X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רמות המינוף של תשובה גבוהות והוא תלוי מאוד בשוק ההון הישראלי ובאמון המשקיעים בישראל ולכן נשאלת השאלה מדוע הוא נוהג בבריונות שכזו ודווקא בעידן המחאות החברתיות? התשובה היחידה שעולה בדעתי היא - "שיטת מצליח"
▪  ▪  ▪
יצחק תשובה. צוחק על המשקיעים [צילום: פלאש 90]
מודעות אזרחית גבוהה
ישראל של 2011, היא ציבור עם מודעות אזרחית גבוהה וחזקה, אשר יכולה להתארגן ולהטריד את הטייקון לא רק מול ביתו, אלא בעיקר בחרם צרכנים על תחנות הדלק אשר בבעלותו למשל?

נדמה שחוצפת הטייקונים, אינה יודע שובע ולו לרגע דל. מהיכן הם שואבים את הרעיונות היצירתיים ואת המחשבות הנלוזות שלא להחזיר חובות לחברה אחת, כאשר מנגד הם מחזיקים באמתחתם חברות מניבות עתירות נכסים וממון?
נכון, שמבחינה משפטית, ישנה הפרדה בין חברה לחברה, אולם האם אין כאן הונאת ענק?, שכן המשקיעים והמוסדיים קנו אגרות חוב, קרי נתנו לתשובה מימון, בגלל שהוא תשובה וסמכו עליו ולא בגלל חברה כזו או אחרת!.
רמות המינוף של תשובה גבוהות והוא תלוי מאוד בשוק ההון הישראלי ובאמון המשקיעים בישראל ולכן נשאלת השאלה מדוע הוא נוהג בבריונות שכזו ודווקא בעידן המחאות החברתיות? - התשובה היחידה שעולה בדעתי היא - "שיטת מצליח".
מוזר שדווקא בישראל של שנת 2011, איש עסקים בקנה מידה של תשובה נוהג כך, אולי מהטעם שהוא לא שמע על תנועות המחאה והצדק החברתי? או אולי מהטעם שהבעלות בגובה של 20% על קשת מקנה לו ביטחון רב שהתקשורת תניח לו?
או אולי מהטעם שהוא חייב כול כך הרבה, אזי כולם מניחים לו בשקט ומצפים שיחזיר לפחות משהו מהחוב הענק? או אולי מהטעם ומניחוח העבר של תשובה שכולם מפרגנים לו ובאים בהמוניהם לחתונת בנו?
אכן התנהלות מוזרה ודוחה, שכן אולי תשובה עדיין לא הפנים, אך ישראל של שלהי 2011, אינה ישראל של 2010. ישראל של סוף 2011, היא ישראל שעומדת על שלה ועל דעתה. ישראל של 2011, היא ציבור עם מודעות אזרחית גבוהה וחזקה, אשר יכולה להתארגן ולהטריד את הטייקון לא רק מול ביתו, אלא בעיקר בחרם צרכנים על תחנות הדלק אשר בבעלותו למשל?
נכון - ישנם נהגים אשר מחוברים לדלקן של דלק, אך ישנם הרבה יותר צרכנים אשר לא כך וישנם עוד מאות אלפי צרכנים, אשר יכולים לרכוש "ביילו" ולא "במנטה" למשל ?! ציבור צרכנים בישראל אינו כסיל, כפי שנדמה ולכן תשובה חייב לנהוג אחרת.
מדוע למשל לא "יעשה החלפות" - ימיר למשל את מניות הציבור בדלק נדל"ן בדלק גז למשל? בטוח שמחזיקי האג"ח יסכימו. מה יקרה אם מר תשובה ירוויח קצת פחות ואנחנו נהיה קצת יותר מרוצים?

תאריך:  22/11/2011   |   עודכן:  22/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם תשובה, יצחק גם אחרון?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם זה נכון אוי לנו
כרם  |  22/11/11 11:42
2
תשובה משתחווה לעגל הזהב
דן ה  |  22/11/11 18:31
3
תשובה הוא התשובה לכל האשליות
מוני יקים  |  23/11/11 04:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
נתניהו נאבק בביהמ"ש העליון רק כדי לקדם את האידיאולוגיה הפוליטית שלו, ומנצל את "השד העדתי" למען מטרה זו. נתניהו שהוא פוליטיקאי ציני למד בעל פה את הנאומים של בגין, אבל בשונה מבגין שהיה איש אידיאולוגי נתניהו הנהנתן הפך את הנאומים הללו לדמגוגיה, שאמורה לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלו
עמית עוז
מטר החוקים האנטי-דמוקרטיים שניחת עלינו לאחרונה בימי סגריר מטרתו אחת: לבלום כל כוח שהוא שעלול להפריע לממשלה לשלוט כרצונה ללא מתחרים
גיל נתן
ציפי והאוכל של ילדי הבוס    אנחת ענק לתשובה    מילים שקופות    יש מי שמוליך לפי תהום את מקורביו ויש מי שהולך איתם גם על-פי תהום
ד"ר חיים משגב
כמו כל אנשי המחנה שלה, שהולך ונעלם בקלפי, גם זהבה גלאון מבקשת ליצור רוב מהומה על לא מאומה. כלום לא ברור לה שהיוזמה לכפות על לשכת עורכי הדין בישראל למנות כאחד מנציגיה בוועדה לבחירת שופטים את מי שנבחר לראשה היא יוזמה נכונה וראויה?
אורן שמיר
ניסיונו של ח"כ מאיר שטרית לעזור למחזיקי האג"ח התגלה כמזויף. כבוד המחוקק לא באמת מזדעזע מהשבת כספי הציבור ואולי חוקים שטחיים ופופוליסטיים מספקים אותו. למי באמת דואג כבוד המחוקק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il