X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנוכח השפעתו המופלגת של השמאל בוועדה לבחירת שופטים, יש לקדם את הצעת חוק השימוע לפני בחירת כל שופט נוסף לעליון וגם: מני מזוז - מועמד מזרחי ראוי לכהונה בבית המשפט?
▪  ▪  ▪
   עו"ד משה גולדבלט
האם למנות שופט מזרחי לעליון?

   עו"ד משה גולדבלט
חשבתי שמדובר במינוי מקצועי

   עו"ד משה גולדבלט
'הארץ' יחריב את בית המשפט העליון

   עו"ד משה גולדבלט
על נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים ועוד

   עו"ד משה גולדבלט
אנשי רוח עאלק

ייתכן שצריך לברך על כך שהוועדה לבחירת שופטים לא הצליחה להגיע להסכמות. מהדיווחים על הישיבה (שהדלפות ממנה יש כמו מישיבות ממשלה) למדנו כי נשיאת העליון טענה שלא ניתן למנות את השופט נעם סולברג כי הוא כבר "תויג כימני" למרות שלה עצמה אין דבר נגד המינוי. אכן, מסע ההסתה של עיתון הארץ והשמאל נגד השופט סולברג, עליו עמדנו במספר רשימות, נשא פרי. השופט תויג כימני ויש בעיה קשה למנות שופט שתויג כימני. בעצם, זה בלתי אפשרי. לא נראה לי שהשופט סולברג יוכל למחות מעליו את הכתם הזה. איש לא הצליח לפניו.

מני מזוז? זיקה למרצ ולחד"ש

מאידך-גיסא צצה לה במפתיע מועמדותו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז שתויג כשופט המזרחי החסר. גם כאן יש בעיה מסוימת. על-פי כמה פרסומים שקראתי בעבר, דעותיו הפוליטיות של מזוז הן משהו בין מרצ לחד"ש. בעבר הוא גם גילה אהדה לסרבנות שירות סלקטיבית על-רקע אידיאולוגי (כמו לא לשרת בשטחים וכיו"ב) והימין חושד מאוד במועמדותו.
איני יודע אם החשדות ביחס למני מזוז מבוססים. בכל זאת, מגורים בשכונת בית הכרם האמידה אין דינם כמגורים ברחביה, או בהתנחלות בגוש עציון. רובנו לא היה מעוניין שיתמנה לבית המשפט העליון שופט שדעותיו הן פוסט-ציוניות, או אפילו אנטי-ציוניות מובהקות, למרות שלשונות רעות טוענות שאם יתויג המועמד כציוני סיכוייו לבחירה ייפגעו. היו למזוז כמה תקלות חמורות בעת כהונתו בצד הישגים שאין להכחישם, אבל סוגיית עמדותיו בנושאים לאומיים חייבת להתברר לפני המינוי.

שופט לעליון? מהמחנה הנאור בלבד!

היום קיים חשש חמור מהשתלטות נוספת של השמאל על-ידי מינוי שני נציגים ממחנה השמאל הרדיקלי על-ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים. מועצה זו אינה משקפת בכלל את דעתם של עורכי הדין בנושא, מאחר שרק 28 מתוך 48 נציגיה נבחרים בבחירות יחסיות. יש לציין כי שאלת החברות בוועדה אינה מהווה בבחירות נושא לדיון כלשהו ואין כל קשר בין הקואליציות המשונות שבמועצה לבין דעותיהם של עורכי הדין, שברובם המכריע כלל לא טורחים להצביע בבחירות.
בחירתם של נציגי השמאל, יחד עם הבלוק השיפוטי בוועדה, די בה להבטיח שכל שופט שייבחר לעליון יימנה על המחנה הנאור הנכון, או לכל היותר תושג פשרה שתבטיח בעצם את אותו הדבר. אם השמאל הצליח לטרפד את מינוי נעם סולברג ואת מינוי קודמיו שתויגו כימניים, הוא יצליח לטרפד כל אחד. בעיית העומס בבית המשפט העליון מטרידה אולי את שר המשפטים ואת ציבור המתדיינים, אבל לא אף אחד אחר. התיקים חיכו שנתיים? שיחכו ארבע שנים, מה בוער?

אסור לקנות חתול בשק!

במחשבה תחילה
חייבים לברר שהשופטים האחרים אינם אנשי שמאל קיצוני בתחפושת, וחשוב יותר לדעת את עמדות השופטים ביחס לשורה של נושאים כמו האקטיביזם השיפוטי, מעמדו של בית המשפט העליון כבית משפט חוקתי ותפקידו של בית המשפט בעיצוב סדר היום החברתי

לנוכח השפעתו המופלגת של השמאל בוועדה לבחירת שופטים, העולה בהרבה על השפעתו בציבוריות הישראלית בה הוא מהווה מיעוט קטן, יש לקדם את הצעת חוק השימוע לפני בחירת כל שופט נוסף לעליון. מוסכם שאין לקיים שימוע בכנסת, אבל חייב להתקיים שימוע פומבי לכל אחד מהמועמדים וחייב להיות ברור אם מועמדים אלו נמנים על המחנה הציוני. לא די בשימוע המתקיים היום ואין די בפרסום פרוטוקולים. יש גם לאפשר לציבור להציג למועמדים שאלות באמצעות חברי הוועדה.
אנו חייבים לדעת אם המידע שנמסר על דעותיו הפוליטיות של מני מזוז הוא נכון. אנו חייבים לברר שהשופטים האחרים אינם אנשי שמאל קיצוני בתחפושת, וחשוב יותר לדעת את עמדות השופטים ביחס לשורה של נושאים כמו האקטיביזם השיפוטי, מעמדו של בית המשפט העליון כבית משפט חוקתי ותפקידו של בית המשפט בעיצוב סדר היום החברתי. אסור לנו יותר לקנות חתול בשק. גם אם ניאלץ להמתין מספר חודשים עד לסיום השימוע הפומבי - הפסדה של ההמתנה יתאזן על-ידי בחירה של מועמדים שיהיו מקובלים על כלל הציבור ובכך נבטיח את מעמדו ויוקרתו של בית המשפט העליון.

תאריך:  21/11/2011   |   עודכן:  21/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקיים שימוע פומבי ולא פוליטי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יופסק טרור הפקידים המשובטים!
הכבשה דולי  |  21/11/11 18:49
 
- מה קרה בין הר עיבל להר גריזים?
ומה בעמק הבכא?  |  21/11/11 22:43
2
מזוז חשוד בהסתה להשתמטות
לדעתי מקומו בכלא  |  21/11/11 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
אנו מבינים ש"תהליך השלום" הינו תהליך של הונאה אסטרטגית, דוגמת הסכם ריבנטרופ-מולוטוב שבאמצעותו הגרמנים הרדימו את הרוסים בזמן מלחמת העולם השניה. להונאה זו יש להוסיף מלחמת טרור, תוך פיתוח והצטיידות באמל"ח להשמדה המונית
גורי גרוסמן
כאשר מבקשים למנות חלילה את השופט נועם סולברג, החוטא במגורים באלון שבות ב"שטחים הכבושים", לבית המשפט העליון, הרי שזוהי פגיעה אנושה "בשלטון החוק". חבל שאין ביכולתם להחרים את בית המשפט העליון כמו את היכל התרבות שבאריאל. אולי הפעם "הם מפחדים"
נרי אבנרי
רבין היה איש פוליטי שהפיץ עוינות כלפי יריביו הפוליטיים בתקווה לזכות באהדה ובפתק הבוחר. באופן כללי, מדובר בכללי משחק מותרים. השימוש בשקרים - אסור! ורבין, כמו רוב הפוליטיקאים, שיקר מדי פעם    הלכתי לארכיון...
אליקים העצני
לצד המתקפה הערבית האלימה היוצאת מעזה והמתקפה הפוליטית באו"ם, תוצרת רמאללה, מובילים יהודים מתקפה שלישית, בירושלים, בית המשפט העליון, באמצעות העמותות החתרניות וכביכול בשם החוק והצדק. מי שרואה כאן רק טיעון משפטי-פורמאלי ומתעלם מן המניעים והמטרה, היושרה שלו מעוררת גיחוך
אהרון שחר
משפט קצב, להלן "משפט דרייפוס הישראלי", הוא המסמר הראשון בארון המתים של אמון הציבור במערכת המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il