X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דפני ליף. תובעת מממשלת ישראל להרחיב את הגירעון התקציבי [צילום: פלאש 90]
הפתרון הגאוני של דפני ליף
מובילי המחאה החברתית ממליצים לממשלה להגיע להסכם שלום כולל עם מדינות ערב בעקבות "האביב הערבי" כדי לצמצם משמעותית את תקציב הביטחון. דפני ליף מציעה להגדיל את הגירעון ולהימנע מהגדלת הגירעון

מובילי מחאת הדיור פרסמו (13.10.11) מסמך מפורט הנושא את השם "שיווי כיוון", ובו הם מציגים את חזונם להשגת צדק חברתי. המסמך הוגדר כ"דוח מסכם" והוא הוכן על-ידי "הצוות הכלכלי של המחאה", שכלל את האישים הבאים: יוסי זעירא, לאה אחדות, מאיר אמיר, אריה ארנון, תמר בן יוסף, פתחיה בר-שביט, מתן גילת, אנה זפסוצ'ני, שרון חדד, רועי מימרן, בועז סופר, אביה ספיבק, אריק שרמן.
הצוות הכלכלי ממליץ לקצץ בהוצאות הביטחון באמצעות הגעה לשלום כולל בעקבות "האביב הערבי”
ההמלצה העיקרית של הצוות הכלכלי הייתה לשנות את תקציב המדינה לתקציב חברתי. במסגרת זו, סימן הצוות הכלכלי את תקציב הביטחון כמקור אפשרי לקיצוץ תקציבי עמוק, אשר יאפשר להפנות משאבים רבים למדיניות הרווחה שתיושם לאלתר. להלן ציטוט מעמוד 8 של מסמך "שינוי כיוון":
"הקטנת הוצאות הביטחון - מקור נוסף אותו מציינים למימון השירותים החברתיים הוא הורדת הוצאות הביטחון. סביר מאוד שיש בתקציב הביטחון סעיפים רבים בהם ניתן לחסוך, אך ברור כי כל עוד אין שינוי של ממש במצבה האסטרטגי של ישראל, זהו מקור מימון מוגבל למדי. אך מחובתנו לומר, כי יש דרך נוספת להקטין בצורה משמעותית את הוצאות הביטחון והיא על-ידי השגת הסכם שלום כולל שיוריד את עצמת הסכסוך הישראלי-ערבי באופן משמעותי.
"בשנים האחרונות ההוצאות הרשמיות לביטחון הן בסביבות שבעה אחוזי תוצר בממוצע. אך יש הוצאות ביטחון נוספות שאינן כלולות במניין זה: השירות הסדיר, הגנת העורף, אבטחה, נדל"ן, מלאי חירום ועוד. אלו מעלות את משקל עלויות הביטחון בתוצר לקרוב ל-12 אחוזים. נזכור, כי הסכם השלום עם מצרים, שבוצע בשנים 1977 עד 1982, אפשר את הורדת הוצאות הביטחון לחצי עד שנת 1990, מ-20 אחוזי תוצר ל-10 אחוזי תוצר. מכאן, ניתן להניח כי הסכם שלום כולל, שיוריד את עצמת הסכסוך באופן משמעותי, יאפשר להוריד את הוצאות הביטחון בשיעור משמעותי בתוך תקופה של עשר שנים. אם הוצאות אלו ירדו למחצית, כמו בעקבות ההסכם עם מצרים, משמעות הדבר היא שחרור מקורות של 6 אחוזי תוצר. זהו שיעור גדול בעל משמעות חברתית מרחיקת לכת".

"האביב הערבי" - תמונת מצב

"הדוח המסכם" פורסם כאמור ב-13 באוקטובר 2011, בתקופה בה הלכו והתבררו משמעויות "האביב הערבי". באותה עת, השלום בין ישראל למצרים מצוי על כרעי תרנגולת. השלטון הצבאי הזמני במצרים מתקשה לאכוף חוק וסדר. המון מצרי מוסת פרץ ושרף את שגרירות ישראל. עשרות נהרגו בעימותים בין כוחות הביטחון לבין קופטים. האחים המוסלמים, תנועת האם של חמאס, מוסיפה להתחזק וההערכה הרווחת היא שתנצח בבחירות לפרלמנט בחודש נובמבר.
סוריה מצויה במלחמת אזרחים עקובה מדם. שלטונו של אסד מתערער והולך. האופוזיציה הסורית התארגנה בחסותה של טורקיה, החותרת להמליך את האחים המוסלמים הסונים בראשות שלטון חלופי למשטר העלאווי. לבנון נתונה תחת הגמוניה של ארגון חיזבאללה השולט הלכה למעשה גם בממשלה. משטרו של המלך עבדאללה נתון ללחצים גוברים והולכים מבית של גורמים פוליטיים, ובראשם האחים המוסלמים, הדורשים לבטל את הסכם השלום עם ישראל.
טורקיה אימצה מדיניות עוינת לישראל, צמצמה עד למינימום את הקשרים הדיפלומטיים ומאיימת בפעולות צבאיות (הגברת הנוכחות הצבאית הימית במזרח הים התיכון, מניעה בכוח צבאי של הפקת גז במים הטריטוריאלים של קפריסין).
בלוב, בתוניס ובתימן התמודדו המשטרים עם כוחות מורדים המונהגים על-ידי ארגונים איסלאמיים קיצוניים. זמן לא רב לאחר כתיבת הדוח קדאפי הוצא להורג והממשלה הזמנית הכריזה על אימוץ חוקי ההלכה האיסלאמית ובתוניס ניצחה מפלגת האחים המוסלמים בבחירות.

תביעות להגדלת הגירעון ולמניעת הגדלת הגירעון

לאור תמונת המצב האסטרטגית הזו, ראוי לקרוא פעם נוספת את המלצות "הצוות הכלכלי של המחאה" בנוגע לתקציב הביטחון:
"מחובתנו לומר, כי יש דרך נוספת להקטין בצורה משמעותית את הוצאות הביטחון והיא על-ידי השגת הסכם שלום כולל שיוריד את עצמת הסכסוך הישראלי - ערבי באופן משמעותי...
"הסכם שלום כולל, שיוריד את עצמת הסכסוך באופן משמעותי, יאפשר להוריד את הוצאות הביטחון בשיעור משמעותי בתוך תקופה של עשר שנים. אם הוצאות אלו ירדו למחצית, כמו בעקבות ההסכם עם מצרים, משמעות הדבר היא שחרור מקורות של 6 אחוזי תוצר. זהו שיעור גדול בעל משמעות חברתית מרחיקת לכת".
"הצוות הכלכלי של המחאה" סבור, כי גם לאחר התבררות מגמת "האביב הערבי", שהפך ל"חורף איסלאמי", קיימת אפשרות סבירה בטווח הזמן הנראה לעין להגיע להסכם שלום כולל עם מדינות ערב, שיאפשר לקצץ משמעותית בתקציב הביטחון. הצוות הכלכלי לא העלה אפשרות של הרעה משמעותית במצבה האסטרטגי של ישראל בעקבות "האביב הערבי" שיצריך הגדלת המשאבים לביטחון.
דפני ליף תובעת להגדיל את הגירעון התקציבי ולהימנע מהגדלת הגירעון
למנהיגת המחאה החברתית, דפני ליף, הצעה אחרת טובה יותר להתמודד עם המצוקות החברתיות. ב-24 באוגוסט 2011 דיווח ערוץ 2, כי דפני ליף תובעת מהממשלה להרחיב את הגירעון התקציבי. להלן ציטוט הדיווח:
"ליף המשיכה לתקוף את ועדת טרכטנברג וקראה להרחבת הגירעון כדי לממן את דרישות המפגינים, כמו גם להחזרת הכנסת מפגרה. 'ללא החזרת הכנסת מפגרה לא ניתן יהיה ליישם את החלטות הוועדה. שמירה על מסגרת התקציב תוביל לכך שהסכומים יהיו קטנים וחד-פעמיים, ללא השלכה לשנים הבאות. תחושתנו שהוועדה הזו היא טלאי שנועד למוסס המחאה. כמו שניסה ראש הממשלה לשכנע את הסטודנטים לעזוב את המאבק, כך גם הוועדה הזו מנסה להרגיע', הוסיפה ליף".
ב-24 באוקטובר 2011 העבירו מנהיגי המחאה פנייה כתובה לחברי הכנסת, עליה חתומה דפני ליף, ובה מוצגת דרישה להימנע מהגדלת הגירעון התקציבי. מצ"ב ציטוט מאתר דה-מרקר:
"מובילי המחאה החברתית שלחו אתמול מכתב לחברי הכנסת שבו קראו להם לחתום על מסמך עקרונות הכולל את תביעות המחאה החברתית... חרף דרישת מובילי המחאה כי הממשלה תעבור מתקציב דו-שנתי לחד-שנתי ותפרוץ את מסגרת התקציב לצורכי מימוש עקרונות של צדק חברתי, במכתב מצוין כי יש 'לשמור על אחריות תקציבית. אי הגדלת הגירעון והמשך ירידת היחס בין החוב לתוצר תוך האטת קצב הירידה, המוכתב על-ידי המתווה הקיים, תוך שמירת הגמישות התקציבית הנדרשת בשנות האטה ומיתון'.
"על הפנייה לחברי הכנסת חתומים יוזמי המחאה החברתית, ובהם דפני ליף וסתיו שפיר, הפורום לצדק חברתי המאגד כ-40 מאהלים, תנועת דרור ישראל, ארגון מאבק הרפתנים ומועצת תנועות הנוער".

תאריך:  28/10/2011   |   עודכן:  28/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון הגאוני של דפני ליף
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
הם גאונים - פרס נובל כבר בדרך
1א לנצח  |  28/10/11 08:56
 
- שמאלנים משתמטים במימון עוין זר
ביבי הסמרטוט  |  28/10/11 11:15
 
- אלטע קאקר
רונן גולדשטיין  |  28/10/11 14:44
2
מגוחך או מצחיק?
יואל קורנבלום  |  28/10/11 09:09
3
חבל להתייחס לדבריה של הגב' ליף
אברהם מערב השומרו  |  28/10/11 11:10
 
- הילדה הטיפשה מריונטה של הסמול ל"ת
מ ממזרח משומרון  |  29/10/11 10:02
4
עוד מקור מימון לצרכים חברתיים
רונן גולדשטיין  |  28/10/11 13:13
5
www.m424.com
www.m424.com  |  28/10/11 14:29
6
חכמי חלם
יעקב הפלסטינאי  |  28/10/11 14:50
7
חבורת אנרכיסטים שיכולה להתבטא
ככה רק בישראל   |  28/10/11 15:41
8
עוד גברבר עם איבר קטן, אגו של
מטאטא  |  28/10/11 16:15
 
- "דפני ליף המדהימה והמקסימה"
רונן גולדשטיין  |  29/10/11 04:27
9
להגדיל ולא להגדיל כן ולא....
נחום שחף  |  28/10/11 17:18
10
טפש מי ששם לב אליה למתומתמת הז
פנינית  |  28/10/11 18:25
11
איציק שמולי - כנס
שליו  |  28/10/11 18:33
12
למס' 2 - ימני קיצוני מטורף
כותב סמרטוט  |  28/10/11 18:42
13
יוצא המרצע מן השק... ל"ת
הניה  |  28/10/11 20:47
14
אשפוז באברבנל מתאים למטורפת
פרויד  |  28/10/11 20:56
15
זה באמת אותו אחד מלאטמה?
בא לי להקיא  |  29/10/11 01:23
16
פני הדור והתשקורת כפני הדפני=ע
קורןנאוה טבריה  |  29/10/11 05:19
17
המחאה כחמאה
רוואן  |  29/10/11 06:25
18
מה שמעניין את חבורת הזבל לעיל
מוטי1  |  29/10/11 17:42
19
כמה הערות
ימני חברתי  |  29/10/11 18:58
20
עוד מהמלצות ועדת יונה-דאבה:
DAFNIF  |  29/10/11 22:35
21
0מול קיצון המעלה על נס את הצור
קורןנאוה טבריה  |  30/10/11 06:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעמה טוכפלד
גילוי חוכמה מלמעלה, אלו החוכמות הרוחניות. סודות תורה שבעבר לא היו ואסור היה לגלותם, נפוצים כעת וניתן לגשת וללמוד בכל רמה, בכל גיל ובכל מעמד    מטרתן העיקרית של החוכמות היא הכנת העולם לגאולה האמיתית
אלון כהן
האוצר מתנגד עדיין להעסקת מאות עובדי קבלן    השבוע נפגשו שוב עיני, ברוש, ראש אגף התקציבים ונציגים נוספים של האוצר ושל משרד ראש הממשלה כדי להמשיך בדיונים    לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בדרישה לצמצם משמעותית את עובדי הקבלן ולמעשה כבר הייתה יכולה להתחיל בשביתה בימים אלו    האומנם ישביתו את המשק?
איתמר לוין
זכריה כספי צדק בגזר דינו של טל מור, וריבה ניב צדקה בעניין לדור-אולמרט    מי מאמין למידע באתר האינטרנט של אגד, ומה יהיה שווה המידע בשילוט האלקטרוני    מדוע הארץ צודק מול משפחת שליט, ומיהו פרשן הספורט ששוב פספס בענק
דמיטרי רייזמן
הנשלט הוא לא אחר מאשר בנימין נתניהו. ראש ממשלת ישראל, הוא מי שאמור להיות השליט. אך אין לנו לשכוח שבמחזה האבסורדי של ישראל 2011 הכול הפוך - רמייה היא אמת, אמת היא שקר, גלעד שליט הוא גיבור ואמיץ, בני גנץ הוא רמטכ"ל וביבי? ביב הוא שליט "כאילו"
ד"ר שלמה פרלה
על-פי מחקר מטעם סוכנות האו"ם, העוקבת אחר מגמות הפשיעה העולמיות, כלכלתה של איטליה נגועה בפעילות של הפשע המאורגן    הידרדרות מסוכנת לאיטליה ולאירופה כולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il