X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לטעמו של איתן מזרחי, שי לחג זה ביטוי חומרי, שהוא בוודאי לא העיקר. כנראה, העיקר בעיניו הוא להמשיך בדפוסי העסקה לפיהם בחופשת קיץ וחג מורי היל"ה לא יקבלו שכר כיתר המורים
▪  ▪  ▪
מורי פרויקט היל''ה הם הסכר האחרון בדרך לרחוב [צילום: פלאש 90]

מנכ"ל החברה למתנסי"ם במכתב למורי פרויקט היל"ה -
"שי לחג הינו ביטו חומרי". מורי פרויקט היל"ה, מועסקים בתנאי עובד קבלן ע"י החברה למתנס"ים. השנה העזו להביע התמרמרות על שלא ניתן להם שי לחג, כנהוג בחברה לגבי כל עובדיה.
המורים הביעו מחאתם במכתבים אישיים מאופקים ועניניים. להפתעתם, תשובת מנכ"ל החברה, איתן מזרחי, הייתה מהירה. ב-5.10.2011 ענה להם במכתב, שעורר תמיהה רבה בקרב המורים .
המנכ"ל הנכבד הביע תדהמה, לנוכח עצם העובדה שהמורים כועסים. בתשובתו הוא נוזף במורים "על שהבעתם מורת רוח וכעס על כך שהחברה למתנס"ים לא מצאה לנכון לחלק שי למורי היל"ה..."
איתן מזרחי, מנכ"ל החברה מביע במענה לעובדים לא רק את פליאה ואי הבנה, מדוע מורים מביעים כעס על כך שהם לא זכו לשי לחג , אלא מחליט לתת להם שיעור חינוכי מפליא בהלכות מתנות חגים.
רשות הדיבור לאיתן מזרחי במכתבו למורים מיום 5.10.201 - "...צר לי על תחושתכם...לטעמי, שי לחג ככל שהוא ניתן, הוא ביטוי חומרי בלבד של הברכה ובוודאי לא העיקר".
לטעמו של איתן מזרחי, שי לחג זה ביטוי חומרי, שהוא בוודאי לא העיקר. כנראה, העיקר בעיניו להמשיך בדפוסי העסקה, שבחופשת קיץ וחג מורי היל"ה לא יקבלו שכר כיתר המורים, למרות שהם סכר אחרון הניצב בגופו בין גלישת 6,000 צעירים לרחוב ובין הישארותם בחיק החברה.
מאחר שאיתן מזרחי קבע שחור על גבי לבן את טעמו האישי, ששי לחג זה ביטוי חומרי הפוגם בחג , הוא החליט לתת להם מתנה "רוחנית" . כדי להבהיר למורים מה זה בשבילו - "... שנה של יצירתיות , הגשמה אזרחית וחידושים רבים ..." שלח לכלל המורים מובאה מ"תכריך של סיפורים", פרי עטו של הסופר ש"י עגנון, כמתנה "רוחנית", תחליף למתנה החומרית -
"אף שאותם שקובעים מתחדשים בכל יום תמיד.
אין חידושו של אתמול כחידושו של היום
ואין חידושו של מחר כחידושו של היום..."
איתן מזרחי, במחלצות לשון ריקות מתוכן , גם אם הן עדויות בצבעים ספרותיים, פרי עטו של ש"י עגנון , אי-אפשר להסתיר ההתעללותך ב-1500 מורים , המועסקים תחת שרביטך. אתה לא הפנמת כי "חידושו של המחר", כלשון עגנון , הוא באמת לא "כחידושו של היום". המחר יחייב אותך לשלם שכר למורים המסורים בפרויקט היל"ה 12 חודשים בשנה ולא להפקירם לאפס משכורת בחודש של חגי ישראל.
לסיום, איתן מזרחי, אתה לקחת חופן מילים נקיות, טהורות ושמימיות של ענק רוח כמו ש"י עגנון, ונווטת אותן לנתיב אפל הפוגע בכל מה שביקש הסופר להנחיל לנו, ועוד החלטת שזה התחליף הראוי למתנת חג.
המחאה החברתית חייבת לשים לעצמה יעד למחוק מתוך מציאות חיינו תופעה הרסנית, צינית ובוטה כפי שמפגין המנכ"ל איתן מזרחי בגיבוי מלא של החוק והדין כלפי 1,500 מורים, שהם הפנינה של מערכת החינוך הישראלית.

תאריך:  30/10/2011   |   עודכן:  30/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אטימות הלב של איתן מזרחי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לא יאומן אני מסכים עם...
י.ש  |  30/10/11 13:04
 
- מכתב משפיל של איתן מזרחי
מורה בתוכנית  |  30/10/11 14:01
2
בושה לצורת העסקה כה משפילה
מורה בפרויקט  |  30/10/11 13:36
3
איזו מתנה מזרחי קיבל
צפורה בנאי  |  30/10/11 22:50
4
טוב שיש מי שמבין אותנו ל"ת
מורים בהיל"ה  |  31/10/11 10:16
5
מר מזרחי קלון למערכת החינוך
מורה  |  31/10/11 13:07
6
אטימות הלב של איתן מזרחי
ניצן אביב  |  31/10/11 14:17
7
מורי קבלן
א ש ליאור  |  1/11/11 11:09
8
לאיתן מזרחי
ידידיה  |  1/11/11 15:21
9
מזעזע אבל לגמרי לא מפתיע
ר.א.  |  15/12/11 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
האביב הערבי" מאופיין בכך שהפגנות המחאה בכיכרות של תוניס וקהיר לא היו למען חופש ודמוקרטיה אלא היו תולדה של המשבר הכלכלי בעולם יחד עם התפתחות האינטרנט. אנשים שם פתאום הבינו באיזה בוץ וסחי הם שוחים. לפיכך המחאות ברובן היו על-רקע כלכלי של אבטלה ומחסור. מצד שני המהומות בלוב, סוריה ותימן היו בעיקר על-רקע שבטי ללא קשר ישיר למה שקרה במדינות צפון אפריקה
אליקים העצני
השמאלנים שלנו יצטרכו להסתדר עכשיו עם התובנה החדשה, ששני הערכים שהם סוגדים להם יותר מכל, הדמוקרטיה והשלום, אינם יכולים לדור בכפיפה אחת אצל הערבים ביחסם ליהודים. השמאל האדוק ייאלץ לבחור בשלום או בדמוקרטיה: רצונכם בשלום, תוכלו להשיגו רק בדרך של כפייה אנטי-דמוקרטית מלמעלה. רצונכם בדמוקרטיה? אזי ביי-ביי לשלום
אורי שרגיל
דפני למדה תנ"ך והיא מכירה את פרשה הזאת. דפני בחרה להיות ענקית, היא הופכת גם אותנו לענקים ראויים. אבל מיהו האויב שאותו היא מנסה לגמד? האם זהו האיסלאם הערבי, הג'יהאדיסטי והטרוריסטי, המנסה שוב ושוב ללא הרף ובנחישות לחסל אותנו?
איתמר לוין
גם לאחר תום משפטה של ענת קם, לא ברור כיצד נוצרו הפרצות אותן ניצלה והאם האחראים להן נתנו את הדין    גם היד הרכה בה נהגו הרשויות באורי בלאו, שותפה של קם לפשע, מעוררת תמיהות
איתמר לוין
בניגוד לכסות שניסו ענת קם ואורי בלאו להלביש למעשיהם, זו פרשה של עבירות ביטחוניות חמורות, תוך ששניהם שוכחים - או משכיחים - שחופש עיתונות אינו חופש הפקרות, ושגם עיתונאים כפופים לחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il