X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גלעד מסתגל לחופש ואנחנו חווים את המהפך הצפוי בעמדות העיתונים - לא ניחנתי בסגולות נבואה כלשהן - כל מי שעיניו בראשו יכול היה להבין מלכתחילה את המשחק הציני של ידיעות ומעריב. ובאשר לנתניהו שבכל זאת נפל למלכודת - אין לי כל אהדה כלפיו - מגיע לו!
▪  ▪  ▪
עסקת שליט. ההתנגדות לעסקה לאחר ביצועה היתה צפויה [צילום: דו"ץ]

חמש רשימות הקדשתי בשנתיים האחרונות שהתנגדו לעסקת שליט. לא שכנעתי כמובן, וגם בעלי השפעה תקשורתית העולה בהרבה על שלי לא הצליחו לשכנע. הקמפיין לשחרורו בכל מחיר של שליט נהנה מתקציבים אדירים ומתמיכה תקשורתית מוחלטת של ידיעות אחרונות ומעריב. לא ניתן היה שלא לחשוד במניעים. משום מה קשה היה לי להשתכנע שהתמיכה המוחלטת הזאת בכל עסקת כניעה נובעת מדאגה כנה לחייל בודד אחד. ברשימתי ידיעות ומעריב - סכנה ברורה ומידית הערכתי שהקמפיין למען שליט הוא למעשה קמפיין נגד נתניהו שנועד לתעל אותו לעסקה שתהווה תבוסה מוחצת וכתבתי:
"אני מעז לכתוב שתבוסה ישראלית נוספת היא בדיוק הדבר לו מייחלים ידיעות אחרונות ומעריב - לא מפני שהם מעוניינים בתבוסת ישראל, אלא מפני שהם מעוניינים מאוד בתבוסת נתניהו באופן אישי, זאת על-רקע מלחמתם בעיתון "ישראל היום", שנחשב כעיתונו של ראש הממשלה והמאיים על פרנסתם. גלעד שליט כנראה שאינו רלוונטי בכלל למאבק האמתי. מדובר במאבק כלכלי-תקשורתי, שבו כל האמצעים כשרים, רבות הקרבת האינטרסים החיוניים ביותר לקיומה של מדינת ישראל."
מי שעיין בכותרת ידיעות אחרונות מ23.10.11 בו ניתנה כותרת ראשית להאשמותיה של ציפי לבני כי עסקת שליט חיזקה את החמאס והאשימה את נתניהו בכך. "בגלל נתניהו הוכפל כוחו של החמאס" זעקה כותרת ידיעות אחרונות. האשמה, אגב, נכונה בהחלט, אך העובדה שציפי לבני, לטענה התמוהה בגלל בקשת נועם שליט, בגדה בשליחותה הציבורית ולא התייצבה להביע את דעתה כשעוד ניתן היה אולי להשפיע, רק מלמדת על כך שהגברת הנכבדה אינה ראויה לשום תפקיד ציבורי.
נחזור לעיתונים - הבעיה שהמהפך המהיר בעמדותיהם מתמיכה מוחלטת בעסקה להתנגדות לה, לאחר ביצועה, היה צפוי לחלוטין ואף אני הקטן הזהרתי את נתניהו:
"מיד לאחר הכניעה לחמאס בנושא גלעד שליט ולאחר יום של דמעות אושר, עם שובו המיוחל, יסקרו ידיעות ומעריב וכן אמצעי תקשורת אחרים הפועלים בהנחיית היועצים האסטרטגיים של קדימה (אין ספק שיש כאן יד מכוונת - עד כדי כך אנחנו לא תמימים) את מסיבות הניצחון בגדה וברצועה. הם יצטטו בהרחבה כל גורם בינלאומי, במיוחד אמריקני, שיתפלץ לנוכח הכניעה הישראלית, שסייעה לטרור הבינלאומי וכל הכתבים המתנגדים שקולם "נדם" כעת יפרסמו רשימות ארסיות על תוצאות המפלה הנוספת שהנחיתה עלינו ממשלת נתניהו.
מדובר בשיטת פעולה פשוטה - סנוקרת שמאלית המטיפה לנסיגה, להתקפלות ולכניעה מיועדת להשיג בדיוק מטרה זאת, ומיד לאחר הנסיגה באה הסנוקרת הימנית שמטרתה לערער סופית את האמון בהנהגת הממשלה. בסופו של יום, כך מאמינים בידיעות ובמעריב, יעלה בידם להדיח את ראש הממשלה ולטפל כהלכה באיום האסטרטגי האמתי - העיתון המתחרה. אני מודע לכך שקשה לקורא להאמין שתיתכן בכלל ציניות כזו, אבל כל מי שמבין משהו בתחום התקשורת ויחסי ציבור, יודע שציניות והיעדר מעצורים מוסריים הם שם המשחק."
הרשימה פורסמה לפני כשנה ורבע-בינתיים התבצעה עסקת שליט במתווה הכניעה המוכר ובתמיכה מוחלטת של התקשורת. גלעד מסתגל לחופש ואנחנו חווים את המהפך הצפוי בעמדות העיתונים-לא ניחנתי בסגולות נבואה כלשהן- כל מי שעיניו בראשו יכול היה להבין מלכתחילה את המשחק הציני של ידיעות ומעריב. ובאשר לנתניהו שבכל זאת נפל למלכודת-אין לי כל אהדה כלפיו-מגיע לו!.

תאריך:  24/10/2011   |   עודכן:  24/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת שליט: כעת תורו של נתניהו לספוג
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
משכע
ידידי  |  24/10/11 11:13
2
ביבי חרצוף חדל אישים וחסר אופי
נתניהו צ'מברליין  |  24/10/11 14:44
3
נכון
אורי פ  |  24/10/11 15:11
4
תבדקו במשרד המשפטים .
ישמעאל  |  24/10/11 16:53
5
לחיץ ומשדר פאניקה
Shmock Aroch  |  24/10/11 18:43
6
ביבי
באום  |  24/10/11 20:29
7
לכל המשמיצים את ביבי ובמיוחד ה
ירדנה  |  24/10/11 20:38
 
- מה שנראה כמו ברווז הולך כמו...
עודד ב  |  25/10/11 00:04
8
קיימים עוד 4 רבדים נוספים
גולדבלט שיטחי  |  24/10/11 23:42
9
אינטרסים?
יונה סוקולובסקי  |  25/10/11 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
כולנו צעדנו בקיץ האחרון ברחובות והרמנו את נס המרד בזכות הזכות לחיות בכבוד. רק קבוצה אחת לא ממש הייתה שם, משום שהיא הייתה עסוקה בלאסוף בקבוקים ריקים מהרחוב בעבור 30 אגורות. הניצולים שנוצלו על-ידי מדמנת הרשע הגדולה ביותר, כבר אינם מוצאים כח למלחמה נוספת על חייהם. ממשלת ישראל הפריטה את יצירת מדיניותה וניהול הקמפיין בידי "מעצבי מדיניות ודעת קהל" המתפרנסים מן השאריות השייכות לשארים
עפר ברטל
הופתעתי מאוד מעמדתו של כבוד השופט דן מור, נוכח הפרסומים הלא מחמיאים אודותיו. מחד - כבוד השופט דן מור פורש מכיסאו ומוכן לשלם לרשויות המדינה כופר, ובלבד שלא יוגש נגדו כתב אישום פלילי לבית המשפט. מאידך פורסם בשמו, כי הוא אינו מודה באשמה כלשהי. יתכבד כבודו ויטען את טענותיו בפני בית המשפט
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
חוק מס שבח מאפשר התרת הוצאות השבחה גם בשל עבודה עצמית בהשבחת המקרקעין. הוצאה זו איננה יכולה להיות כל הוצאה שהיא אלא הוצאה להשבחה בלבד. לפי הפסיקה הוצאת השבחה הינה כל הוצאה להעלאת ערכו של הנכס
גיל נתן
המרדף אחר זכויותינו כאזרחי המדינה מייגע    זה מוביל למקום בו האזרח מרגיש שמרמים אותו    בהעדר רצון לסייע לפרט, יכולתה של קבוצה גדולה גוברת    תובנות מסיפורו של אורי אהרנפלד
אסף גטניו
אנו ב'עמותה לדמוקרטיה מתקדמת' מציעים בארבע השנים האחרונות פתרון חדש לסוגיות, לצד אזהרות די מדויקות לגבי העתיד לבוא. התובנה העומדת מאחורי העמותה צצה במוחי בשנת 2006. בשנת 2007 רשמתי את העמותה כשהטענה שלנו פשוטה - אין עתיד דמוקרטי למדינות הדמו-קפיות ללא יצירת הפרדות מובנות בין הון-שלטון והון-עיתונות. בזמנו לא רצו לשמוע על הנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il