונתה הממשלה לפחות פעמיים בגין אי-התייחסות לאירוע הזה. זאת בושה ואטימות. בושה לחוסר הרגישות
אריה אבנרי
ד"ר כ"ץ לא נזקק לוועדות חקירה ולמומחים למיניהם כדי לזהות כבר בראשית שנות החמישים את הבעיות החברתיות החמורות שהמדינה הצעירה התמודדה איתם. שירת חייו החברתית נפסקה מוקדם מדי. הוא יכול היה ללא ספק להוסיף ולתרום רבות לחברה הישראלית שחבה לו הרבה כל-כך
מחמד אבו שריקי
התושבים הערבים של לוד קיוו לשינוי אווירה עם כניסתו לתפקיד של מאיר ניצן, היו"ר החדש של הוועדה הקרואה    בפועל - המציאות לא השתנתה. הרס הבתים נמשך ואיתו גם ההזנחה וסבל המשפחות
אברהם בן-עזרא
שילוב חובת הקונה לשלם את מלוא מחיר הממכר עם חובת המוכר למסור ולהעביר את הממכר לבעלות הקונה איננו מתקיים רק כאשר חיובי הקונה והמוכר אמורים להתבצע באותו הזמן. השילוב משקף, כאמור, את אומד-הדעת של צדדים לעסקת מכר טיפוסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il