X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנו להיות חקלאי גאה בישראל [צילום: AP]
[צילום: AP]
בימים אלו אנו נלחמים בחזית אחת, חזית הטרור, רקטות שנורות עלינו מדי יום. אל תאלצו אותנו להיאבק בחזית נוספת המאיימת על הקיום שלנו בנגב ועל עבודתנו בתחום החקלאות. מהי בקשתי מכם? לאפשר לי להיות חקלאי גאה
▪  ▪  ▪

ביום א' השבוע נדהמתי לקבל שיחת טלפון מנציג 'מקורות' שהודיע שהם בדרך לסגור את המים לחקלאי הנגב. הודעה זו הפתיעה אותי, שכן בימים אלה ממש מתנהלים דיונים על חוקיות הקנס הכספי שהשיתה רשות המים על החקלאים בגין שימוש חורג בשנת 2010. במילים אחרות, במדינה מתוקנת כמו ישראל, יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל.
הנגב בישראל הינו אזור חסר בגשמים. המחסור בגשם מרחיק מהאזור תושבים, בעלי עסקים ולא מעט חקלאים. למרות האמור, בחרה קבוצה לא קטנה של חקלאים להתיישב בנגב ולהפריח אותו. בעשותנו כן אנו דואגים לשמירה על הקרקעות של מדינת ישראל, גידול תוצרת חקלאית משובחת והגדלת הייצוא של מדינת ישראל לעולם. התוצרת החקלאית בחבל הנגב, המהווה את אסם התבואה והירקות של מדינת ישראל, למרות המחסור בגשמים, לא נופלת מזו שבמרכז, בצפון או בעולם כולו. המחסור בגשמים לא הפחיד אותנו החקלאים, להפך - הוא עודד אותנו לחשוב על רעיונות יצירתיים להתמודד עם הבעיה.
שנת 2010 הייתה שנה חמה במיוחד - חריגה וללא תקדים, חמה כל כך שאת הגשם הגדול הראשון זכינו לראות ב-30 בדצמבר באותה השנה. כשאין גשם, אני כחקלאי, חייב להשקות, גם במחיר חריגה וגם אם עלות החריגה תעלה לי סכום כסף גדול. ושילמתי, את כל החובות והחריגות, כמו גם חבריי החקלאים.
ואולם יום יום מלוות אותי הספקות. האם יהיה יבול השנה, האם יהיה מחיר לתוצרת, האם ירדו גשמים בזמן, האם יהיו די מים להשקות את השדות, האם יהיו קסאמים אשר ימנעו מאיתנו את אסיף הירקות ואלה ירדו לטמיון. הדאגות והספקות רבים!
אני קורא מכאן לראש הממשלה, לשר האוצר ולראשי רשות המים: "חייבים להגן על החקלאות בנגב!". החקלאות בנגב יוצרת מקומות עבודה, שומרת על הקרקעות של המדינה באזורים רגישים במיוחד מול סכנות מחוץ ומבית, ולא פחות חשוב מייצרת סביבה קהילתית שיתופית וכלכלית. אני קורא לכם לעזור לנו לסיים את המאבק הקשה והמתיש.
בימים אלו אנו נלחמים בחזית אחת, חזית הטרור, רקטות שנורות עלינו מדי יום. אל תאלצו אותנו להיאבק בחזית נוספת המאיימת על הקיום שלנו בנגב ועל ועבודתנו בתחום החקלאות. ומהי בקשתי מכם? לאפשר לי להיות חקלאי גאה, כמו אותו חקלאי גאה שהיה כאן בשנות החמישים, שישים ושבעים. חקלאי גאה מספיק כדי שבני ישאף להיות כמותי ולהמשיך לעסוק בחקלאות.
בלית ברירה ומבלי שנרצה נאלצנו לפנות השבוע לבית המשפט. לא זה הפתרון לו אנו מייחלים. אנחנו, חקלאי הנגב ועוטף עזה, אזרחי מדינת ישראל, מבקשים מראש הממשלה וממשרדי הממשלה המעורבים לסייע במתן פתרון. הפתרון לא צריך להגיע רק אם נשבות, נצעק חזק או נקבל סעדים מבית המשפט. הפתרון צריך לאפשר לנו להמשיך להיות חקלאים גאים.
הפתרון צריך להגיע כי זה פשוט צודק.

הכותב הוא חבר קיבוץ ניר עם שבנגב המערבי
תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם אין חקלאות - לא יהיה נגב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דברים כדורבנות
רותםיי  |  10/11/11 23:10
2
צהלתם בגירוש גוש קטיף
אשר גד  |  11/11/11 15:02
3
בושה לבעלי הרשתות
שני  |  13/11/11 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
על כולנו לתמוך במאבק הצודק של ההסתדרות, גם כי מדובר במאבק צודק וגם כי ארגוני העובדים בישראל נמצאים בצומת דרכים חשוב    ההסתדרות היא המעוז האחרון של התומכים במדינת הרווחה    בארה"ב בעלי ההון ונציגיהם הרפובליקנים כמעט הצליחו לחסל לחלוטין את ארגוני העובדים ולכן גם את מדינת הרווחה - אסור שבישראל יקרה דבר דומה
משה חסדאי
מדובר במחלה נפשית כרונית, מסוכנת וקטלנית של יהודים שונאי יהדות ויהודים, שונאי מדינת ישראל כמדינת היהודים, שונאי המתנחלים והדתיים כממשיכי הזהות היהודית. אלה יהודים ששנאתם העצמית היא ניסיון חולני להתגבר על טראומת השואה וטראומות מלחמות ישראל והטרור המדיני והצבאי הערבי
איתמר לוין
הקו הבלתי-שגרתי שבחר בית המשפט העליון בערעור קצב, השטויות שעשה קצב לאורך כל הדרך, מני מזוז שדיבר יותר מדי, התקשורת שתמשיך בשלה, ופירושו של ג'ובראן לדבריהם של שופטי המחוזי
אליקים העצני
המנטרה השקרית שלפיה הטרור הפלשתיני, בהיותו 'תנועת שחרור', הוא בלתי מנוצח, עלתה לעם ישראל בלמעלה מ-1,500 קורבנות אדם, שלא לדבר על ויתורים פוליטיים וטריטוריאליים נוראים. האם המנטרה הזאת עומדת במבחן המציאות?
ד"ר מוטי גולן
מאות ואלפי סיפורים נקשרו ונשזרו במצווה זו - ברית המילה. לא אחת, יהודים רבים שילמו בחייהם לשם קיומה. המצווה היא אחת משלוש הבריתות שנכרתו בעולם בין העם היהודי ובין אלוהיו - שבת, ברית ותפילין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il