X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מידע זה כוח, אינפורמציה זו עוצמה. מי שמפקיר אותה לפרסום, ללא אחריות וללא בקרה, בסיסמה "זכות הציבור לדעת", עלול לגרום לנזק ולאיבוד לדעת של הביטחון הלאומי
▪  ▪  ▪
הסוגייה האירנית. הצילו את המדינה מהפוליטיקה הישנה [צילום: AP]

חבורה מאוד מסוימת של עיתונאים, אנשי ביטחון ופוליטיקאים, פתחו במסע תקשורתי מופקר ומסוכן, לאוזני כל העולם, באליבי הקרוי "דיון ציבורי", בעניין הגרעין האירני, תוך רמזים של האשמות נגד נתניהו וברק.
מעולם לא כתבו ולא שידרו רבים כל כך, הרבה כל כך, על נושא שידעו עליו מעט כל כך. העיסוק התקשורתי המוגבר בפרשה שיצר מהומה פוליטית, קשור גם לאינטרסים פוליטיים ואישיים אופוזיציונים לראש הממשלה ולשר הביטחון, ולא רק לדאגה למדינה. ההחלטה אם לתקוף או לא לתקוף כורים אטומים באירן צריכה להתקבל בדרג המדיני הניבחר ולא בתקשורת, לא במשאל עם, ולא על-פי סקרי דעת בקהל.
מידע זה כוח, אינפורמציה זו עוצמה. מי שמפקיר אותה לפרסום, ללא אחריות וללא בקרה, בסיסמה "זכות הציבור לדעת", עלול לגרום לנזק ולאיבוד לדעת של הביטחון הלאומי.
ממחזרים עלילה
חלק מהחבורה הזו ותומכיה, בעיקר בשמאל הפוליטי, שמצדיקים את "הדיון הציבורי" בנושא האירני, הם אלה שלעגו בזמנו לאלה שהזהירו מפני האיום האירני, וקראו להם "יצרני פאניקה". כוונתי לד"ר אפרים סנה ולבנימין נתניהו. אף אחד מאותם עיתונאים ופוליטיקאים, שהאשימו את השניים במניעים פוליטיים של יצירת ספין, לא מצאו לנכון להודות בכשלונם. עתה הם ממחזרים עלילה זו כלפי נתניהו וברק.
המסע התקשורתי נגד נתניהו ונגד ברק, מגמתו להציגם כהרפתקנים מסוכנים שיש צורך להדיחם, כדי למנוע אסון. זהו טיעון נבזי ושיקרי להאשים אותם שבכוונתם להוביל מהלך צבאי נגד אירן, כדי לקדם את מעמדם הפוליטי. זה מזכיר את הביקורת הארסית שהוטחה בזמנו במנחם בגין, שהורה לתקוף את הכור הגרעיני בעירק כדי לזכות בבחירות. זו עלילה שחוזרת על עצמה.
דיבורים על תוכניות והכנות מבצעיות צבאיות סודיות, אינן מתנהלות בפומבי תקשורתי של "דיון ציבורי", בסגנון של תוכנית ריאליטי או "כוכב נולד". כל בר דעת יכול לדמיין לעצמו לאיזה כשלונות ואסונות היינו נקלעים אם היינו מנהלים "דיון ציבורי", לפני הפצצת הכור האטומי בעירק, או לפני מבצע אנטבה, או לפני מבצע "אביב נעורים", או לפני הפצצת המיתקן האטומי בסוריה, או לפני חטיפת ואנונו, ומבצעים סודיים רבים אחרים.
צריך לשאול את הדוגלים ב"דיון ציבורי" בעניין האירני, מדוע הם לא דרשו "דיון ציבורי" שקוף ופתוח במהלך "שיחות השלום" הסודיות אישיות שניהל ראש הממשלה אולמרט עם אבו מאזן ושרת החוץ שלו, ציפי לבני עם אבו עלא?
אם הטירוף הזה של "דיון ציבורי", בכל נושא ועניין מבצעי או ביטחוני סודי ימשך יש סכנה שהוא יהפוך למגפה של איבוד אשתונות ואיבוד לדעת. אולי נתחיל לקיים "דיון ציבורי" בעניין בניית הצוללות שלנו בגרמניה, או בהיקף וסוגי מכירות הנשק שמיוצר בתעשיות הביטחוניות שלנו. למי מוכרים? כמה מוכרים? ולמה מוכרים ? האם המדינה והנהגתה תאלץ לקבל החלטות ביטחוניות ומדיניות על-פי כותבי המאמרים בהארץ ובידיעות אחרונות?
לפי אותו "ההגיון" המופקר שהכל פתוח ל"דיון ציבורי", במסגרת חופש הביטוי של דמוקרטיה מתאבדת, אפשר יהיה להכניס מצלמות של רשת אל-ג'זירה לישיבות ועדת החוץ והביטחון בכנסת ולהזמין גם את אחמד טיבי, כדי למנוע הגשת בג"צ, על-ידי "האגודה לזכויות האזרח", בשל גזענות כלפי המיעוט הערבי.
הסכנה אורבת מבפנים
"כל האופציות על השולחן", בעניין האירני, הייתה הנוסחה של כל מנהיגי המערב, כולל אובמה, סגנו ביידן וסרקוזי. הנושא הועלה ונדון כבר בפורומים מדיניים שונים בשנים האחרונות. גם מנהיגי ישראל הקודמים שרון, אולמרט, וגם שמעון פרס התבטאו על-פי נוסחה זו. אבל בניגוד לכל האחרים, התקשורת ואלה שמזינים אותה, מנסים הפעם ליצור פחד ודאגה מפני ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק, המואשמים כאנשים מסוכנים ולא אחראיים, הזוממים בחשאי לתקוף את אירן. כל זאת ממניעים פוליטיים, כדי לנסות לערער מעמדם ולהדיחם.
המהומה שנוצרה בעקבות הקמפיין התקשורתי, שהוביל ידיעות אחרונות כביכול על-רקע "סכנת התקיפה הישראלית נגד אירן" שיזמו לדעתם נתניהו וברק, מקורה ומגמתה פוליטית ולא ביטחונית. מסתבר סופית שהכל נובע ממניעים פוליטיים ואישיים.
הסכנה אורבת מבפנים. נושאים ביטחוניים סודיים רגישים אמורים להתנהל בחדרים סגורים לתקשורת, בין אנשי הדרג המדיני והצבאי, ולא בפומבי מופקר של "דיון ציבורי" הרסני.
זעקי ארץ אהובה, הצילו את המדינה מהפוליטיקה הישנה.

תאריך:  07/11/2011   |   עודכן:  07/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכות הציבור לדעת - עד לאיבוד הדעת?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
זכות הציבור לדעת שעסקן הסתדרות
אנס מזכירה בכח  |  7/11/11 17:02
 
- כשם שכותב המאמר חד צדדי בדעתו.
בינתיים  |  7/11/11 18:29
2
חשיפה ל"ת
פטריוט ציוני  |  7/11/11 18:34
3
חובה לחשוף הפרשה
פטריוט ציוני  |  7/11/11 18:41
4
לא עדיף: "חובת התקשורת לדווח?"
פועה  |  7/11/11 19:47
5
שום דבר לא סודי מלבד...
אליק א.  |  8/11/11 12:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
מבחינת נחום ברנע, אמנון אברמוביץ' וחבורתם הקולנית אין באמת לבנימין נתניהו מנדט להכריע בהחלטות היסטוריות קשות - זולת הסכם מדיני התפור רק לפי מידותיהם האידיאולוגיות    סיפור עובדי הקבלן התפתח בגלל עופר עיני וחבריו    אדוני, השר דניאל הרשקוביץ, אתה בתחנת צבא תל אביב...
איתן קלינסקי
מצער, שדרכך הפרובקטיבית, והדרך הצרחנית של עמיתך, יואל חסון, הם כלי הביטוי הפרלמנטריים שלכם. שוב תפנימו, תנועת המחאה פסחה על הרדידות והכלומניקיות שלכם
אברהם בן-עזרא
הפלשתיני סחט כספים מהארכיאולוג, ביקר באתר החפירות והטיל אימה על העובדים. אהוד נצר לא היה יכול לקבל סיוע מכוחות הביטחון - ולכן שילם את דמי החסות מכיסו. פרשה זו לא הייתה כלל מתפרסמת, לולא הגיש העבריין האלים תביעת פיצויים נגד קורבנו. התביעה שסוכלה
ד"ר חיים משגב
משה לדור, העומד בראש מערכת דורסנית ואכזרית העושה בכולנו כאוות נפשה, צריך לתת את הדין וללכת הביתה    פרקליטות המדינה מוכיחה פעם אחר פעם ששיקולים לא לגמרי טהורים עומדים מאחורי הכרעותיה. הגיע הזמן לקבוע מנגנון של הטלת אחריות אישית
רמי הלפרין
מאיר דגן, האיש שהיה שנים רבות בחזית מערכת הביטחון, מצטייר כפטפטן    נראה כי הוא שוכח שאמירותיו נבחנות ומקבלות משמעות על-ידי האויב    אסור לו להפיק רווח אישי כלשהו מהמידע הרגיש שיש בידיו!
רשימות נוספות
אחמדינג'אד: לא נאפשר לפגוע ביכולותינו  /  איציק וולף
שר החוץ האירני: הדוח מפוברק  /  איציק וולף
דיווח בכווית: נתניהו הורה לחקור ההדלפות  /  איציק וולף
האם נכון לתקוף באירן?  /  ד"ר אריה אבישור
די עם הפטפטת  /  ליאורה קוזלובסקי
האם הם יטילו את הפצצה?  /  יורם הר-לב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il