X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האוצר מתנגד עדיין להעסקת מאות עובדי קבלן השבוע נפגשו שוב עיני, ברוש, ראש אגף התקציבים ונציגים נוספים של האוצר ושל משרד ראש הממשלה כדי להמשיך בדיונים לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בדרישה לצמצם משמעותית את עובדי הקבלן ולמעשה כבר הייתה יכולה להתחיל בשביתה בימים אלו האומנם ישביתו את המשק?
▪  ▪  ▪

רוב של עובדי הקבלן בישראל מועסקים כעובדי ניקיון (ניקיון רחובות), שמירה ואבטחה (בבתי ספר ובמוסדות עירייה), תחזוקה וכולי. צריך להודות על האמת, עובדי הקבלן אינם בחרו את מסלול הקריירה לעצמם, רובם הגיעו לעבודה לאחר מסע חיים מפרך, כל אחד וסיבותיו הוא. האם ייתכן שישללו מהם את הזכויות המגיעות להם?
הצהרות לרוב, של ערבות הדדית, עזרה לזולת, מדינת רווחה, עולות רבות בקרב נבחרי הציבור. האם ההצהרות הללו נשארות ללא כיסוי? תרבות "הניצול המרבי" ככלי ניהול אפקטיבי מגיעה גם לישראל. אם לא נתעשת, נמצא עצמנו עם כלכלה משגשגת וחברה מתפוררת.
נכון, המערכות הממשלתיות שברובן עובדים עובדי הקבלן, צפויות להתמודד מול צל כבד של עשרות עובדים חדשים, מול כוח-אדם שאיננו משאת נפשן. צפויה התמודדות קשה מול מסגרות התקציב, אך עדיין קשה לי להצטרף לתחזיות השחורות ולציפייה של קריסת מערכות. המערכות יצטרכו לבצע התאמות ולהחליף דיסקט ולמצוא פתרונות יצירתיים, אך לבטח נצליח לשרוד, נצליח לנהל, נבנה חברה יציבה יותר, אמיתית יותר, מעורבת יותר, מלוכדת יותר. האם אין חשיבות לערכים הללו?
העובדים הממשלתיים יצטרכו להיפגש עם עובדי הניקיון, להסתכל להם בעיניים, להגיש להם את מתנת החג, ולבצע שליחות אמיתית של מעורבות הדדית ושיתוף ממקום של שוויון אמיתי וכנה, פחות ממקום של התנדבות ועזרה. כן, הם בטח יוותרו על ה"טובה" שתגיעו לאירוע שלהם.
אם נשאל את רוב עובדי הציבור לא לעיני המצלמות ואת אנשי התקשורת את דעתם ואת תחושותיהם בכמה אירועים שחוו לגבי תנאי עבודה של העובד שמנקה את החדר בסוף היום, תופתעו לגלות את התשובות. רוב רובם של העובדים הממשלתיים מסכימים עם המסרים, רובם גם מבינים את הערך המוסף של העובדים באופן ישיר, את מה שהכלכלנים אינם רואים. עובד העובד באופן ישיר דרך החברה מרגיש שייכות, מעורב יותר והתוצאה ברורה. השקעה רבה יותר גורמת לתוצרת טובה יותר, פחות תחלופה של עובדים. לעיתים העובד מרוויח את אותו השכר לשעה אך עובד חברה מרגיש את תפקידו במערכת ומקבל את הכבוד הראוי לו.
קיימת היום תמימות דעים לשינוי פני המציאות של עובדי הקבלן וניסיון להנהיג באמת "צדק חברתי", ולא מכיכר רבין אלא מעובדות הניקיון של הביטוח לאומי, מס הכנסה, ממשרד העבודה. כן כן, זהו צדק חברתי, אלו האנשים שאנו מסרבים לראות. לעובדים הללו יש קשיים. אין להם אופק. הם אינם סטודנטים בחופשת סמסטר. פוטנציאל ההשתכרות שלהם הוא נמוך. אף אחד לא סלל בפניהם את המילוט לצדק חברתי, לביטחון תעסוקתי.
כולי תקווה שההסתדרות גם הפעם לא תיפול למלכודת המוכרת של האוצר, כי זה בלתי יעיל, בלתי ישים, לא כלכלי, לא מערבי, יגרום לפיטורים המוניים. כי בסוף חלקנו יגלו בדרך הקשה לאט-לאט שההפרטה מגיעה גם אליהם, ולהיות בתוך המשרד הממשלתי כעובד קבלן זה לא פיקניק.

תאריך:  27/10/2011   |   עודכן:  28/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי הקבלן בישראל והצהרות ללא כיסוי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודק בהחלט
יעל מרום  |  28/10/11 12:34
2
כבוד לעובדי קבלן
רחוק רחוק  |  30/10/11 13:08
 
- נעביר הכל להודו
ד"ר מודאג   |  30/10/11 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
זכריה כספי צדק בגזר דינו של טל מור, וריבה ניב צדקה בעניין לדור-אולמרט    מי מאמין למידע באתר האינטרנט של אגד, ומה יהיה שווה המידע בשילוט האלקטרוני    מדוע הארץ צודק מול משפחת שליט, ומיהו פרשן הספורט ששוב פספס בענק
דמיטרי רייזמן
הנשלט הוא לא אחר מאשר בנימין נתניהו. ראש ממשלת ישראל, הוא מי שאמור להיות השליט. אך אין לנו לשכוח שבמחזה האבסורדי של ישראל 2011 הכול הפוך - רמייה היא אמת, אמת היא שקר, גלעד שליט הוא גיבור ואמיץ, בני גנץ הוא רמטכ"ל וביבי? ביב הוא שליט "כאילו"
ד"ר שלמה פרלה
על-פי מחקר מטעם סוכנות האו"ם, העוקבת אחר מגמות הפשיעה העולמיות, כלכלתה של איטליה נגועה בפעילות של הפשע המאורגן    הידרדרות מסוכנת לאיטליה ולאירופה כולה
יורם דורי
הכנסת חייבת במושב החורף להתאים עצמה לנושאים החדשים, לדמויות החדשות ולשפה החדשה. בעבר, נאמר ע"י רופא הכנסת כי במשכן יש "אפקט הצוללת" שמשמעותו כאבי ראש לשוהים זמן ממושך עקב מחסור באוויר צח ונקי. אני תקווה כי בפגרה הארוכה חברי הכנסת להתחסן בפני האפקט ולהתחבר אל הציבור
נרי אבנרי
אם ציפי לבני לא ראויה, גם הפחדנים האחרים מקדימה לא ראויים. וכדי שלא תשחית זמן יקר, טרחתי למענך והבאתי מהארכיון כמה קטעים שבוודאי יחישו את אצבעותיך אל המקלדת, כדי שתשלים את המסר...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il