X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על התגייסות התקשורת כולה לקמפיין לגלעד שליט איך הפך גלעד מחייל קרבי לילד העלייה לרגל למצפה הילה היא התגלמות הרגשנות הקיצונית של העם, זו שתתהפך מיד עם הפיגוע הראשון על-ידי מי מהמחבלים שישוחררו
▪  ▪  ▪

בראשית דבריי אני מבקש לציין שכמו רוב אזרחי ישראל התרגשתי עם שובו של גלעד שליט לישראל, אך נעלבתי מהמניפולציות של היחצ"נים. יועצי התקשורת והתקשורת כולה נרתמו למערכה שלא נראתה כמותה בישראל, מערכה שהיחצ"נים זיהו את התמורות שחלו בשנים האחרונות בתודעת העם, תודעה שחיי חייל יקרים מחיי אזרח. דבר שהוא היפוך גמור לנורמות המקובלות, כי חייל אינו ילד, הוא חייל, ותפקידו של חייל הוא להרוג או להיהרג אם כך יקרה.
חייל אינו ילד, לכן הקמפיין "להחזיר את הילד הביתה", "גלעד הוא הילד של כולנו" ועוד מניפולציות דמגוגיות עבדו על כל אימהות ישראל. היחצ"נים ויועצי התקשורת של המשפחה ניצלו עובדה זו ורכבו על הגל הזה בהצלחה גאונית, בפלאים, בדמויות קרטון, בדגלים, בסטיקרים ובחולצות ובמה לא.
כשאני הייתי חייל בן 18 כבר השתתפתי בפעולות תגמול והרגתי. בגיל 19 נפצעתי. אז לא הייתי ילד – הייתי חייל. חבריי, בני גילי, שנהרגו, לא היו ילדים – הם היו חיילים. השבויים שבמצרים ובסוריה לא היו הילדים שלנו, הם היו חיילים. נכון, אז הייתה בארץ רוח התנדבות, לא היו משתמטים ורוב הקרביים באו מההתיישבות העובדת וגם מתל אביב. כשזה נפסק, החלל התמלא ואותו מילאו הכיפות הסרוגות, וגם על זה נשמעת ביקורת. וכששוחררו אסירים תמורת גופות וסוחר סמים, הדבר הזה החל לכרסם בתודעה, עד שהפך את המובן מאליו על פיו.
חייל אינו ילד בשום מדינה
אני הייתי נגד העסקה מאותם המניעים שכל המתנגדים התנגדו לה. באיזה צבא בעולם מכנים חייל ילד? זו בושה לחיילים! מה, אנחנו ילדים? הרי בכל מדינה הם soldat, soldier, soldado וכולי, אבל בשום מדינה הם לא ילד enfant, kind, nino. וכך קרה שחיי חייל יקרים לנו יותר מחיי אזרח (כמו ג'ונתן פולארד, עזאם עזאם ואילן גרפל).
אבל עם ישראל נהר באלפים למצפה הילה בתקווה לראות ולו רק לרגע את גלעד שליט ולהראות אותו גם לילדיו בני ה-4. ואחרי מספר שנים ישאלו אותם הורים: "אתה זוכר שלקחנו אותך לראות את מפלי הניאגרה? אתה זוכר שגם לקחנו אותך לראות את גלעד שליט?". ההורים הללו באו עם מצלמות וידאו כדי לצלם את נועם שליט האומר שגלעד זקוק למנוחה ומבקש שיניחו להם. נשים הביאו עוגות ועוד "שמאלץ", ונשמעה מוזיקה בנוסח "מי שמאמין לא מפחד", "עם ישראל חי" וכולי.
אך כאמור, ברגע שראיתי אותו בראיון הנלוז של העיתונאית המצרית, ואחר-כך בדרכו למסוקים, וההצדעה לרמטכ"ל בני גנץ התרגשתי כמו כולם.
הממשלה, לבני והתקשורת
ועכשיו להיפוך, בפיגוע רב-נפגעים הראשון שיבוצע על-ידי מי מהאסירים המשוחררים (וזה יבוא, אם כי כולנו מקווים שלא), מה נענה להורי הנפגעים כשישאלו אם דמו של שליט סמיך, סמוק או כחול יותר מדם ילדיהם? והאופוזיציה האמיצה, שבירכה על מנהיגות הממשלה שהחליטה על העסקה, תשוב ותתקוף את הממשלה ואת ביבי על כי הוא לחיץ, חלש ונכנע לתכתיבי החמאס. כולם חוץ מציפי לבני, זו שהסתתרה (אינקומוניקדו) ושתקה עד לפני מספר ימים, וגם אז ביקרה את ראש הממשלה על העסקה וגובה המחיר, ושכחה שהממשלה שבה היא הייתה שרת החוץ הציעה לחמאס הרבה יותר, אבל אין לצפות ליותר מפוליטיקאית כושלת ודועכת. אז אנו נוסעים ברכבת הרים רגשית מאיגרא רמא לבירא עמיקתא ומייחלים לאיגרא רמא הבאה.
על התקשורת המגויסת כולה כבר נאמר הכל, פרט לזה שבכל העיתונות הכתובה כל הכותרות הראשיות היו על גלעד שליט. הכתבים המסכנים של הטלוויזיה שהיו ליד ביתו של שליט כבר לא היה להם מה לדווח, ומהאולפן, ללא רחמים, שאלו שאלות טיפשיות להחריד בנושא זה. כל הברכות לבכירת העיתונאיות הישראליות אילה חסון האינטליגנטית, שברגע מסוים אמרה לשותפה, בוא תציל אותי כי אני לא יכולה יותר. אבל התקשורת הצהובה ראיינה את הפעילים, השכנות, השכנים והחבר'ה, בתקווה לשמוע (מה בעצם?) משהו ולמלא זמן מסך. היו "מומחים" לשפת גוף שרמזו שאולי משהו לא בסדר בין ההורים של שליט. את מי זה מעניין?
בקרוב ייצא הספר "איך ליוויתי את יגאל שביט למסוק", "גלעד שליט - הסיפור המלא", "מאחורי הקלעים במו"מ למען שחרור גלעד שליט", "הייתי חברו של גלעד שליט" וכך הלאה עד למחזמר "כולנו גלעד שליט". עם דו-קוטבי, כבר אמרנו?

תאריך:  24/10/2011   |   עודכן:  24/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
תפיסת העולם הבולשביקית, הסטליניסטית, מאפיינת אנשי שמאל מאז ועד עולם. גם אנשי השמאל בישראל נוקטים מדיניות טיהורים. הם אינם עושים זאת באמצעות רצח פיזי אלא באמצעות רצח אופי ומדיניות של חרמות ונידויים והקפאה כלפי יש"ע ותוצרת יש"ע, וכלפי קצינים ואקדמאים ואנשי רוח ואמנות שמעיזים להיות פטריוטים. הגירוש מגוש קטיף הוא רק קצה הקרחון של תוכניות השמאל הרדיקלי
אברהם בן-עזרא
במבצע עופרת יצוקה שהתקיים בין 27 בדצמבר 2007 ל-18 בינואר 2009, הוגדרו שלושה יעדים, כאשר אחד מהם היה שחרורו של גלעד שליט. היעד הזה הוגדר, יש להניח, לאחר שנבדק שהוא אפשרי. אלא שבמהלך המבצע נכנסה אצל קובעי המדיניות בישראל רוח שטות ומדינת ישראל יצרה תקדים עולמי של תמיכה מסיבית באויב תוך כדי לחימה במשך 3-2 שעות ביום
אלישע פורת
במכתבה של שולמית בת-דורי לאריה אהרוני היא מחפשת דרך גם 40 שנה לאחר מותו של משה ליפשיץ כדי לגנותו ולהתחשבן איתו. חבל שלא הביאה במכתבה דברים ממשיים יותר, כדי שגם אנחנו, הקוראים המאוחרים, נוכל לשפוט האם היה באמת ליפשיץ נבל כדבריה ואפילו חולה במחלת נפש - או שהכל הוא פרי דמיונה הקודח, פרי שנאתה וטינתה, שאינן בנות שכחה וסליחה
מאיר הילזנרט
בחברה מיליטנטית לא יעלה על הדעת שאשת חלל חרב תהפוך לאשת עולם הבמה והלילה    המסר של אלמנה "כוכבת" פוגע במוטיבציית הגיוס - הוא ההפך ממסר ה"יזכור". הוא ה"ישכח" הטוטאלי שמספר למגויס העתידי על כל המסיבות שתיערכנה עם בת-זוגו קצת אחרי לכתו    לולא הייתה גולדווסר עצמה חלק מפרופגנדת הגיוס והלוחמנות – היא יכלה לכפור בתפקיד זה שיועד לה
עו"ד משה גולדבלט
גלעד מסתגל לחופש ואנחנו חווים את המהפך הצפוי בעמדות העיתונים - לא ניחנתי בסגולות נבואה כלשהן - כל מי שעיניו בראשו יכול היה להבין מלכתחילה את המשחק הציני של ידיעות ומעריב. ובאשר לנתניהו שבכל זאת נפל למלכודת - אין לי כל אהדה כלפיו - מגיע לו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il