X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיפור היסטורי לכבוד החג על מועצת היהודים וממשלת היהודים התנ"ך הוא כאן ולקינוח: בשורה להורים צעירים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

סיפור לחג
הציר הרומאי לוציליוס בסוס נשלח לארץ ישראל להחליף את קודמו וילינוס, ולקח פיקוד על הלגיונות. מחשש למרידה נוספת של היהודים הוא החליט לעלות בראש הליגיון העשירי על עיר המבצר מכור. מכור נבנתה לראשונה כמצודה על-ידי אלכסנדר החשמונאי, ושוקמה ובוצרה אחר כך על-ידי הורדוס שהכינה לחיי שלווה ונוחות בעת שלום, אך גם למצור ומלחמה ביום פקודה. פרט לחומה ומגדלים גם מצודות רבות הקים הורדוס במבצר הנישא וציידן בחיצים ואבני קלע ומכונות מלחמה, ימ"חים מלאים בתחמושת מזון וחלקי חילוף.
ובעוד הרומאים של בסוס מקימים סוללות מצור, לאחר שהקיפו את העיר מכל עבריה, גחו מהמבצר היהודים, פעם אחר פעם, ופשטו על הצרים עליהם והפילו בהם חללים רבים. והשאלה הייתה רק של הפתעה, כי כאשר הפתיעו היהודים את הצרים עליהם ניצחו היהודים, וכאשר צפו הרומאים את הפשיטה וארבו לה, גברו הצרים.
ובראש הלוחמים היהודים הפליא לעשות עלם צעיר אחד, אלעזר, שהיה דוגמה לאחיו בלחימתו ובעוז רוחו. עד שבתום אחת הפשיטות המוצלחות, בעת שהיהודים הגאים פטפטו ביניהם בביטחון ושחצנות מעבר לחומה, הצליח איש מצרי אחד, בשם רופוס, לקפוץ על אלעזר ולהרימו בהפתעה מהקרקע ולהעבירו במהירות, בטרם התעשתו היהודים, לצד הרומאי.
את השבוי היהודי הזה ציווה בסוס להעמיד מול חומות העיר, במקום גבוה ונישא, ולהתחיל להכותו מול עיני כל היהודים. וכשהחלה צעקת היהודים מבקשי הרחמים עולה מן החומות, ציווה בסוס להקים צלב עץ ענק, בכדי להראות ליהודים איזה מות יסורים צפוי בקרוב לחברם הלוחם הצעיר, אלא אם יקבלו את תנאיהם.
ובהיות אלעזר בן למשפחת נדיבים גדולה, שלחו היהודים בחיפזון צירים אל הרומאים, וכך הושג ההסכם שהיהודים יסגירו את המבצר לרומאים ותמורת זאת תהייה להם נפשם לשלל והם יורשו לעזוב את המקום יחד עם השבוי. וכך הוסכם ונחתם ובוצע והיהודים פתחו את שערי העיר. אומנם איזו אי הבנה קטנה של הרגע האחרון גרמה לכך שהרומאים היכו בפשוטי העם איזה 1,700 איש ואת נשיהם ובניהם מכרו לעבדים, אבל בעיקרון הרומאים קיימו את ההסכם וראשי המבצר ומשפחותיהם הורשו לעזוב וללכת, לתמיד.
ונדמה לי שאת הסיפור הזה על אחותה של מצדה לא כל כך סיפרו לכם, ורק לרגל החג הזה מצאתי לנכון להזכירו. אולי כי ממשלת ישראל הזכירה לי אותו.
(הסיפור המלא: יוספוס פלביוס, תולדות מלחמת היהודים עם הרומאים, ספר שביעי, פרק שישי, סעיפים א-ד)

אחריות הורית

עוד לא יבשה הדיו על החלטות ועדת טרכטנברג בדבר אחריות המדינה לחינוך ילדים מגיל 3, וכבר מתפרסמים מאמרים לוהטים על כך שהחינוך לא מתחיל רק מגיל 3 אלא בעצם הרבה קודם לכן. כמו שזה מתפתח, נראה שבקרוב המדינה (זה אתם והמיסים שלכם) תידרש לממן את הטיפול בילדים מגיל 0. אם כן, זה יהיה נחמד אם הממשלה לא תהייה הפעם קטנונית ותסכים שזה יתחיל כבר כמה חודשים קודם לכן. זה באמת יהיה צדק לכל. מכל מקום, אודיע לממשלה היכן אני הלילה, כדי שהיא תוכל להמשיך את הטיפול מהנקודה שממנה אני יצאתי.

הכרם

הממשלה מחפשת דרכים להכשיר בתים שנבנו בהתנחלויות שלא כדין על קרקעות פרטיות של פלשתינים. ראוי לשים לב שלא מדובר בהכשרת בתים שנבנו שלא כחוק על קרקעות מדינה, אלא על הכשרה ומתן חוקיות לבניה פרטית שנעשתה על קרקע של אדם אחר. מישהו מביא פועלים וחומרי בניה ובונה לו ביתו על מגרש פרטי של אדם אחר, ואח"כ הממשלה מחפשת דרך לומר שזה בסדר וזה יכול להישאר.
מעולם לא היינו כל כך קרובים לכרם נבות. נראה שהגיע הזמן להוציא את ספר התנ"ך מתוכנית הלימוד בבתי הספר, כי לא נראה שיש, או יוותר, איזה מורה הגון בכל הארץ שיוכל ללמד מעכשיו את המעשה הזה.

המועצה המחליטה

לעולם לא תוכל יותר מממשלת ישראל, או מי מחבריה, לומר שממשלת ישראל שונה בדרך חשיבתה מיודנראט. וזה למרות שהיא פועלת בתנאים נוחים הרבה יותר.

תאריך:  14/10/2011   |   עודכן:  14/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בוא נדבר על נושא "הכרם"
אני רק הערה  |  14/10/11 15:17
 
- יודע
יונה סוקולובסקי  |  14/10/11 17:11
 
- האם יש לך דוגמאות קונקרטיות
הרועץ המשפטי  |  14/10/11 18:26
 
- אז למה הממשלה מבקשת להכשיר?
רק שרץ מכשירים  |  15/10/11 08:51
2
האדמות הגזולות נשארות במשפחה
סובול עידן  |  14/10/11 23:04
3
אחריות הורית
אורי... .  |  15/10/11 01:11
4
אתה בדרך הנכונה
יוסיפוס פלטפוס  |  15/10/11 02:00
 
- הלקח של השבוי לא נלמד
מתקפלים והולכים?  |  15/10/11 14:30
5
ממשלת ביבי רופסת מול בג"ץ
ביבי זה שמאל  |  15/10/11 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
הקריאות שהתעוררו לאחר היוודע דבר דמי כופר שחרורם של הטרוריסטים הפלשתינים, על פיהן מבקשים לשחרר במקביל גם את הטרוריסטים היהודיים מבית הכלא, הן תג מחיר שיגבה את חיי כולנו, אם לא נשכיל לגדוע קריאות אלה באיבן, בטרם יתפסו תאוצה
מאיר אינדור
ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם ראש השב"כ יורם כהן יבואו לנחם את משפחת X האבלה על רצח יקיריה. ירגיעו ויאמרו שמנעו את הפיגוע הבא...    תסריט כואב וידוע מראש
יהודה דרורי
לא עוד מו"מ עם מחבלים על חילופי אסירים וחטופים! לא עוד כליאת מחבלים בבתי כלא ישראלים!    חובה לדרוש עונש מוות לכל מחבל שפגע באזרחים או שהיה מעורב באירוע חמור במיוחד!
ראובן לייב
בפדיונו של גלעד שליט מן השבי התעלה על עצמו ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא הוכיח לא רק את גדלות ליבו, אלא גם את ראייתו המדינית המפוכחת. שאפו גם לראש השב"כ, יורם כהן, שנטל על עצמו את כאב הראש הכרוך בהתמודדות עם שחרורם של מאות מחבלים-מרצחים, שדמם על ידיהם
נרי אבנרי
אילו מצוקות חברתיות באמת היו מדירות מהם מנוחה - היינו רואים את אותה סערה ואותן הפגנות נגד מי שהבטיחו ולא קיימו. וכדי שלא תגידו שאני ממציא, הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il