X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לבני. זמן לקונצנזוס, לא למחלוקת [פלאש 90]
הנשק האירני. איום רציני [צילום: AP]
ציפי לבני יו"ר האופוזיציה   |  קדימה
כוונות המשטר האירני מנוגדות לאינטרסים של העולם החופשי על הקהילה הבינלאומית לעמוד מאוחדת ולהתמודד עם האיום, מכיוון שהאיום הוא על כולנו. היא צריכה להבהיר לאירן שכל האופציות על השולחן
▪  ▪  ▪
אחמדינג'אד. בראש משטר מדכא [צילום: AP]

שלטון דמוקרטי או רדיקלי?
ההתקוממות בעולם הערבי מציבה את האזור בצומת דרכים. הם יכולים להתקדם לעבר דמוקרטיה או שלחלופין כוחות רדיקליים וקיצוניים יגבירו את השפעתם. אירן משחקת תפקיד קריטי בהחלטה הזו

   רשימות קודמות
  למצוא את הדרך לגישור
  בית"רי בהליכותיו, מחנך בנאומיו
  הדיבורים הפכו את ישראל חלשה
  ממשלה שכל תכליתה לא לעשות כלום
  להציל מדינה - לא ממשלה

כעת, הסוכנות לאנרגיה אטומית אישרה והפכה לרשמי את מה שהיה ידוע מזה זמן. ישנן "ראיות מהימנות" שלתוכנית הגרעין האירנית יש כוונות צבאיות ושאירן בעיצומו של תהליך לייצור נשק גרעיני. הדוח מפרט את הרכישה הסודית של ציוד וידע ואת הניסויים הסודיים והתפתחות האתרים שיספקו את הנפץ, את ראשי הקרב ואת הטילים המותאמים לפצצה גרעינית.
בשביל אחדים, הדוח הזה הופיע כענן שחור מעל יום שהיה עד לפני כן בהיר. אחרים, רואים בזה את האישור הסופי לכך שהעולם ייאלץ לחיות כעת עם אירן גרעינית. הכישלון המשותף שלהם נעוץ בהתעלמות מהאיום - או בדיעבד או באשר לעתיד. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו כישלון שכזה.
אפילו לפני שהשיגה נשק גרעיני, אירן כבר מציבה איום רציני. ההתקוממות בעולם הערבי מציבה את האזור בצומת דרכים. הם יכולים להתקדם לעבר דמוקרטיה או שלחלופין כוחות רדיקליים וקיצוניים יגבירו את השפעתם. אירן משחקת תפקיד קריטי בהחלטה הזו. אם מדינות ערב והמדינות המוסלמיות יאמינו שהעולם לא נחוש דיו לעצור את אירן, הן יאלצו לעשות את החישוב שלהן עצמן מול טהרן, תוך השלכות הרסניות. בפוליטיקה של מגרש המשחקים, אם אתה לא יכול לעמוד מול הבריון, ייתכן שלא תיוותר לך אלטרנטיבה אלא לחפש את הגנתו.

אירן מחזקת את המתנגדים לשלום

אפילו לפני שהיא משיגה נשק גרעיני, אירן היא איום לחיפוש אחר התקדמות בתהליך השלום הישראלי-פלשתיני, הסיכוי היחיד לשלום הוא עם המתונים והגורמים הפרגמטיים. אך על-ידי התמיכה שלה בחיזבאללה, בחמאס ובסוריה - אירן מחזקת את המתנגדים לשלום ומחלישה את ידי המתונים. עשיית שלום תהיה קשה מספיק לכשישראל והפלשתינים יחזרו לחדר המו"מ, כפי שהם בוודאי חייבים לעשות. הנחישות של העולם החופשי עומדת במבחן, הן על-ידי הקיצוניים שמנסים לחבל בכל סיכוי לשלום והן על-ידי אלו שמוכנים לקחת סיכונים מחושבים למען כך.
ובבסיס כל זה, ואפילו ללא נשק גרעיני, המשטר האירני הוא כבר עכשיו אחד המשטרים המדכאים, הלא-אנושיים והלא-ליברליים ביותר בעולם. בזמן שהעולם הערבי והמוסלמי מתלבט באשר לכיוונו העתידי, עלינו לשלוח את המסר הברור ביותר האפשרי, שאנו עומדים מאחורי משטרים שמקדמים את הדמוקרטיה והליברליות, ושאנו עומדים בצורה נחרצת נגד אותם משטרים שמונעים את זכויות האדם הבסיסיות ביותר מעמם. הכישלון שלנו לעשות זאת הוא תג של אי-כבוד.

כל האופציות על השולחן

עכשיו זה הזמן להבטיח שהעם האירני ידע שהוא לא לבד. אירן היא מדינה חזקה, עשירה במשאבי טבע ואדם, בעלת היסטוריה מרשימה של קידום ההתפתחות האנושית. יש לה תפקיד טבעי בענייני האזור והעולם. האזרחים שלה סבלו יותר מדי זמן, תחת משטר מדכא שמחזיק בזכויות אדם בסיסיות בנות-ערובה לקיצוניים דתיים. אנו יודעים שאירנים רבים נואשים לשינוי. עלינו לחדד את מחויבותנו כלפיהם באופן ברור כדי שיוכלו לשמוע אותנו.
עכשיו זה הזמן של הקהילה הבינלאומית לעמוד מאוחדת ולהתמודד עם האיום. מכיוון שהאיום הוא על כולנו. בבואנו לשקול כיצד למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, הקהילה הבינלאומית צריכה להבהיר לאירן שכל האופציות על השולחן. המשטר האירני, עם הרטוריקה השואתית שלו ועם העוצמה הצבאית הגוברת שלו, אינו רק איום על יציבות האזור שלנו. הכוונות שלו מנוגדות לאינטרסים של העולם החופשי, המדיניות שלו היא עלבון לערכים של העולם החופשי.
מדובר בנושא חוצה מפלגות ומדינות, קריאה להגן על הערכים והאינטרסים שמשותפים לכולנו. זהו הזמן לקונצנזוס, לא למחלוקת. אנו לא יכולים להירתע מהמחויבות שלנו. האלטרנטיבות גרועות בהרבה. ביחד, עלינו לשלוח את המסר הברור ביותר לטהרן - שהנחישות שלנו עיקשת ושאנו לא נירתע. הזמן לדחיות הסתיים.

המאמר פורסם היום (ג', 15.11.11) ב"טיימס" הלונדוני.
תאריך:  15/11/2011   |   עודכן:  15/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להתמודד - עכשיו! - עם האיום האירני
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ציפי והעולם
אהרן מיטל  |  15/11/11 16:02
2
לא הבנתי. היא בעד או נגד? ל"ת
yrevach  |  15/11/11 17:06
3
מתאים למדור ההומור ל"ת
חושם  |  15/11/11 17:10
4
לציפי
יואל ק   |  16/11/11 08:29
5
אויש ציפי
ציפור  |  16/11/11 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן שורר
הפוליטיקאים שלנו אינם מסוגלים לגבש במשותף הסכם עם שכנינו - רעיון המלכד את העם. הגם שהעניין בנפשנו הם אינם מצליחים להתעלות מעל אינטרסים, ממש כבימי קדם. הסכנה מונחת לפתחנו והם תקועים במקומותיהם. אז מה? - לתת להם להחליט גם לגבי שופט בבית המשפט העליון?!
עו"ד משה גולדבלט
לבחירת שני נציגי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים חשיבות רבה, שכן משקל עורכי הדין בוועדה, הוא, ככל הנראה, רב ממשקלם המספרי בוועדה    הגיעה העת להסדרה כוללת של נושא ייצוגם של עורכי הדין בוועדה. ראוי כי הדבר ייעשה על-ידי ועדה ציבורית רחבה שתבטיח כי רק נציגים ראויים של הלשכה יכהנו בוועדה
ציפי לידר
הכל פוליטיקה: מהעצרת הפוליטית בכיכר רבין ועד הפוליטיקה בבתי המשפט    אשנב ל'צוהר'    וגם, לא הכל דיבורים - מהפטפטת המיותרת של אפרים הלוי על החרדים, דרך הפטרנליזם של יוצר "עמוד האש" על עדות המזרח, ועד המלל על קצב האובדני    ומה סוד קסמו של הרב אלישיב?    ולקינוח טעם החלה
אדם רז
המאמר הנוכחי מתמקד ב"יום שאחרי" התגרענותה של אירן ועוסק בסוגיית היתכנותה של יציבות אזורית בין ישראל לאירן רק מנקודת המבט של מדיניות העמימות הגרעינית. לפיכך נושאים כמו האפשרות ליציבות גרעינית בין המדינות באמצעות הסכמי בקרת נשק מסוג "אי שימוש לראשונה" אינם נידונים, גם אם יוזכרו בהקשרים שונים
דניאל גיגי
התיאוריה הכלכלית הקיינסיאנית, הבינה את הצורך של המדינה להתערב בכלכלה על-מנת למנוע משברים, אבל הניאו-ליברליזם הקיצוני שהשתלט על השיח הכלכלי בעולם גרם לכך שגם בארה"ב וגם באירופה ישנה התעלמות מהלקחים ההיסטוריים, ולכן העולם מתקשה להתמודד עם המשבר שאליו הוא נכנס. הלקח הקיינסיאני חשוב היום יותר מתמיד, ולכן חשוב להחזיר את הכלכלה הקיינסיאנית למרכז הבמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il