X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל היום קם כאנטיתזה לעיתונים חד-ממדיים בשירות אידאולוגיית בעליהם, ומהר מאוד הפך לכזה וגרוע מכך. העיתון פועל בדומה ל"פראבדה" של ימי רוסיה הקומוניסטית. קחו למשל את דרור אידר, שמזה חודשיים חוזר על אותו תוכן תוקפני כלפי המחאה החברתית ומוביליה, ולא חוסך באיומי פגיעה בדמוקרטיה, בגלישה לקומוניזם ולכל מיני הפחדות דומות
▪  ▪  ▪
ישראל היום. שונה מעיתונים אחרים?

כותב דרור אידר ב-News1 ב-6 באוקטובר במאמרו "המתמחים: אין גבול לדרישות": "כך למשל, מתמחה במקצועות שאינם במצוקה המבצע שש תורנויות בחודש, עשוי להרוויח כ-20,500 שקל בחודש במרכז, 29 אחוזים יותר ממשכורתו הנוכחית".
הנה שיטת ההטעיה:
1. משכורתו החודשית של מתמחה כיום היא כ-7,000 שקל, ומכפילה את עצמה עם אינסוף תורנויות ומעל 300 שעות עבודה חודשיות כמעט שתי משרות, כאשר רק המשכורת היסודית היא הבסיס לפנסיה. אידר מתייחס לכל הסכום כאל משכורת.
2. 29 אחוזים יקבל המתמחה בפריסה של תשע שנים, כלומר תוספת ממוצעת של כ-3% לשנה, שבקושי תכסה את התייקרות האינפלציה, אם בכלל, כלומר אין תוספת ריאלית למשכורת.
בהמשך משווה אידר את משרת הרופא למשרה אקדמית בתחום מדעי החברה והרוח, תוך ציון של ביטחון מקום העבודה עד הפנסיה. בחירה מעניינת, למה אין השוואה להייטק? לצבא קבע? הדמגוגיה קבעה את ההשוואה למקצועות הנחשבים לנמוכים מבחינת שכר, ולתחום האקדמי הנחשב קשה מבחינת הקביעות והביטחון שבו. כך עתידו של הרופא נראה מזהיר.
אז שאלה לי לדרור אידר, כבבדיחה על הפוליטרוק שבא להרצות בקולחוז: אם כל-כך טוב, אז למה רע? אם כל-כך טוב, אז למה מספר הלומדים רפואה יורד באופן מתמיד מזה שנים, עד שממדינה מוצפת רופאים הפכנו למדינה שחוסר הרופאים בה כבר פוגע בטיפול בחולים?
כקורא קבוע של ישראל היום, עד עכשיו, ניסיתי להעלות את ביקורתי מעל דפי העיתון לפני כחודשיים. דעתי לא פורסמה ולא קיבלתי כל תגובה:
  • "שלום, אנא פרסמו את מכתב למערכת המצורף במדור דעות. אני סבור שעיתון זה מספיק חזק גם לפרסם קצת ביקורת עליו:
    ישראל "פראבדה" היום
    אני מנוי של ישראל היום ונהנה מדי יום. עם זאת, מדיניות העריכה חרגה לאחרונה מתחום הסביר.
    קחו את דרור אידר לדוגמה, אשר מאמר מפרי עטו מתפרסם כמעט כל יום. כל-כך מקובע, כל-כך חוזר על עצמו, כל-כך שקוף בהגנתו על ראש הממשלה ללא קשר לעובדות ולמציאות, עד כדי שאני יכול לכתוב את מאמריו במקומו, למרות שדעותיי שונות.
    מבחינה תקשורתית גישת המערכת פוגעת באמינות העיתון, דעה זה טוב עד גבול מסוים, לא כשזה מתחיל לייצר תחושה של ניסיון שטיפת-מוח.
    דרור אידר מנסה בצורה שיטתית לפסול את המחאה וראשיה, בטכניקה נחמדה של התחלה בצורת מחמאה אך מיד לאחריה "אבל" גדול. ראו את מאמרו מיום 10 באוגוסט לדוגמה: "מתחילה לא הזדהיתי עם השאיפות הפוליטיות של חלקם" - אלו שאיפות ושל מי? לא ברור, אך יש ניסיון הכתמה של כולם. נמשיך: "הם אינם מייצגים אותי, ולהערכתי, אינם מייצגים את רוב הציבור" - זכותו המלאה לומר שאינם מייצגים את דרור אידר, אך מהיכן הקביעה שאינם מייצגים את הציבור? וזאת אחרי שכ-300,000 איש בכל רחבי הארץ הביעו את אהדתם במוצאי שבת האחרונה.
    ועוד: "אין זה אומר שמישהו הסמיך את דפני ליף או את איציק שמולי לנהל מו"מ עם משרד האוצר" - ובכן דרור, הממשלה הסמיכה בעצם העובדה שהיא אכן מנהלת סוג של מו"מ איתם.
    ולסיום: "פתרונות סוציאליסטיים וסמי קומוניסטיים..." - דרור, כלום לא למדת על מקארתיזם? הניסיון להדביק תוויות שכל מטרתן פסילת הטיעונים ללא דיון ענייני לא יצלח, הציבור החכים ולמד שלא ליפול בפח זה.
    אז עורך ישראל היום, עיתונך קם כאנטיתזה לעיתונים חד-ממדיים בשירות אידיאולוגיית בעליהם, אל תהפוך את ישראל היום לכזה".

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  12/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל "פראבדה" היום
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
מס' המתקבלים לרפואה קטן
איש אחד  |  12/10/11 11:47
2
תגובה
צנחן  |  12/10/11 12:00
 
- לישראל היום חסינות מביקורת ???
איתן גנור  |  12/10/11 14:27
 
- אז יש לך בעייה עם עתונאי אחד
בני בנקר  |  12/10/11 20:53
 
- גנור-דעתך שווה קול אחד -קפיש?
א מ רול  |  13/10/11 05:55
3
בניגוד לעיתונים אחרים...
ארז צ.  |  12/10/11 12:00
4
בהתחשב בעתונות האחרת .. נהדר
מול האלטרנטיבה  |  12/10/11 13:17
5
ישראל היום-אשפה מהרגע הראשון..
סיר לחץ  |  12/10/11 15:28
 
- זו הכפשה ולעז-לוואי ותיתבע
מתעב נבלות סרוחות  |  13/10/11 06:02
6
ביביפילים
סתם_1  |  12/10/11 17:56
7
איתן גנור
פנחס  |  12/10/11 21:07
8
דווקא אותו אתה תוקף?
ליאור רזניק  |  12/10/11 22:56
9
למה לא תתבונן לרגע קט בראי? ל"ת
נחום שחף  |  13/10/11 11:37
10
כמה עלוב
ידידנפש  |  13/10/11 17:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
עמדת המוצא בעתות משבר צריכה להיות קרובה מאוד לעמדות המוצא בימים "רגילים" וזאת מכיוון שנתוני המשקיע זהים כמעט בכל עת. מה שמשתנה כל הזמן לחיוב או לשלילה, זה הטמפרמנט הפסיכולוגי בשווקים הפיננסים
יובל לובנשטיין
מבצע בו מוצע זוג מוצרים במחיר זוגי עגול ושלם ללא סיומת של 99 אגורות משלה שאכן מדובר על הצעת ערך טובה    דע את הדרכים בהן נוקטים על-מנת להעלות את מספר המוצרים בסל הקנייה שלך!
ראובן לייב
אמצעי התקשורת הכתובה בישראל מוכיחים, מפעם לפעם, שאין דבר העומד בפני היצר העסקי שלהם    לצורך העניין לא מהססים אפילו יריבים בלב ובנפש לחבור יחדיו, גם אם לא מאהבת מרדכי    ויש גם מי שלצורך הקיום שלהם מוכנים לכרות ברית עם אלה שנושאים, על-פי החשד, תווית של "מוקצה"
הרב ישראל רוזן
ואני מתעטף בטליתי ב'אלה אזכרה' ביום הכיפורים תשע"ב, בגוש עציון, ונזכר ומהרהר במסר הכל-כך חנן-פורתי הבלול מערב יום הכיפורים, וניחומי יוספל'ה טבנקין בעין חרוד ("את אחי אנכי מבקש"), וטבילה לילית בעמק יזרעאל, ורבי עקיבא מטבריה ומבני עקיבא, והקשר הלבבי עם ה'זברות' על הבנקט ביריחו ולוויה המונית שזכית לה סמוך לערב יום הכיפורים, כאדמו"ר ארצישראלי
בלפור חקק
בחג הסוכות, חג האסיף, אנו מתכנסים בסוכת הזיכרון שלנו כדי לקיים בכל שנה אסיף של כל היצירה היהודית, כדי להבליט את ייחודנו. אנו נקראים לשמור על ייחודנו במשפחת העמים, ולהיות "לְאוֹר גוֹיִים". כל אחד מאִתָּנו מוזמן לבנות את הסוכה הרוחנית שלו, את סוכַּת שירתו, סוכַּת חייו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il