X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתחילת הדרך עוד תמהתי איך אפשר ככה לכתוב כל פעם מחדש על משהו אחר, ולא שהעיר והמדינה שלנו לא מספקות חומר לכתיבה, אבל לכתוב טור אישי שלא בא להחליף כתבות בעיתון או פרסומים מטעם, זה לא קל
▪  ▪  ▪
כתבתי לא מעט ואמשיך לכתוב [צילום: AP]
עדיין מופתע
גם אחרי שנתיים של טורים באתר, אני מופתע כשאומרים לי ש"הטור האחרון היה מעניין" ושהם לא ידעו שאני כותב באתר

ככה מבלי ששמתי לב הגעתי לטור המאה. זה התחיל לפני מעל לשנתיים - יותר נכון ב-21.7.2009. הכתיבה שלי בעיתונות המקומית היא יותר ארוכה - כבר מתחילת שנת 2004. שלחתי אז טור ראשון למערכת והיו לי חששות איך הוא יתקבל? האם יאהבו אותו? זה היה טור על חבר מהצבא שהחליט שהוא לא יכול יותר. חלפו כבר שלוש עשרה שנים ואני עדיין חושב עליו. הטור השני סיפר על מנחם בגין בעיניים אחרות.
בתחילת הדרך עוד תמהתי איך אפשר ככה לכתוב כל פעם מחדש על משהו אחר, ולא שהעיר והמדינה שלנו לא מספקות חומר לכתיבה, אבל לכתוב טור אישי שלא בא להחליף כתבות בעיתון או פרסומים מטעם, זה לא קל.
גם אחרי שנתיים של טורים באתר, אני מופתע כשאומרים לי "שהטור האחרון היה מעניין ושהם לא ידעו שאני כותב באתר". יש אחרים שמבקשים ממני לכתוב על ההוא והזה. לפעמים אני מסכים ולפעמים לא. אבל אני עושה זאת רק אחרי שאני מגבש דעה משל עצמי על הנושא. כתבתי על ביקור במרפאה, על פורים, על ביקור בקניון, הביקור בבנק, והביקור בתחנה המרכזית, הנסיעה ברכבת והביקור באילת. לא תמיד כתבתי סאטירה.
בנובמבר 2009 כתבתי מכתב לשבוי גלעד שליט. הוא כבר איתנו. העסקה גוררת דיון נוקב על המחיר ששילמנו. אני לא בטוח אם גלעד אוהב לשמוע את הדיון הזה, אבל ככה זה בחברה שלנו - עין בוכה ועין צוחקת.
כתבתי על השבוי יונתן פולארד. אני מקווה שעד הטור הבא שלי הוא כבר יזכה להשתחרר. מחיתי נגד הנהיגה הפרועה של הנהג הישראלי, כתבתי את מחאתם המוצדקת של עובדי המועצות הדתיות למול הלנת שכרם, הם אהבו את זה. הם לא אהבו כשטענתי שהם נרדמו בשמירה והפכו את מערך הכשרות לפרוץ לכל הרוחות.
מחיתי כנגד ההשתלטות על הקרקעות בנגב, את סחיטות דמי החסות של עסקים ואתרי בנייה באזור, את בעיית ההגירה לישראל ממדינות חלשות, את העובדה שאין לזוגות צעירים אויר לנשום. המחאה החברתית שלי נכתבת בעיתונות המקומית שנים ובאתר זה מעל לשנתיים. ב-31.1.11 כתבתי על עוולת חברות כח האדם במשרדי ממשלה. ההסתדרות החליטה, עשרה חודשים אחרי, לפעול בנושא סוף סוף.
אובדן הבושה ואובדן הצניעות
סיפרתי את סיפורה של היהדות שלי - יהדות הודו. עדה בלי בדיחות מוכרות עליה, אבל גם בלי קרן מלגות לסטודנטים או תמיכה לנוער מצטיין. החינוך חשוב יותר מעוד הופעה או פסטיבל. אני מקווה שילדים יוצאי הקהילה ההודית לא יתביישו לומר מאיפה הם. זה לא קל בעיירות פיתוח
. חשבתי שתחתית עולם הטלוויזיה נמצא בכוכב נולד, ואז התברר לי שיש נמוך מזה, יש ריאליטי. היום אני נזהר לומר שריאליטי הוא הכי נמוך. אני יודע שעוד אופתע.
כתבתי על אדם שמצא עצמו פתאום כך באמצע החיים ללא עבודה, משרך דרכו לעבר לשכת העבודה שלא מוצאת לו שום דבר מלבד עבודות בניין וסבלות. היום לא צריך לשכת עבודה בשביל עבודות כאלו. גם תוכנית ויסקונסין מסתבר לא הביאה בכנפיה את הפתרון המיוחל. אנחנו הולכים שבי אחרי נוסחאות קסם. ויסקונסין לא תפתור את בעיות התעסוקה, ההינתקות לא תביא רגיעה כפי שהוכח, וההפרטה היא לא תורה מסיני.
עמותות טענתי, ואני עדיין טוען, לא אמורות להחליף את אחריות המדינה, הן גם לא אמורות לכלות יותר ממחצית מתקציבם על משכורות למנהלים וקיום כנסים עם שם מפוצץ. מנהיגות היא לא עוד פרויקט או תוכנית לגיוס תורמים מחו"ל.
כתבתי לא מעט ואמשיך לכתוב למול הכשלים בחינוך. למול התדרדרות הנוער למחוזות שאיש לא חלם. הנוער שלנו במדינה אטום מתמיד, שתוי מתמיד, אלים מתמיד, מחפש ריגושים מתמיד. להורים אין שליטה והם מוציאים את התסכול שלהם על המורים. המורים שלנו חשים אבודים. ילדים מתים סתם ככה מבלי שמישהו ייתן את הדעת, והפתרון של משרד החינוך היא עוד תוכנית מנהיגות שמועילה לרוב רק למי שמפעיל אותה.
בכיתי את חסרונו של מנהיג כמו בגין, את הזמר של ג'ו עמר, את השווקים שהוחלפו בסופרים, את הסרטים הישנים, את הזמר המזרחי של פעם, את אובדן הבושה, את אובדן הצניעות, את העובדה שעם עובד היא רק הוצאת ספרים, את העובדה שארון הספרים היהודי נמצא באיקאה או בקיקה - תלוי במבצע.
אני ממשיך לכיוון המאה הבאה.
בהצלחה

תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאה טורים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא פיספסתי טור אחד שלך בשנה זו ל"ת
לילו  |  17/11/11 00:26
2
תודה ל"ת
יוסף קנדלקר  |  17/11/11 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל ויס
צה"ל במצבו היום איבד מהימנות וסמכות במלוא רוחב השדרה. הקולות שנשמעים היום, הבאים לרסן את החיל הדתי, הם הקולות שמזלזלים בחיי התושבים היהודים ביהודה ובשומרון ומתעללים בהם כמועמדים לטרנספר, זאת בניצוח בית המשפט העליון וסיסמת 'שלטון החוק'
יוסי דר
שופטים מזרחיים לא נמצאים על הלופ הזה של המינויים לבית המשפט העליון. בעקבות הצעקה, מואילים בטובם פרנסי מערכת המשפט לפתוח, אולי, את רשימת המועמדים ולאפשר לאיזה בוזגלו להסתנן לתוך המקום הקדוש
שושנה ויג
לא שמעתי על דוד בֶּרְבִּי, כי בקע לעולם השירה רק לאחרונה, ובאורח פלא דילג על כל התלאות שעוברות על משוררים מתחילים. הוא נכנס מיד ללב הקונצנזוס, פרץ את שער השירה בזכות מה שהוא ובזכות הציפייה שלנו למשהו חדש
איתמר לוין
הצעות חוק פרטיות פופוליסטיות ופרובוקטיביות מוגשות גם בידי חברי כנסת מן השמאל. יש ביניהן אפילו אחת המסכנת את חופש הביטוי הרבה יותר מאשר הגבלת התרומות לעמותות השמאל. אז למה התקשורת לא מדווחת עליהן?
נרי אבנרי
יש "שני רבין": האמיתי והמיתוס. השמאל שוקד על טיפוח המיתוס, כדי לקצור דיבידנד אלקטוראלי. רבין האמיתי היה "אילן גמדי". זאת לא קביעה, ואפילו לא דעה - זוהי מסקנה שבקעה בכוחות עצמה מתוך התיאורים של מעריציו    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il