X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאיר דגן. פטפטן [צילום: פלאש 90]
דגן והפטפוטים
מאיר דגן, האיש שהיה שנים רבות בחזית מערכת הביטחון, מצטייר כפטפטן נראה כי הוא שוכח שאמירותיו נבחנות ומקבלות משמעות על-ידי האויב אסור לו להפיק רווח אישי כלשהו מהמידע הרגיש שיש בידיו!
דגן: אני עבריין? תעמידו אותי לדין
איציק וולף
ראש המוסד לשעבר משיב לשרי הממשלה שהטיחו נגדו האשמות בעקבות דבריו נגד תקיפה ישראלית באירן * "לא אני התחלתי את העיסוק בנושא האירני אלא ראש הממשלה ושר הביטחון" * על גלעד שליט אמר כי אינו גיבור * "קבלת פניו על-ידי ראש הממשלה הייתה מוגזמת"
לרשימה המלאה

יצר הפטפטנות והלהג הבלתי מתכָּלֶה, אינו נחלת אנשי תקשורת בלבד, פרשנים ופוליטיקאים בעלי עניין. עתה אנו חשופים לפרשנותו של מאיר דגן, מי שהיה שנים רבות בחזית מערכת הביטחון, ומטבע הדברים חשוף לעובדות ולמידע מסווג וסודי ביותר. יש להעריך כי הוא גם היה בין יוצרי מידע מסוג זה.
כיום, בתום שנות שירות, מצטנע דגן ומגדיר עצמו "אזרח רגיל", "איש פשוט העומד בתור למכולת כאחד האדם", "בעל הזכות להביע דעתו כמו כל פוליטיקאי מתחיל", וכיוצא באלה תובָנות אבסורדיות. נראה שהסיבה שנָתן דרור לתובָנות אלה שלו, מבוססת כנראה על רצונו הכמוס, להיכנס לפוליטיקה באמצעות הכפשת ראש הממשלה ושר הביטחון, וקריאת תיגר על איכות החלטותיהם.
במאמר מוסגר - נזכיר כאן - שאלה המנהיגים שאיתם עבד כראש המוסד, ואשר לא הביע את חוסר אמונו בהם על-ידי, למשל, התפטרות מתפקידו. ההפך הוא הנכון, שכידוע, רצה מאוד להאריך שירותו איתם, ונענה בסירוב.
ובכן, מר דגן היקר: אינך "אזרח פשוט", ואינך "ככל האדם". מנהיגים בכל העולם, ובמיוחד אויבינו המרים ביותר, לא יבחנו בדקדקנות את רשימתי זו, אבל אמירותיך ייבָּחנו וכל מילה שלך תקבל משמעות. לכן מר דגן, אין אנו שווים כלל וכלל. בתור למכולת, ייתכן שאנו שווים. אולם המידע אותו רכשת בשנות שירותך - אינו שלך! הוא שייך למקום עבודתך, המדינה היא בעלת "הקניין הרוחני", שבטעות אתה משייכו לעצמך. אינך מורשה להפיק רווח אישי כלשהו ממידע זה!
מובן מאליו שאתה יכול, ואף רצוי שכָּך תנהג, להביע דעתך בפורום מנהיגותי מורשה ומתאים. אני משוכנע שדבריך יישמעו ויוסיפו ממד חשוב לכל החלטה שתתקבל - בכל נושא ביטחוני. הנח למקבלי ההחלטות לעשות עבודתם נאמנה, ללא התלהמות של יושבי קרנות דעתנים יודעי-כל. עזור להם לקבל החלטה טובה, אבל אל תשכח: ההחלטה - כמו גם האחריות - היא שלהם, ושלהם בלבד.
ולבסוף שאלה לי אליך: כיצד היית נוהג, באם אחד מפיקודיך, שהיה, בתוקף תפקידו, אָמוּן ואחראי למהלכים סודיים ביותר, היה פותח חרצובות לשונו מעל כל בָּמה רעננה, ו"כאחד האדם", היה מביע דעתו, מעביר ביקורת, וגם נותן ציונים למעסיקו הישיר. בטוח אני שהייתָ מוצא דרך יעילה להפסיקו בתוך דקות ספורות.
המלָצָתי לךָ: נהג לפי התובנה המתבקשת, ואשר הובעה כבר על-ידי חז"ל; "לִיבָאּ לְפומָה לא גָלי" - ובלשון פשוטה, המובנת לכל "אדם פשוט": "הלב לָפֶה לא מגָלֶה".

תאריך:  07/11/2011   |   עודכן:  07/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דגן והפטפוטים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סביר יותר שאתה מפטפט לשווא
אלטע קאקער  |  7/11/11 09:49
2
שטויות ברוטב איטריות
סתם_1  |  7/11/11 16:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידו עטרי
האם יש קשר בין הירידה בחוסר אמון במוסדות השלטון הדמוקרטיים ב-30 השנים האחרונות? בין אחוזי חוסר השתתפות משמעותיים בבחירות? בין יוקר המחיה? בין עולם תחתון ושוק שחור וקשרי הון-שלטון-תקשורת? בין אחוזי אבטלה "מטויחים" וקיטון בצמיחה וגידול באבטלה? העמקת פערים?    רוצים אחרת? - היום זה אפשרי על-ידי התגייסות יזמים בעלי עסקים
גיל נתן
מכנה משותף בין השניים    לחיות עם אות קין ולערבב בין דת ובין מדינה    ליצור מהומה על מאומה    ציון לשבח וגינוי
עידן יוסף
קודם שהתפטר, הכין מנכ"ל משרד התחבורה תוכנית מגירה למקרה של שביתה ברכבות. אבל ברגע האמת, אין מנכ"ל ואין מפתח למגירה. התוכנית קבורה עמוק מתחת לדוחות המבקר
ד"ר רון בריימן
אם היו אנשי המחאה ה"חברתית" נאמנים לדבריהם, היה עליהם להעמיד בראש דרישותיהם את החלת השוויון - גם בחובות ולא רק בזכויות - על החרדים והערבים כמו גם על משתמטים אחרים. יישום כזה היה מקל מאוד על המצוקה שעליה הם מלינים
איתמר לוין
הוויכוחים המתלהטים סביב הרכב הוועדה לבחירת שופטים ולקראת החלטותיה על המינויים לעליון, עמוסים בצביעות מכל הצדדים    אם יהיו בפני הוועדה כמה מועמדים ראויים, זכותם וחובתם של חבריה לבחור בהם גם על-פי השקפותיהם בעניינים בהם יתבקשו להכריע
רשימות נוספות
אחמדינג'אד: לא נאפשר לפגוע ביכולותינו  /  איציק וולף
שר החוץ האירני: הדוח מפוברק  /  איציק וולף
דיווח בכווית: נתניהו הורה לחקור ההדלפות  /  איציק וולף
האם נכון לתקוף באירן?  /  ד"ר אריה אבישור
די עם הפטפטת  /  ליאורה קוזלובסקי
האם הם יטילו את הפצצה?  /  יורם הר-לב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il