X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל עשתה את מה שאף מדינה אחרת לא הייתה עושה. היא שחררה 1,027 נחשים ארסיים ערבים טרוריסטים, לתוך שכונה יהודית מיושבת בצפיפות עם תקווה שהם לא יבואום לנשוך. האם זאת הייתה טעות?
▪  ▪  ▪
חגיגות שחרור האסירים הפלשתינים [צילום: AP]

ישראל עדיין חוגגת את חזרתו של גלעד שליט הביתה מהצינוק האפל של החמאס. מיליוני מילים נכתבו, המבטאות את האירוע שישראל הרשתה שיתרחש תחת כפייה בוטה, ואשר עשה אותה ללעג, וגרמה לביקורת חריפה וגם לשבחים, הכל באותו דף.
הרעיון של החלפת חייל ישראלי אחד, אשר מעולם לא הזיק לאף אחד, עבור מספר רב להחריד של מרצחים בהמיים, עם דם יהודי רב על ידיהם, אינו חסר תקדים בהיסטוריה הקצרה של ישראל. עם זאת, יש הוכחות ברזל שהוא אפוקליפטי למדי.
אף מדינה אחרת לא הייתה עושה צעד קיצוני כזה לגאולה, במיוחד כאשר תמורת ה-"נכס", שגאלה, נשלחו לחופשי מרצחים למרחק שממנו הם יכולים להתקיף אותה שוב, בכל רגע נתון.
השאלה שלי לישראל היא, לאן מכאן? דלת אחת נסגרה ואיזה דלת תפתחי עכשיו?. הסיבה שאני שואל שאלה זאת היא פשוטה: ישראל היא לא רק מוקפת לחלוטין על-ידי אויב אכזרי על כל גבולותיה, אויב זה גם שוכן על אדמתה ורבים מבני האויב הזה הם בעלי אזרחות ישראלית, וגרוע מכל, כמה מהם הם חברים בבית המחוקקים הישראלי, הכנסת.
כנגד כל הסיכויים, הקמתה מדינת ישראל היהודית הפכה לעובדה מדהימה. כעת היא נושא לחקירה ושלילת לגיטימיזציה הרבה בגלל הדרך שבה ישראל התנהגה בזירה הבינלאומית, ובמיוחד בדרך שבה היא (לא) טיפלה באויב שלה.
היו שנים שבהן ראו בישראל המדינה ה-51 של ארצות הברית, אך לא יותר. הסיבה לכך היא, שמאז הסכמי אוסלו, נשיא אמריקני, אחד אחר השני תפעל את ישראל לאורך דרישות אויביה, וישראל נכנעה שוב ושוב, ושמה את עצמה במצבי חולשה חסרי תקדים. כניעת ישראל ללחץ של הקהילה הבינלאומית, שמסייעת לצרכי אויביה, העמיק, וכעת עוד יותר עם ההצגה האחרונה וכניעתה לאויב הגרוע ביותר שלה - החמאס.
ישראל זקוקה למנהיגות החזקה ביותר שיכולה להיות למדינה, אשר אין לה. ההנהגה שלה חייבת להיות אגרסיבית ותוקפנית כדי שתוכל להגן על הריבונות היקרה של המדינה, לאורך הזכויות החוקיות שלה לארץ, כאילו שזה היהלום היקר ביותר בעולם כולו. אבל, למרבה הצער, היא לא.
אין לי איך להשפיע על הדרך שישראל מנהלת את עצמה, אבל הראש שלי מסתובב כאשר אני רואה איך היא פועלת. הלוואי והדברים היו שונים.
אני חוזרת לכניעתה האחרונה של ישראל לאויבה הגרוע ביותר, החמאס. ד"ר מרטין שרמן בצדק קובע כי כישלון שליט היא דוגמה נוספת של שחיקה מתמשכת של הריבונות הלאומית של ישראל, הוכחת כי היא נכשלת לפעול כישות ריבונית והיא מתחילה לאבד את הנקודה העיקרית לקיומה: ביטוי העצמאות המדינית היהודית.
ההנהגה הישראלית צריכה סוף סוף להבין שהיא לא צריכה לחפש חיבה בזירה הבינלאומית. כל מה שהיא צריכה זה לקבל כבוד, ויותר טוב, שיפחדו ממנה מאוד.
העצה שלי: הישראלים חייבים להבין, ולהתנהג לאורך המושג הזה, כי הם מחוברים זה לזה ולארץ ישראל בקישורים בלתי נפרדים אשר יוצרים שרשרת בלתי שבירה המאפשרת לישראל לשרוד. ציניות חייב להיות מוחלפת בנחישות, אחדות, ותקווה והזמן לעשות שינוי הוא עכשיו. זה כבר לא מקובל שהישראלים מתנהגים כאילו הם העבדים המודרניים של הערבים, נתונים לגחמות שלהם.
הגיע הזמן לקבוע איך שהישראלים רוצים לחיות בארץ שנתן להם אלוקים עם האפשרויות להישרדות הטובה ביותר. התנהגות ההווה, לא תניב תוצאה כזו.
מדינת ישראל, מן הירדן ועד הים התיכון, היא ביתם של כל היהודים. היות שחז"ל אמרו שכל ישראל ערבים זה לזה, הגיע הזמן שממשלת ישראל תפעל באחריות, תהיה אחראית לנכס האלוהי שהוקצה לה להגן ולשמור עליו עבור על עם ישראל.

תאריך:  24/10/2011   |   עודכן:  24/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלעד שליט / Gilad Shalit
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואל גוז'נסקי
המתח בין "ההבטחה" של אובמה להחזיר את כל הכוחות הביתה, במיוחד כאשר ארצות הברית נכנסת לשנת בחירות, לבין הצורך להבטיח כי עירק תוכל להגן על עצמה, מעצמה ומשכנותיה, עשוי להיפתר - בראיית הצדדים - על-ידי נוכחות ושמירה של כוח אמריקני "אזרחי"
מתי דוד
פתח וחמאס: שתי הנהגות; שני ארגונים; שתי טריטוריות; האחת נחשבת לדתית קיצונית, השנייה נחשבת לדתית מתונה. נשאלת השאלה - האמנם פילוג טקטי ואחדות אסטרטגית?
יורם שוייצר
פרץ האושר הגורף, אווירת האופוריה וביטויי הסולידאריות הלאומית הנדירה שחצתה מגזרים והתעלתה מעל מחלוקות פוליטיות, אינם יכול להסתיר, כי במהותו של ההסכם עם חמאס, אין מדובר בהישג גדול לישראל
עמוס דאי
הזכירי לי, גברת מלמד, איזו השכלה קולנועית יש לך, ומה את מבינה במשחק בכלל כדי להביע דעה על המשחק האותנטי של השחקנים בסדרת הטלוויזיה "הכבוד של מרציאנו"?
מיקי פרי
אתה צריך להבין שאתה כבר לא רק הילד של אימא ואבא. נכון, הם התגעגעו אליך יותר מכולם. אבל אתה, גלעד, כבר הילד של כולנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il