X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אתם זוכרים את מפת "הסהר הפורה"?, אותה מפת נייר על בד בצבעים של חום וצהוב, הרבה צהוב על גווניו, וקצת קצת כחול ים, זו שבראשה קצה קצהו של הים השחור והרי הטאורוס הנישאים לידו, תימן וקרן אפריקה בתחתיתה?. ובכן למפה זו הייתה עדנה וראש ממשלתנו תלה אותה לאחרונה בלשכתו
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. לאן נעלם הרצל והדגל? [צילום: AP]

ידידי הטובים,
אתם זוכרים בוודאי את מפת המזרח התיכון, מפת "הסהר הפורה", שהייתה מלווה את שעורי תנ"ך, מולדת, גיאוגרפיה, היסטוריה, שיעורי טבע ואפילו את שיעורי זמרה בבית הספר?
אותה מפת נייר מודבקת על בד שתורן כיתה היה רץ להביא מגולגלת מחדר המורים? כן, המפה בצבעים של חום וצהוב, הרבה צהוב על גווניו, וקצת קצת כחול ים, זו שבראשה קצה קצהו של הים השחור והרי הטאורוס הנישאים לידו, תימן וקרן אפריקה בתחתיתה? זו שהייתה תלויה בכיתה מאחורי כיסאו של המורה?
אתם זוכרים שבשיעור תנ"ך היה שושני (כן זה שאחר כך הפך להיות מנכ"ל משרד החינוך) היה שם את ידו על אשור וארם-נהריים, ומעביר את אברם ושרי במחי יד מעל המדבר ומנחית אותם בארץ המובטחת?
אתם זוכרים את המורה נעים בן חור, שתחתוניו הארוכים ( גאטקעס) השתלשלו מתחת למכנסיו וליטפו את נעלי הסירה המחוקות שלו, מעביר את ידו מטורקיה לאורך החריץ הנקרא "השבר הסורי אפריקני" ומסביר איך חורפות הציפורים בארצנו הקטנה בדרך נדידתן?
אתם זוכרים איך המחנכת רבקה בשיעור מולדת ליטפה בכף ידה פרושת האצבעות את כל מדינות ערב שתקפו, אור ליום ו' באייר תש"ח את מדינתנו הקטנה ואיך אצבעותיה השמנמנות דקרו מכל עבר את המדינה שרק אמש הוכרז על קיומה?
אתם זוכרים את המורה לזמרה שרה "בין נהר פרת ונהר חידקל" כשהיא מדלגת בין הנהרות על המפה הצהבהבה ששוליה התרפטו, וכאשר דמעותיה עלו בגרונה הניחה את ידה על "הוי כנרת שלי"?
אתם זוכרים שבשיעור היסטוריה נקש המורה הירשביין במקלו הארוך על כל ארצות אגן הים התיכון והסביר איך גלים גלים פלשו עמי הים אל שפלת החוף הצרה ומשם גורשו על-ידי פולשים חדשים רק כדי לטפס בהרים הגבוהים ולהביט משם בכיליון נפש אל השפלה הפוריה והתוססת? כך הכרתים (מכה), הפלישתים (מכה), היוונים (מכה), הרומאים (מכה), הצלבנים (מכה), הבריטים (מכה) והצרפתים (מכה) וכך גם...אבוי... החלוצים הציונים (חור), אבל זה לגמרי לגמרי אחרת כי לנו הובטחה הארץ ישירות על-ידי הבורא עצמו, ושהתורן ידביק אחרי השיעור את החור שעשו הציונים?
אתם זוכרים את "איש קטן" המורה הזעיר לתלמוד מחפש בקדחתנות את יבנה ובנותיה ומתפלא שהעיר אינה מסומנת על מפת המזרח התיכון, למרות שבזכותה ובזכות חכמיה אנחנו היום כאן?
ובכן למפה זו הייתה עדנה וראש ממשלתנו תלה אותה לאחרונה בלשכתו . הוא מקפיד להצטלם, כאשר ראשו הסב והמסורק היטב מסתיר את אירן ובנותיה.
אז מה זה אומר לכם, ידידי היקרים?
  • האם מדובר פשוט ברענון תקופתי של ההבטחה האלוהית משהו כמו רענון הוראות מפקדת העורף?
  • האם מדובר בחיפוש נתיבים בים להחזיר את העם האוחז בדרכונים פולניים, אוסטרים וגרמנים, לארצות מושבם?
  • האם השובב משתעשע במחשבה על משהו בסגנון ברלוסקוני או סרקוזי, רק בלי נערות בנות י"ז (חס וחלילה, טפו טפו טפו) ובלי תינוקות חדשים?
  • אולי ראשו של הרוה"מ מסתיר את מפת המבצע הצפוי באירן שבו נכחיד, נחסל, נשמיד באופן נקודתי ומרחבי אך בלתי מזוהה בעליל את קודקוד ציר הרשע, ראש הנחש וכו' וגומר?
  • אולי , ברוח הפתרונות היצירתיים בסגנון "מה שרואים מפה לא רואים משם" הוא פשוט מחפש מענה ענייני וסופי לגבולות האימפריה הישראלית החדשה?
  • ואולי כל האמור לעיל ביחד?
מר נתניהו, לאן נעלמו הרצל, ז'בוטינסקי, ובגין? והדגל? די, גמרנו? מתחילים מניין חדש? . ותשקוט הארץ ארבעים שנה. ויתר דברי נתניהו, וכל-אשר עשה: הלוא-הם כתובים, על-ספר דברי הימים -למלכי ...

תאריך:  23/10/2011   |   עודכן:  23/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם הללי
הקב"ה מלמד אותנו כי גם אם האדם סבור שיודע הכל, ראוי שיתיעץ עם פחותים בערכם ובחשיבותם ממנו, זה איננו מפחית מכבודו. האדם שולט בכל -תבאדמה, בצומח ובחיה אך חובה עליו לְשַׁמֵּר את היצירה ולא להשחיתה במעלליו והנאתו ולנוחיותו
הרב אליהו קאופמן
להבדיל מבתי העלמין היהודיים בארץ ישראל או בעולם, הרי שביפו הערבית בתי העלמין מוזנחים. הכל החל ב-1948...
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
אנו חייבים תודה לגלעד שליט על שהציב לנו מראה וזימן לנו הזדמנות לערוך עם עצמנו חשבון נפש נוקב. דווקא השאלות הללו, ויותר מכך התשובות, עשויות לגרום לנו למנף את חיינו לכיוון טוב ומספק יותר
נרי אבנרי
כשבעזה חגגו את כניעת היהודים, בישראל חגגו את ניצחון הסולידריות. הלכתי לארכיון. צפו בקטעים שהבאתי ותחליטו: ניצחון או כניעה. התשובה תעזור לכם להבין מאיזו נקודה התקשורת הישראלית מסקרת את המציאות הביטחונית שלנו
משה חסדאי
אני מבקש סליחה מכם. מבקש סליחה מכל העולם כולו. אבל זהו מכתב מיוחד אליכם היהודים. בפרט אל היהודים הנמצאים בארץ ישראל. היזהרו, יש לי לצערי הגדול, ממשיכי דרך, הדומים לי כמו שתי טיפות וודקה. אלה האיסלאמיסטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il