X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו נאבק בביהמ"ש העליון רק כדי לקדם את האידיאולוגיה הפוליטית שלו, ומנצל את "השד העדתי" למען מטרה זו. נתניהו שהוא פוליטיקאי ציני למד בעל פה את הנאומים של בגין, אבל בשונה מבגין שהיה איש אידיאולוגי נתניהו הנהנתן הפך את הנאומים הללו לדמגוגיה, שאמורה לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלו
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. מאידיאולוגיה לדמגוגיה [צילום: פלאש 90]
לא באמת אכפת
מה הדחיפות לטפל בבית המשפט העליון, האם ראש הממשלה וחברי הממשלה עושים משהו להתמודד עם ההפליה והפערים הכלכליים? סביר להניח שלא, כי לנתניהו לא באמת אכפת מהמזרחים, אבל כן אכפת לו שהמזרחיים יתמכו בו

ראש הממשלה וחבריו למפלגה מנצלים את הפגיעה במזרחיים על-מנת להשיג לעצמם הון פוליטי, כשלא באמת אכפת להם מהמזרחים. הדרך הטובה ביותר להשיג תמיכה היא לעורר בקרב ציבור שלם רגשי נחיתות, ובחסות אותם רגשות להציג מחזה שמחנה פוליטי מסוים נלחם עבור אותו ציבור.
בתור אזרח מזרחי אני מסכים בהחלט שהייתה בישראל הפליה קשה נגד מזרחים, וגם היום ההפליה המסוכנת הזאת קיימת, אבל אסור שאף מפלגה או מחנה פוליטי ינסו לנצל את ההפליה הזאת על-מנת להתחזק פוליטית ועל-מנת לקדם את האג'נדה שלהם על חשבון ציבור שלם. נתניהו וחבורת חברי הכנסת הקיצוניים מהליכוד, מנסים לעשות שימוש כזה כדי להילחם בבית המשפט העליון, במטרה לכפות עלינו את האג'נדה שלהם, אבל הם לא באמת נלחמים על הזכויות של המזרחים או על סגירת פערים בין אשכנזים למזרחים. המדיניות האנטי חברתית של ממשלת הליכוד רק הגדילה את הפערים החברתיים בארץ, ולכן נשאלת השאלה מה פתאום התעוררה הממשלה כדי לטפל בעוולות נגד המזרחים?
לרתום את הציבור לחיזוק שליטת הפוליטיקאים
התשובה היא שמדובר במהלך פופוליסטי שנועד לרתום את הציבור לתמוך במעשים שיפגעו בתפקוד של בית המשפט העליון, ויחזקו של השליטה של הפוליטיקאים על המוסד הזה. בנימין נתניהו התחיל במאבק הזה מזמן והוא האחראי למאבק כנגד בית המשפט העליון, ואסור שהעובדה שהוא מתחבא מאחורי חברי כנסת תטשטש את העובדה שהוא הכריז מלחמה על שלטון החוק. בקמפיין הבחירות שלו בשנת 1996 נתניהו כבר התחיל לעשות שימוש במתקפה על בית המשפט העליון, כדי לנצח את שמעון פרס בבחירות, כשגם אז נתניהו ניסה להציג את עצמו כמי שמגן של המזרחים וכמי שנלחם על הזכויות שלהם. במידה ונתניהו אכן מאמין במלחמה באפליה והוא רוצה להציג את עצמו "כדון קישוט" של המזרחים, אז נשאלת השאלה מדוע הוא לא נלחם באפליה האמתית ובפערים החברתיים, שפוגעים בעיקר במזרחים, ומשפיעים באופן ישיר על חייהם?
נתונים מצביעים על כך שבישראל ההפליה נגד מזרחים היא אומנם לא גלויה, אבל היא בהחלט קיימת ובועטת. הגורם המרכזי להפליה הוא נושא השכר, כאשר ברור שהמזרחים מרוויחים פחות מאשכנזים, אינם מגיעים למשרות בכירות במשק, ועדיין סובלים מפערי השכלה שבקצב הנוכחי לא יסגרו ב-50 השנה האחרונות. למזרחים גם אין ייצוג הולם באקדמיה, ובפוליטיקה הישראלית, ומיותר בכלל להזכיר את הגזענות הגלויה נגד מזרחים במגזר החרדי שהושתקה תחת חסותה של ש"ס, שהיא חלק ממשלתו של ביבי. מה הדחיפות לטפל בבית המשפט העליון, האם ראש הממשלה וחברי הממשלה עושים משהו להתמודד עם ההפליה והפערים הכלכליים? סביר להניח שלא, כי לנתניהו לא באמת אכפת מהמזרחים, אבל כן אכפת לו שהמזרחים יתמכו בו ושיהיה שופט בבג"ץ שיתמוך באג'נדה שהוא רוצה לקדם, ולכן הוא התחיל את המלחמה היום.
מאידיאולוגיה לדמגוגיה
נתניהו שהוא פוליטיקאי ציני למד בעל פה את הנאומים של בגין, אבל בשונה מבגין שהיה איש אידיאולוגי צנוע, נתניהו הנהנתן הפך את הנאומים הללו לדמגוגיה שאמורה לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלו, ולא תורמת כלום למזרחים. בניגוד לבגין שנבחר בין השאר כדי לתקן את ההפליה נגד המזרחים והאמין בכל ליבו בדברים שאמר, נתניהו מנסה לעשות שימוש מלאכותי בהפליה נגד המזרחים רק כדי להיבחר וליצור שיח פוליטי, שישרת את המדיניות הפוליטית שלו, שאין לה קשר לטובתם של האזרחים המזרחיים שחיים פה. חמור מכך, נתניהו והליכוד משקרים לאזרחים המזרחים, מאחר שהמדיניות הכלכלית שביבי מקדם כבר תקופה ארוכה, רק החריפה את הפערים החברתיים ופגעה באוכלוסיות החלשות. מדיניות ההפרטה של השירותים החברתיים שמקדם ביבי, משרתת את העשירים בחברה ומגדילה את הפערים החברתיים, ולכן פוגעת בראש ובראשונה במזרחים.
המזרחים צריכים להיות היום הראשונים להתעורר ולהצביע נגד המדיניות הכלכלית הצינית של ביבי שדורכת עליהם, פוגעת בהם ומקבעת את ההפליה והפערים העדתיים, שבהם ניסו מנהיגים כמו בגין להילחם.

תאריך:  22/11/2011   |   עודכן:  22/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי באמת דורך על המזרחיים?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
דילגתי ישר לתגובות כי גיגי
זקוק לתשומי  |  22/11/11 11:47
2
למה שיהיה לנתניהו היכפת משוטים
פרעוש  |  22/11/11 11:53
 
- היכפת?
רונן גולדשטיין  |  22/11/11 19:34
3
אויש, בכיין - אכלו לי..שתו לי.
אשכנזי מפורסם  |  22/11/11 12:14
4
ראה הגדרתי ל"מזרחי" המצוי... :
יהודה דרורי  |  22/11/11 14:11
5
כשאתה אומר על ביבי נהנתן שכחת
ירד נה  |  22/11/11 15:18
6
הפוסלים במומם פוסלים ל"ת
נחום שחף  |  22/11/11 16:13
7
דניאל גיגי?
רונן גולדשטיין  |  22/11/11 16:40
8
עובדה
יואל ק  |  22/11/11 23:22
9
מדוע אתה מתעלם ממאמרו של נרי ?
קורןנאוה טבריה  |  23/11/11 06:00
10
עליך לדעת ולהפנים משהו על המזר
קורןנאוה טבריה  |  23/11/11 06:17
11
האם גיגי עלה-תאנה-מזרחי-נרצע ש
קורןנאוה טבריה  |  23/11/11 08:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמית עוז
מטר החוקים האנטי-דמוקרטיים שניחת עלינו לאחרונה בימי סגריר מטרתו אחת: לבלום כל כוח שהוא שעלול להפריע לממשלה לשלוט כרצונה ללא מתחרים
גיל נתן
ציפי והאוכל של ילדי הבוס    אנחת ענק לתשובה    מילים שקופות    יש מי שמוליך לפי תהום את מקורביו ויש מי שהולך איתם גם על-פי תהום
ד"ר חיים משגב
כמו כל אנשי המחנה שלה, שהולך ונעלם בקלפי, גם זהבה גלאון מבקשת ליצור רוב מהומה על לא מאומה. כלום לא ברור לה שהיוזמה לכפות על לשכת עורכי הדין בישראל למנות כאחד מנציגיה בוועדה לבחירת שופטים את מי שנבחר לראשה היא יוזמה נכונה וראויה?
אורן שמיר
ניסיונו של ח"כ מאיר שטרית לעזור למחזיקי האג"ח התגלה כמזויף. כבוד המחוקק לא באמת מזדעזע מהשבת כספי הציבור ואולי חוקים שטחיים ופופוליסטיים מספקים אותו. למי באמת דואג כבוד המחוקק?
איתמר לוין
בעקבות האישור הראשוני של התיקון לחוק לשון הרע: מהי הסכנה האמיתית שבתיקון    איזה תרגיל עשו מגישי ההצעה    מדוע מה שלא נאמר בהצעה הוא הדבר החשוב ביותר    האם התקשורת באמת נרדפת על לא עוול בכפה    ומה יעשה בג"ץ כאשר הסוגייה תונח לפתחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il