X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בישראל של 2011 קיימים עובדי קבלן לא רק במקצועות הניקיון והאבטחה, אלא גם עבדים בלימודי המשפטים. הכשרת עורכי דין בישראל היא תעשיה אדירה, אשר מחזור פעילותה מוערך בסדר גודל אשר מתקרב לחצי מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪
עורך דין. תואר נכסף או עבד מודרני? [צילום: פלאש 90]

ביום חמישי האחרון התייצבו בגני התערוכה בתל אביב 2,060 איש ואישה נרגשים ומתוחים, על-מנת להיבחן בבחינות לשכת עורכי הדין, על-מנת לזכות בתואר הנכסף, הנקרא בישראל - עורך הדין.
יום חמישי האחרון היה עבור רבים מהם גם יום אכזר ועצוב, שכן כמו בבחינה האחרונה, גם בחינה זו שימשה עבור רבים מהם כסלקציה אכזרית ומתוכננת מראש, שכול מטרתה לצמצם את מספר חברי הגילדה ולהעביר במודע, אולי 15%מהניגשים לבחינה.
הכשרת עורכי דין בישראל היא תעשיה אדירה, אשר מחזור פעילותה מוערך על-ידי מביני עניין בסדר גודל אשר מתקרב לחצי מיליארד שקלים כל שנה וכולל את האוניברסיטאות השונות, המכללות, בתי הספר להכשרת מתמחים לקראת הבחינה, משרדי עורכי דין הנהנים משנת ההתמחות, בתי דפוס, הוצאות לאור, שיעורי עזר וכדומה.
גילדת עורכי הדין אכן גדלה והתרחבה מאוד בשנים האחרונות, אך מדוע נערכת הסלקציה דווקא בתום התהליך שאורך בין 4-5 שנים?. מדוע להונות ציבור גדול שכזה, לסחוט את מיטב כספו ומרצו במשך 5 שנים ורק ביום האחרון לנפות אותו באמצעות בחינה אכזרית, אשר נכתבת על-ידי מיטב המומחים מתוך כוונה להכשילם מראש? - התשובה היא אחת - ניצול וכסף!
כן, בישראל של 2011 קיימים לא רק עובדי קבלן במקצועות הניקיון והאבטחה, אלא גם עבדים בלימודי המשפטים. תעשיית המכללות, היא תעשיה אדירה, בה מועסקים משפטנים ועורכי דין רבים, גובה ממון רב עבור הלימוד והידע ומבוססת על כמות ללא הגבלת מספר המקומות מאחר שרוצה לגבות כמה שיותר כסף מהרוצים ללמוד משפטים ולהפוך אחרי ההתמחות לעורכי דין.
האם הפקולטות לרפואה נוהגות כך? - ממש, אבל ממש לא, מאחר שמספר המקומות הראשוני הוא מוגבל!.
מדוע בישראל של 2011 נאלצים רבבות אנשים ללמוד במשך 3 שנים, לעשות התמחות במשך שנה, שזו מילה נרדפת לניצול ועבדות בתנאים קשים אצל עורך דין פעיל, ללמוד לבחינות הלשכה במשך תקופה של 3-4 חודשים ורק אז לקבל תשובה שלילית, מאחר שמראש "נקבע" שהתעשיה מוכנה לקלוט רק מאתיים עורכי דין ולא אלפיים !?
נתון פשוט נוסף יכול לתת לכם מימד נוסף של "התופעה": הידעתם למשל שאין לבחינות הלשכה מועד ב' למשל?. במילים אחרות נבחן אשר לא הרגיש טוב וחלה, אינו יכול לגשת לבחינה אכזרית וקשה זו (אשר נדרש ממך בעיקר שינון ולימוד בע"פ של אלפי תקנות, "המאוד נחוצות" בעידן האינטרנט והמידע הנגיש) אלא רק לאחר חצי שנה בלבד, במועד הבחינות הבא וזאת לאחר שמרבית החומר אינו יושב טרי במוחו!. מדוע לא לקיים מועד ב' מספר שבועות אחרי מועד א? כפי שנהוג בכול מקום מתוקן בעולם?
כן רבותי, זו ישראל של 2011, מדינה קטנה, אך ענקית ביצירת חסמים ומגבלות, אשר משרתים לא רק בעלי מונופולים וקרטלים, כמו הטייקונים אלא גם בעלי עניין בתחום הידע וההשכלה!. ומה אתם אומרים על אלא שטוענים בתוקף שאנו מדינה מתקדמת?

תאריך:  08/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם אלה לובשי גלימה או עובדי קבלן?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפריירים לא מתים רק מתחלפים
עודד ב  |  8/11/11 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
העסקת עובדי קבלן לעומת העסקה ישירה של אותם עובדים אינה גזירת גורל ואינה כוח עליון. העסקה זו במרבית המקרים יזומה ע"י המדינה שהיא מעסיק הקבלן הגדול ביותר במדינה. אין כל צורך בפתרונות קסם, פשוט להפסיק עם הנוהל הנפסד הזה
רן שורר
מי שחשב שסכין הקצבים המונפת על ליפתא לא תחתוך בצווארם של המטופלים, אלא רק בתקציב, טעה ומטעה אחרים. סגירת מוסד היא פגיעה קודם כל במאות צעירים שטופלו בו במשך שתי עשרות שנים, זה היה עבורם ספינת הדגל. כל ימאי או חובב שיט יודע את המשמעויות. ראש ממשלת ישראל אחראי לכך שסגן שר הבריאות פועל כפי שפועל, ואחראי ישיר לפגיעה הנפשית הצפויה בנערים ובנערות
אברהם שרון
היא שקופה. היא עייפה. היא סחוטה כמו הסמרטוט שהיא סוחטת. יש לה שם, אבל מי יידע את שמה? המנקה. טיפה אחת - דמעה - בים הבכי של עובדי הקבלן
עליזה כהן
בשנה הבאה לא רק שכמות המשקיעים תרד, אלא כמות הדירות המוצעות להשכרה תרד אף היא משמעותית שכן הדירות שנקנו עד היום להשקעה, בד"כ נמצאות באזורי ביקוש להשכרה ומאחר שאלה הצטמצמו, יהיה מחסור, גדול אף יותר מהיום, בדירות להשכרה באזורי הביקוש
איתן קלינסקי
ראיתי איך החדש הזה קרם עור וגידים בקיץ 2011. צעירים כמו דפני ליף, סתיו שפיר, איציק שמולי ועוד רבים הוציאו לרחובות מאות אלפי אזרחי ישראל. נקיים מכל תככנות ותכתיבים פוליטיים הם הוכיחו ש"יֵשׁ חָדָשׁ תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ", ואין השלמה עם "מַה שֶׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהֱיֶה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il