X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גלעד שליט נחטף ביוני 2006 בעת שירותו בכרם שלום הראיה הראשונה לכך שהוא בחיים הגיעה שלוש שנים לאחר מכן בקלטת וידאו פרשת שליט - צעד אחר צעד
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

גלעד שליט, יליד 1986, נחטף ביוני 2006 לרצועת עזה בידי החמאס, בעת שירותו בגדוד 71 של חטיבת השריון 188. חוליה של החמאס תקפה טנק שהוצב לשמירה על גבול המערכת ליד כרם שלום בדרום רצועת עזה, הרגה את מפקד הטנק וחייל מצוותו, וחטפה את שליט. חמאס נטל על עצמו את האחריות יממה לאחר החטיפה, וכבר אז הציג דרישות קיצוניות: מסירת מידע על שליט תמורת כל האסירות והאסירים הקטינים שבידי ישראל.
מאז נחטף שליט, תנאי החזקתו בשבי אינם ידועים. לאחר פרסום הקלטת של גלעד שליט, הצהיר ה"אחראי על שליט" מטעם החמאס, כי שליט עדיין פצוע, וכי התנאים הסניטריים במקום המבודד שבו הוא מוחזק אינם מתאימים לטיפול בפצועים. הוא הוסיף ששליט זקוק לטיפול רפואי טוב יותר. נציגי הצלב האדום לא הורשו לבקרו, הוא הצליח לקבל רק מכתב אחד מהוריו, ולעומת זאת התקבלו שלושה מכתבים ממנו. ביוני 2007 פרסם החמאס קלטת של שליט, שקרא הודעה שנכתבה עבורו בידי שוביו.
בעקבות חטיפתו של גלעד שליט יצא צה"ל למבצע "גשמי קיץ". במקביל התנהלה פעילות דיפלומטית של גורמים בינלאומיים, בעיקר מצרים, לשחרורו של שליט. בהיותו של שליט גם אזרח צרפתי, ניהלה צרפת חזית דיפלומטית. ואולם החוטפים, שפעלו תחת פיקודו של ח'אלד משעל ואנשי ההנהגה הצבאית של חמאס, סירבו לשחררו.
בלילה שבין 28 ל-29 ביוני 2006, עצר צה"ל עשרות מראשי חמאס ביהודה ושומרון, כולל 20 חברי פרלמנט ושמונה שרים בממשלה הפלשתינית, בהם מוחמד אבו טיר ושר האוצר עבד א-ראזק. הפעולה תוכננה מספר שבועות מראש ובוצעה תוך תכנון עם השב"כ ופרקליטות המדינה. בחמאס טענו שהמעצרים באו כדי לתת לישראל קלף מיקוח על החייל החטוף. בישראל טענו שהמטרה היא להילחם בממשלת הטרור של חמאס, ושכל העצורים יועמדו למשפט על חברות בארגון טרור.
ב-1 ביולי 2006 חוטפיו של שליט דרשו לשחרר 1,000 אסירים פלשתינים תמורת שחרורו. ישראל דחתה את הדרישה, חזרה על עמדתה שלא תנהל עסקות עם טרוריסטים ודרשה את שחרור החייל. יחד עם ההתנהלות הצבאית, החלו להתגבר חילוקי הדעות בין הפלגים ברשות הפלשתינית, הן בין החמאס לרשות הפלשתינית והן בתוך הארגון עצמו.
ב-19 ביוני 2008, כשנחתם הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס, עלתה סוגיית שחרורו של שליט כתמורה לרגיעה. בסופו של דבר הרגיעה נחתמה ללא שחרורו של שליט. אביו של גלעד, נועם, עתר לבג"ץ בניסיון לאסור את פתיחת מעבר רפיח כחלק מהרגיעה, אך עתירתו נדחתה. גם עם סיום מבצע "עופרת יצוקה" לא דרשה ישראל את שחרורו של שליט כחלק מן התנאים להפסקת הלחימה.
ב-2 באוקטובר 2009 קיבלה ישראל סרטון וידאו באורך 2:42 דקות שבו מצולם גלעד שליט. בתמורה שיחררה ישראל 20 אסירות פלשתיניות. באותו היום, פורסם הסרטון בערוצי הטלוויזיה ובאתרי החדשות הישראלים ‏‏. בסרטון נצפה שליט, לבוש מדים, מקריא טקסט שנכתב מראש, ובו קרא לממשלת ישראל להגיע לסיכום העסקה לשחרורו והעלה זכרונות משפחתיים. שליט קם על רגליו למשך כמה שניות והתקדם לעבר המצלמה כדי שיוכלו לחזות במצבו הבריאותי, עד כמה שאפשר. כדי להוכיח שהווידאו הוקלט קרוב למועד פרסומו, אחז שליט בעיתון ערבי, והצלם התמקד בתאריך הכתוב עליו, 14 בספטמבר 2009.
בשנת 2010 קרא הפרלמנט האירופי לשחרורו המיידי של שליט, ונשיא הפרלמנט האירופי, יז'י בוז'ק, נפגש עם נועם שליט והציע את עזרתו. בהמשך קראה גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, לשחרורו המיידי של גלעד ודרשה מהחמאס לאפשר לצלב האדום לבקר אותו. אשטון גם נפגשה עם הוריו של החייל החטוף.

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
1,934 ימים בשבי - מהחטיפה ועד לעסקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו יהיו עוד הרבה גלעדים
גלעד כבלון ניסוי  |  11/10/11 23:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
החובה הציבורית לפתוח את הסכם הרופאים, נובעת מההליך הבלתי סביר באורח קיצוני שהביא לכינונו של ההסכם, ומהעדר גוף שיפוטי ניטראלי שידון באותו הליך בלתי סביר
אליקים העצני
תשובת נתניהו למרקל הכניסה אותו ואותנו לפינה חדשה - מפני שמן האמירה "ירושלים אינה התנחלות" ולכן בה אין מקום להקפאה, יוצא ברור שבמה שהוא קורא "התנחלויות" יש, או תהיה, הקפאה. ומה יאמר נתניהו כאשר ייאלץ סוף סוף להפשיר את הבנייה באפרת, במודיעין עלית ובאריאל?
איתן גנור
ישראל היום קם כאנטיתזה לעיתונים חד-ממדיים בשירות אידאולוגיית בעליהם, ומהר מאוד הפך לכזה וגרוע מכך. העיתון פועל בדומה ל"פראבדה" של ימי רוסיה הקומוניסטית. קחו למשל את דרור אידר, שמזה חודשיים חוזר על אותו תוכן תוקפני כלפי המחאה החברתית ומוביליה, ולא חוסך באיומי פגיעה בדמוקרטיה, בגלישה לקומוניזם ולכל מיני הפחדות דומות
גיא חזן
עמדת המוצא בעתות משבר צריכה להיות קרובה מאוד לעמדות המוצא בימים "רגילים" וזאת מכיוון שנתוני המשקיע זהים כמעט בכל עת. מה שמשתנה כל הזמן לחיוב או לשלילה, זה הטמפרמנט הפסיכולוגי בשווקים הפיננסים
יובל לובנשטיין
מבצע בו מוצע זוג מוצרים במחיר זוגי עגול ושלם ללא סיומת של 99 אגורות משלה שאכן מדובר על הצעת ערך טובה    דע את הדרכים בהן נוקטים על-מנת להעלות את מספר המוצרים בסל הקנייה שלך!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il