X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברור כי, כתמיד, הנושא הכלכלי יעמוד במרכז המירוץ, הצפוי להתנהל "ללא כפפות" מכאן ברור מדוע הרפובליקנים מתנגדים לחוק מקומות העבודה שבמסגרתו מבקש הבית הלבן להזרים 447 ביליון דולר למשק האמריקני תוך העלאת המס על העשירונים העליונים
▪  ▪  ▪
אובמה. הנושא הכלכלי יכריע [צילום: AP]

ביום ג', ה-6 בנובמבר 2012, יכריע הבוחר האמריקני מי יהיה נשיאה הבא של ארצות הברית. הוא יכריע גם האם ימשיכו הדמוקרטים לשלוט בסנאט האמריקני והרפובליקנים - בבית הנבחרים.
בעוד שהמועמד הדמוקרטי, הנשיא המכהן אובמה, ידוע (על-אף משאלי דעת קהל המעניקים להילרי קלינטון ניצחון מוחץ על כל מועמד רפובליקני), המועמדים הרפובליקנים מתגוששים בינם לבין עצמם ועדיין לא ברור אם רשימת המועמדים סגורה סופית (שמועות המופצות בכלי תקשורת אמריקנים מעלות שוב את האפשרות ששרה פיילין, מי שהייתה המועמדת המפלגה הרפובליקנית למשרת סגן הנשיא בבחירות 2008, תחליט להצטרף למרוץ על-אף שהסבירות לכך נמוכה). ריק פרי מושל טקסס, שנראה כמוביל לפני חודש איבד מזוהרו והמועמד האפרו-אמריקני הרמן קיין שכוכבו נסק בחדש האחרון צריך להתמודד עם פרשיות של הטרדה מינית, שאירעו, אם אירעו, לפני יותר מעשור. כמו-כן אי-אפשר למחק עדיין את ניוט גינגריץ' יו"ר בית הנבחרים לשעבר, מרשימת המועמדים.
מצב דברים זה אמור לאפשר לנשיא אובמה לשאוב עידוד ולהתעלם מהמשאלים, שלא החמיאו לו עד כה, ומן הנתונים הכלכליים. האבטלה עדיין עומדת על 9 אחוז ומשאלי דעת הקהל מעניקים לו 40 אחוז מתוך הנשאלים המביעים הערכה לתפקודו כנשיא. ה"וושינגטון פוסט" מציין, כי מכל הנשיאים מאז מלחמת העולם השנייה רק אחד, מבין אלו שאחוז שביעות הרצון ממנו היה נמוך מ-50 אחוז, זכה בכהונה שנייה (ניקסון ב-1972 ). מאידך, הבוחר האמריקני נוטה להיות סלחן לנשיא מכהן המבקש להיבחר שנית. בעשורים האחרונים רק בוש האב וקרטר נדחו על-ידי הבוחר.
ברור כי, כתמיד, הנושא הכלכלי יעמוד במרכז המירוץ, הצפוי להתנהל "ללא כפפות". מכאן ברור מדוע הרפובליקנים מתנגדים לחוק מקומות העבודה שבמסגרתו מבקש הבית הלבן להזרים 447 ביליון דולר למשק האמריקני תוך העלאת המס על העשירונים העליונים. מאחר שהתחזיות הכלכליות ל-2012 מעריכות כי הצמיחה תהייה נמוכה מ-3 אחוז יתקשה אובמה להציג שיפור כלכלי משמעותי במיוחד אם יכשל בהעברת החוק בשני בתי הקונגרס.
ראוי לזכור כי המשק האמריקני צריך לייצר מדי חודש 125 אלף מקומות עבודה חדשים רק כדי להתמודד עם דורשי העבודה הנוספים לכוח העבודה. בחודש האחרון נוספו 80 אלף מקומות בלבד. במצב זה כשההיסטוריה עומדת כביכול לצידו של אובמה והנתונים העכשוויים על המצב הכלכלי כנגדו, חוזרת ועולה שאלת הקול היהודי במיוחד בריכוזים של אוכלוסיה יהודית כמו בפלורידה. ושוב המשאלים - אלו מצביעים על ירידה באחיזה הדמוקרטית במגזר היהודי. במשאל גאלופ האחרון רק 54 אחוז מהנשאלים תמכו באובמה. ייתכן כי עובדה זו לא צריכה להפתיע בהתחשב בעובדה שגם בקרב האפרו-אמריקנים ירדו אחוזי שביעות הרצון מהנשיא מ-90 ל-80. הנשיא אובמה בוודאי ער לבעיה ובכך אפשר להסביר, לפחות חלקית, את החלטותיו בנושא הסכסוך הישראלי-פלשתיני, המבקשות להקטין את החיכוך עם הזרם המרכזי בקהילה היהודית בארצות הברית ולמנוע תחמושת מיריביו הרפובליקנים במאבק על הקול היהודי.
לזהותו של המועמד הרפובליקני תהיה חשיבות רבה בהערכת סיכוייו של אובמה. ככל שהמועמד ייצג תדמית של מתינות כן תגבר יכולתו, לנצח את אובמה. המועמדים המייצגים את המרכז הרפובליקני הם ג'ון הנטסמן ומיט רומני. אם אחד משניהם יבחר לעמוד מול הנשיא אובמה בבחירות ואם הוא יצליח להקטין את השפעת המצע הרפובליקני הימני על האסטרטגיה שתדריכו במסע הבחירות, יגברו סיכוייו לזכות.
השורה התחתונה - חרף ההצלחות בנושאי הביטחון כגון חיסולם של בן-לאדן ו-אוולאקי, היציאה מעירק וסילוקו של קדאפי, הנושא הכלכלי ורק הנושא הכלכלי יכריע את המשך כהונתו של אובמה (קונדוליזה רייס, שרת החוץ בממשל בוש, התלוננה על העדר דיון בין המועמדים בנושאי חוץ וביטחון). צמיחה ריאלית בשיעור 4 אחוז ויותר שפירושה גם הגדלת מספר מקומות עבודה חדשים תשפר באופן משמעותי את סיכוייו. צמיחה של 2-3 אחוז תשאיר את אי הוודאות עד למוצאי ה-6 בנובמבר 2012.
בשלב זה מוקדם עדיין להעריך את התוצאות של מאבקי השליטה של הסנאט ובית הנבחרים. הבוחר האמריקני, איבד בשנים האחרונות, לפי המשאלים, את אמונו ביכולת הנבחרים להביא לו מזור, במיוחד בתחום הכלכלי. קשה להעריך אפוא מה תהיה השפעת ההחלטה של הבוחר בשאלה מי יהיה נשיאו הבא על השאלה מי ייצגו בקונגרס ובסנאט.

תאריך:  08/11/2011   |   עודכן:  08/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנה לבחירות בארצות הברית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סליחה, אבל
סתם_1  |  9/11/11 18:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברגמן
הקמפיין ההזוי של 'ידיעות אחרונות' נגד תקיפת מתקני הגרעין באירן מעורר שאלות קשות על חוסר האחריות של התקשורת הישראלית בכל הנוגע לביטחון ישראל
צילה שיר-אל
כל הקשור בעבודה לסוגיה השונים יהיה טוב ויועיל לכם לתיעול האנרגיות של נפטון בכיוון הנכון ולמימוש האני הפנימי שלכם. ובכל זאת, למרות שהכוכב לא יהיה בנסיגה בחודשים הקרובים יהיו גם כאלה שיושפעו לשלילה ממהלך כוכבי זה במפתם האישית
אהוד פינקלשטיין
התבשרנו בשבוע שעבר ששר הפנים תיקן תקנות המתירות פיצול דירות בתנאים מסוימים. אך דא עקא שתקנות אלה הן מקור לבעיות ולסכסוכים, ובעיקר לא חוקיות!
דוד ארצי
מבנה המשק הישראלי חונק בעצם את העסקים הקטנים והבינוניים, וכתוצאה מכך נוצרת קבוצה שלמה של עסקים ומפעלים רבים שלא מצליחים להתרומם ולהפוך לכוח כלכלי, חברתי ותעסוקתי משמעותי
פרופ' אלן דרשוביץ
חסויות אלה מייצגות צעד מסוכן לקראת מתן לגיטימציה לרטוריקה האנטישמית בקמפוסים אוניברסיטאיים. אם פרופסורים מכובדים נותנים חסות להשקפות בספרו של עצמון כ"מבריקות" ו"מרתקות", השקפות הכוללות השתלטות יהודית על העולם, הטלת ספק בשואה, האשמת "היהודים" על היותם שנואים כל-כך, יש חשש שהן יהפכו מקובלות בקרב תלמידיהם. חסויות אלו הן העדות הטובה ביותר לכך שהשיח האקדמי מתחיל לחצות קו אדום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il