X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני שהשופטים (ושופרותיהם בתקשורת) מבכים את התערבות הפוליטיקאים במינוייהם, כדאי מאוד שיסתכלו בראי. הנה מקבץ אירועים מן השבוע האחרון, המוביל למסקנה ששופטים רבים בטוחים שהם עומדים מעל כל נורמה חברתית מחייבת
▪  ▪  ▪
נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש. לה הפתרונים ולה האטימות [צילום: פלאש 90]

"אוי לדור ששופט את שופטיו", אמרו חז"ל על הפסוק "ויהי בימי שפוט השופטים" הפותח את מגילת רות. תמיד חשבתי, שכוונתם הייתה למתוח ביקורת על הדור. אך לאחרונה אני מגיע למסקנה, שכוונתם הייתה: אוי לשופטים שדורם צריך לשפוט אותם.
כאשר השופטים (ושופרותיהם בתקשורת) מבכים את ההתערבות הפוליטית במינוייהם, כדאי שיסתכלו תחילה בראי. כדאי שיבדקו האם אין ממש בטענה שהציבור מאבד את האמון במערכת המשפט. כדאי שישאלו את עצמם, האם כולם רודפים אותם על לא עוול בכפם, או שמא באמת יש בביתם כשלים הזקוקים לתיקון.
אני לא מדבר על הפסיקה, אלא על ההתנהלות. אני לא מדבר על הסחבת, אלא על התחושה לפיה שופטים רבים בטוחים שהם עומדים מעל לכל נורמה חברתית מחייבת. אני לא מדבר על העיסוק בשאלות פוליטיות וערכיות שברומו של עולם, אלא על סוגיות היום-יום. תראו על איזה מקבץ של אירועים דיווחנו רק בשבוע האחרון.
  • בית הדין לעבודה בירושלים. הייתי שם בשבוע שעבר והמקום היה כמעט נטוש. רוב השופטים לא קיימו דיונים, ואלו שכן - החלו אותם באיחור של 25-20 דקות. למה? ככה.
  • שרה מאירי. שופטת בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שהחליטה שהיא עושה דין לעצמה ומצפצפת על הוראותיו של בית הדין הארצי. בדרך - כפי שקבע בית הדין הארצי - היא עברה על החוק והפרה מושכלות משפטיות בסיסיות. שאלתי את דוברת בתי הדין לעבודה האם מאירי מתכוונת להתפטר או לפחות לפסול את עצמה מלדון באותו תיק. לא קיבלתי כל מענה. מסקנה: לא תיפול ארצה שערה משערות ראשה.
  • זכריה כספי. שופט בית המשפט המחוזי מרכז זיכה את יגאל סער מעבירות השוחד שיוחסו לו בפרשת רשות המיסים. חוק סדר הדין הפלילי קובע: "בתום בירור האשמה יחליט בית המשפט בהחלטה מנומקת בכתב על זיכוי הנאשם או, אם מצא אותו אשם, על הרשעתו... זיכה בית המשפט את הנאשם, יודיע דבר הזיכוי בתחילה". פסק הדין בעניינו של סער משתרע על פני 106 עמודים. בתחילתו אין מילה וחצי מילה על הזיכוי, כמצוות המחוקק.
  • דורית ביניש. נשיאת בית המשפט העליון התירה ליורם דנציגר לחתום על פסקי דין, למרות שהוא בחופשה מאונס בשל החקירה הפלילית נגדו. ביניש לא הודיעה על כך, והדבר התברר רק מעיון בפסקי הדין. הנימוק שלה: מאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מתמהמה בהכרעה בעניינו של דנציגר, אין מקום להמשיך ולעכב פסקי דין. האם היא רשאית לעשות זאת? לביניש פתרונים.
  • שוב דורית ביניש. נשיאת העליון נהגה באטימות ובחוסר אנושיות, כאשר דחתה את בקשתה של נכה המתגוררת בעפולה להעביר לעירה תביעה שהוגשה נגדה בבאר שבע. הנימוק של ביניש ("היא מיוצגת ולכן לא צריכה לבוא") סותר עקרונות של צדק טבעי; ההחלטה סותרת החלטות קודמות לפיהן יש להגיש תביעות במקום מושבו של הנתבע, והחלטות שקבעו שבמדינה קטנה כמו ישראל אין חשיבות רבה לסמכות המקומית. אפשר היה למצוא שלל פתרונות: להעביר את התיק לחיפה, לקבוע שהוא יידון בעפולה במשך יום שלם, לקבוע שהוצאות לינה בעפולה יובאו בחשבון בעת פסיקת ההוצאות הסופיות. אבל כבודה אינה יודעת מהי מצוקה ופשוט לא אכפת לה.
עיניכם הרואות: מלמעלה עד למטה, לאורך ולרוחב, השופטים עושים - כמאמר הילדים - מה שבראש שלהם. ברצותם הם עוברים על החוק, ברצותם הם מבזים זה את זה, ברצותם הם פוסקים את הדין לעצמם. אז מה הפלא שהציבור לא נותן בהם אמון?

תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויהי בימי שפוט השופטים
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
שופט התערב לטובת עו"ד שגנבה
אחד העם אזרח   |  16/11/11 10:11
2
אוי לשופטים ואוי לנו האזרחים
נחום שחף  |  16/11/11 10:21
3
מזג-שיפוטי בע"מ
סובול עידן  |  16/11/11 11:15
4
אז מה אם דן כהן ברח לפרו??
מוחמד דף  |  16/11/11 17:02
5
דור השופט שופטיו =הגענו לתחתית ל"ת
עיניה  |  16/11/11 22:29
6
איתמר בדבר אחד אתה טועה...
מי שמכיר יודע  |  17/11/11 02:01
7
הביינישיות ודומיהן מצפצפות על
אברהם מערב השומרו  |  17/11/11 07:06
8
ברוב המקרים אתה צודק אך..
אריה - מודיעין  |  17/11/11 07:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
חוקת העבודה כיום מקדשת את הסכם העבודה הקיבוצי לנוחות אירגוני העובדים ומשרד האוצר. הגענו למצב שנחתם הסכם בין הסתדרות הרופאים לאוצר, כאשר שניהם יודעים בודאות בזמן החתימה שקיימת התנגדות רבה, שהרי כבר אז הייתה התפטרות המונית של מתמחים
ד"ר נתן פרבר
מדוע כיפת הברזל איננה מסוגלת לתת מענה לכל מטח ובכל מקום? מה כבר יודעים החמאס והג'יהאד האיסלאמי שהציבור בישראל לא יודע? ומדוע משמיעה מערכת הביטחון טענות מופרכות בנוגע ללייזר הכימי?    על כישלון, איוולת, אופוריה מדומה וזריית אשליות
מנחם רהט
לאחר עשרות שנות התבטלות עצמית מתעורר המחנה הלאומי להגן על זכויותיו וזכויות הרוב הציוני במדינת ישראל    מה היה בן-גוריון אומר על ארגוני השמאל הרדיקלי המכרסמים בתוכנו?
עו"ד אביגדור ליבוביץ
מה יהא המחיר לאחר אישור הוראות האגף החקלאי    המוכר יהיה מחויב לשלם את "דמי הרכישה" המהווים תשלום עבור מלוא זכויות הבניה הקיימות והעתידיות עבור הנחלה, כאשר הקונה לא יידרש לשלם למינהל עבור פיצול הנחלה וכן יהיה פטור מתשלום דמי הסכמה למינהל בעת המכירה
דני דניאל
ביריד הדירות האחרון הרוכשים עברו מהשלב הפסיבי של ישיבה על הגדר לשלב האקטיבי של בדיקות וגישושים, השלב הצפוי הבא מצד הקבלנים הוא תחילת המבצעים וההנחות ההמוניות שישווקו בעיקר לחברי מועדונים כמו "חבר" - ולקראת האביב הם ישובו חזרה למשרדי המכירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il