בתקופה האחרונה, מתרבים הפרסומים על מיזמים שהמשביר לצרכן היה מעורב בהם, אך לא יצאו לידי מימוש או שהופסקו באיבם. לאחרונה שורבב שמו של המשביר כאחד הרוכשים הפוטנציאליים לרכישת רשת אייס, למיזם צ'יבו ובעצם למה לא. האם הפעילות האינטנסיבית של רמי שביט, יוצאת בעוכריו?, האם הוא לא רץ מהר מידי בפיתוח עסקי הקבוצה, כאשר העסק המרכזי שלו לא יציב, ולא מעוגן וריווחי מספיק?
מפרסומים עולה ששלוש פעילות המרכזיות בקבוצה אינן רווחיות או ששיעור הרווח בהן זניח, ובהן ניתן לכלול את פעילות המשביר לצרכן, ניופארם ואופיס דיפו.
סיפור של תפסת מרובה לא תפסת?
נשאלת השאלה האם העסקים הקיימים לא נמצאים ברמת סיכון שעלולה לדרדר את פעילות חברת האם?. סיפור הבראתו של המשביר לצרכן, הוא אכן סיפור מופלא של עיקשות, כשרון וכנראה גם לא מעט מזל, אולם הפעילות אשר מגלגלת מעל מיליארד שקלים בשנה, אינה משאירה שולי רווח גדולים בלשון המעטה. מנגד האסטרטגיה של המשביר מבוססת על מועדון צרכנים נאמן, אך ציבור
אשר רגיל ואו הורגל לקנות במבצעים ומבצעים טובים בלבד, כלומר -
מבצע שאינו מספיק טוב, לא נעלם מהמדף - דבר המכניס את קברניטי הרשת לתופעה קמעונאית ידועה המכונה
"סחרחורת המבצעים".
במילים אחרות אם אין מבצע, אזי ישנה
ירידה חדה בפעילות ומנגד שיש מבצע אזי נדרשת פעילות שיווקית רצינית על-מנת "לספק ולהשביע" את הלקוחות, אשר תאבונם אינו יודע שובע וכול פעם מחפשים ריגושים אחרים ועזים יותר.
המשביר אומנם השקיע ממון רב בחנות בירושלים והועזב מהקניון בתל אביב, אך יש לזכור שירושלים היא בסך הכול עיר לא עשירה במיוחד, כלומר במיוחד שם יש צורך עז להציע סחורה במבצעים חזקים ואגרסיביים.
מפעילות
אופיס דיפו, שביט אינו רווה נחת, בלשון המעטה, כאשר הרשת אשר לא עומדת ביעדי המכירות שלה, נאלצת השכם והערב לייקר את מוצריה, לצמצם בפריטים חיוניים ובעובדים, דבר אשר מוציא אותה עוד יותר מהמשחק הקמעונאי. גם בזירת
הפארם, נראה שהעסק שמתנהל כלל לא מתקרב למתחרהו המוביל, סופרפארם. בדרך כלל ניתן לראות את "מבצעי הניופארם" כעוד מבצע בשוק, ללא בשורה לא במחיר ולא בחדשנות - או במילים אחרות, זה לא זה.
נראה ששלב ההתכנסות הוא יותר מהכרחי לשביט, על-מנת לייצב ולמסד את הפעילות הקיימת גם אם המיזמים האחרים נראים מפתים ומעניינים.