X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרך בה מתואר הסיכון מהגרעין האירני היא אינפנטילית וחסרה בפרטי האיום האמיתיים. אנחנו בסכנת כיליון לפני שבכלל יש טיל אחד שמכוון אלינו. תחשבו על היום שאחרי ההכרה באירן גרעינית...
▪  ▪  ▪
כור גרעיני באירן. איום גדול [צילום: AP]

רבות (מדי) דובר בתכנוני התקיפה שאולי תהיה או שלא, נגד אתרי הגרעין האירני. מספרים לנו על הסיכונים ועל חוסר האחריות שתקיפה מוצלחת ככל שתהיה נושאת בקרבה. מהלכים עלינו אימים בתיאורי המלחמה הכולת שתפרוץ אם זה יקרה, לוחשים לנו תיאוריות-קשר שמדובר במעין קרש-הצלה פוליטי צר וציני לנתניהו ולמפקדו לשעבר. נוטעים בנו את התחושה המשכרת שאולי זה לא כל-כך נורא אם לאירן יהיה גרעין, שאולי בכל זאת לא מדובר באספירציות התקפיות ובכלל, שטכנולוגיית ההגנה האקטיבית של ישראל יכולה למנוע מהתקפת טילים אירניים מלהגיע לארצנו הקטנטונת. מומחים מהעולם מספרים שלכל היותר מתקפה על אתרי הגרעין תביא לדחייה של שלוש שנים, "זה הכל". (תבדקו מה אמרו לפני הפצצת הכור העירקי.)
ובכן, אני מעוניין להביע את הדאגה שלי מחוסר מעש באיום הגדול ביותר לעם היהודי שמתרומם לנגד עינינו כהתרומם נחש-חנק, ובעוד אנחנו מחזיקים ברומח שיכול לרוצץ את ראש הנחש והנה אנחנו מפקירים את גופנו ללפיתתו החונקת, כאילו מקווים שאולי ישנה את טעמו לפני שימחץ את עצמותינו.
מזרח תיכון ישן בשליטת בריון אירני
אני מומחה קטן מאוד, אבל הדרך שבה מתואר הסיכון בגרעין האירני היא אינפנטילית וחסרה בפרטי האיום האמיתיים. אם תשאלו אזרח ישראלי מפוחד ממה הוא חושש בגרעין האירני, הוא מיד יראה בקיאות של איש מודיעין בכיר ויצייר לכם את התיאורים הטלוויזיוניים על טילי שיהאב וזילזל, ראשי נפץ גרעיניים, מיליון הרוגים בישראל ועוד.
אני מאלה שחושבים שאנחנו בסכנת כיליון לפני שבכלל יש טיל אחד שמכוון אלינו. די בהגמוניה ובהכרת הכוח האירנית במזרח התיכון החדש שייווצר, מזרח תיכון ישן שמבין בעיקר כוח עם בריון שכונתי חדש וגדול-ממדים עם מבטא פרסי. ההתקפלות הערבית מול כוח כזה תהיה מיידית, אמריקה תכיר בהגמוניה האירנית בעל-כורחה והעייפות האמריקנית ממלחמות במזרח התיכון תביא אותה לידי פשרה עם אירן הגרעינית על חשבון אינטרסים ישראלים ובתמורה תקבל את השקט הנחוץ במשאבות הנפט בסעודיה, בנסיכויות ובעירק.
ישראל מאופקת, ישראל רופסת
בפעם הבאה שתהיה תקרית חטיפה או סתם ירי קטלני של טילים פרמיטיביים שהורגים והורסים מעזה או מלבנון, ישראל תתבקש להתאפק בתגובתה, שאם לא - האינטרסים האמריקניים יהיו בסיכון.
מדינה פלשתינית שתרצה לקום, תהפוך במהרה לשלוחה טבעית של השלטון האירני ומטרייתו תיצור סיבות להמשך המאבק והשנאת החיים בישראל על אזרחיה היהודים. ישראל לא תוכל להגיב תגובה מכרעת ולא תוכל לתת מענה ראוי שיביא שקט בגבולות מבלי שתקבל אור ירוק מארה"ב.
אנחנו נמשיך בהסתגרות שלנו מאחורי חומות וכיפות ברזל, אבל פעולות אמיתיות של ריסוק תשתיות טרור והשבת הסדר בסגנון חומת מגן או עופרת יצוקה יהיו נחלת העבר.
האיום - מציאות בלתי נסבלת
האירנים רואים בנו, ילידי הארץ, בעליה החוקיים, נטע זר. כאילו היינו אפיזודה צלבניית נוספת וכפי שנעשה לצלבנים לפני כאלף שנה, ניתן למוסס את אחיזתנו בארץ אבותינו על-ידי המאסת החיים בארץ, פגיעה כרונית בביטחון האישי ועזיבה הדרגתית של קהילות שלמות, כך טועים בחושבם האירנים אותנו לצלבנים שהגיעו מרחוק לארץ לא להם. הבעיה היא שאנו קופאים מפחד ונותנים להם את היכולת לאיים עלינו ועל בני בריתנו כדי לקדם חלומות קדומים אלה.
אז לפני שניתן פתחון-פה למתנגדים הקולניים והציניים, קחו נשימה ארוכה, תעצמו עיניים ותחשבו על היום שאחרי ההכרה באירן גרעינית, אין דרך חזרה יותר, האיום הפך למציאות בלתי נסבלת. לי זה גורם להתגעגע ליום שיכולנו עוד לעשות משהו, שיכולנו לשנות את המסלול הכל-כך ברור ואפילו אם זה "רק לשלוש שנים" ואחר-כך לעוד שלושים שנה וכך הלאה.

תאריך:  12/11/2011   |   עודכן:  13/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אחד הפרויקטים המרכזיים במדינת-ישראל בשנות ה-70 היה פרויקט מדריכי חבורות הרחוב. מדריכים אלו עשו עבודה חשובה כאשר איתרו בני נוער במצוקה והצילו אותם מחיי דלות ופשע
דודו קוכמן
המחאה החברתית הציפה סוגיות שונות בתחלואי החברה הישראלית ובהן סוגיית הריכוזיות במשק שלא רק שאינה בריאה אלא פוגעת בחברה הישראלית, אך הרגולטורים ממשיכים לכוון לריכוזיות
זאב בן-יוסף
נחשף השקר בעיקרון "שלטון החוק" שבניגוד לאלה הטוענים שהוא מבטיח את הדמוקרטיה - דווקא פוגע בה בכך שהוא מאפשר עריצות של הרשות השופטת היכולה להכריע בין ערכים בניגוד לעמדתו של הרוב
הרצל ובלפור חקק
אביבה הזז נושאת בגאון את המורשת של בעלה המנוח, הסופר חיים הזז. "בית הזז" הוא מפעל חיים, מכון מחקר רציני שמתעד את מורשתו של הסופר הדגול, שממשיך במלאכת הטיפול בעיזבון, בהפצת החזון של הסופר לדור הזה ולדור הבא. כשהלך לעולמו בשנת 1973 הייתה בת 46. כיום בהתקרבה לשנתה ה-85 ראוי לברך אותה מכל הלב
ח"כ ניצן הורוביץ
אחד המארחים נפל על צווארי, "הרב שלכם מת", מילמל בצרפתית. רב? כך מבטאים בצרפתית את המילה RABIN: רבן, שפירושו רב. בעיני הסנגלים גם המשמעות הייתה זהה, לא רק הצליל. אנשים הזילו דמעה. מה לכם ולו? שאלתי. הוא היה תקווה לעולם, אמרו. אם הוא הצליח להביא שלום למקום הכי קשה, אז בכל מקום זה אפשרי, אפילו כאן באפריקה המסוכסכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il