X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו. הריאליזם גבר אצלו על האידיאולוגיה [צילום: פלאש 90]
ראש השב''כ יורם כהן. לקח אחריות [צילום: פלאש 90]
בפדיונו של גלעד שליט מן השבי התעלה על עצמו ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא הוכיח לא רק את גדלות ליבו, אלא גם את ראייתו המדינית המפוכחת. שאפו גם לראש השב"כ, יורם כהן, שנטל על עצמו את כאב הראש הכרוך בהתמודדות עם שחרורם של מאות מחבלים-מרצחים, שדמם על ידיהם
▪  ▪  ▪

שאפו גדול לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על גדלות הלב שגילה בפדותו את גלעד שליט משביו. שאפו גדול לא פחות ליורם כהן, ראש השב"כ, שנטל על כתפיו את ההתמודדות הקשה הכרוכה בשחרורם של מאות מחבלים מרצחים. אומנם מאוחר למדי, ואולי גם ממש בשעת השין, אבל טוב מאשר לעולם לא.
כך או אחרת, מעבר למצוקתו הפוליטית, הוכיח ביבי שהריאליזם גבר אצלו על האידיאולוגיה, ובמהפך של רגע אחד הצליח לצבור לזכותו נקודות, שאותן איבד קודם לכן.
את גלעד שליט צריך היה להחזיר כבר מזמן, ובכל מחיר. גם אם הוא אכן כואב כל-כך וגם כאשר צה"ל בהחלט איננו חברת-ביטוח. אלף מחבלים, עם דם על הידיים, אינם שקולים כנגד חייל-צה"ל תמים, שנפל בשבי לא רק על לא עוול בכפו, אלא גם בשל פאשלה צה"לית. וחוץ מזה, מרקיז, בהיסטוריה ההרואית שלו ידע תמיד צה"ל לקיים את חובת-מצוות פדיון-שבוייו, אפילו כאשר עסקת החבילה הייתה ממש מיותרת - והמבין יבין!
לסמוך עליהם
חזקה על שירותי הביטחון ועל צה"ל, העושים ימים ולילות לשמירת ביטחונם של אזרחי ישראל, שישכילו להתמודד עם כאב הראש הכרוך בשחרורם של מאות מחבלים-מרצחים, היוצאים אל החופש כשדמם על ידיהם. על אחת כמה וכמה אמורים הדברים נוכח ניסיון העבר המר איתם. סימוכין לעניין הם ראשי המוסד ושירות הביטחון הכללי, בהווה ובדימוס, שסמכו בעצמם את ידם, ללא היסוס, על שחרורו של שליט, גם במחיר הנורא שתבע החמאס תמורתו.
סוד גלוי הוא שאת גלעד שליט אפשר היה לפדות עוד לפני שנים. אחרי ככלות הכל, עסקת החבילה הייתה תמיד תלויה בהסכמתם של ראשי הממשלה הישראלים המכהנים, אולמרט ונתניהו. שניהם היססו משיקוליהם שלהם, ויותר מכל בשל חששם הכבד מפירוק הקואליציה.
הרגע האחרון
השנים שחלפו עשו את שלהן ותיאבון הסחיטה של החמאס רק גבר. אילו לא נחתמה העסקה גם עכשיו, לא מן הנמנע שחלון ההזדמנויות היה נסגר וגורלו של גלעד שליט היה נחרץ לשבט. לכן שאפו גדול לבנימין נתניהו שהתעלה על עצמו, כאשר רק לפני שנה התנגד לעסקת השחרור ועכשיו חתם עליה בשתי ידיו.
ספק רב אם לפחות אחד משלושת מתנגדי העסקה בממשלה, בוגי יעלון, אכן הצביע משיקולים אידיאולוגיים טהורים גרידא. הוא הרי כבר הספיק להוכיח את צביעותו הרבה כשתמך, כרמטכ"ל - מן הסתם משיקולי אופורטוניזם - בעסקת שחרורו התמוהה של אלחנן טננבאום (יחי ההבדל!). ובהתייחסו לרון ארד, ידע בוגי אפילו להצהיר ש"צה"ל מחויב להשיב את החיילים הנעדרים". אין זאת כי אם פיו וליבו אינם שווים כאשר המדובר בגלעד שליט.

תאריך:  14/10/2011   |   עודכן:  14/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בזכות התבונה הריאליסטית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עיסקת שליט
חיים קדמן  |  14/10/11 12:28
2
יורם כהן המהמר
החושב קדימה  |  15/10/11 10:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יוסי דר
האם בוגי יעלון הוא באמת מאלה המתנגדים לעסקות של חילופים, או שמא העמדות המוצקות שלו משתנות בהתאם לשינויי מזג האוויר או על-פי מצוות אדוניו? אמור לי בוגי מה מזג האוויר בחוץ, ואספר לך מה הן עמדותיך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il