X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"לפתח חטאת רובץ" - סמכויות וחופש הכרעה בהתנהלות הוועדה המקומית, עלולים לגרום למדיניות של איפה ואיפה ביחסיה של הוועדה אל יזמים ואדריכלים, והיו דברים מעולם
▪  ▪  ▪
תוכנית בנייה. אין דמיון רב בין התוכנית המקורית שנפסלה לבין התוכנית החדשה [צילום: יח"צ]

כאשר הוועדה המקומית רוצה בטובתו של יזם או אדריכל, היא מאשרת את תוכנית הבקשה להיתר במהירות הבזק וללא הקפדה יתירה, ואף אם מתעוררת התנגדות, שנדחית, מן הסתם - הוועדה מורה ליזם / לאדריכל המקודם על ידה להכין תוכנית שינויים, תוכנית - שאותה היא תאשר ללא דיון ותוך עקיפת זכות המתנגדים לבדוק את התוכנית החדשה; כל טענות ההתנגדות הראשונה אשר התקבלו, נכללות במסגרת תנאי ההיתר, וכך נעקפת בדיקה חוזרת של המתנגד.
כך היא השיטה להטבת מצבו של מי שהוועדה חפצה ביקרו - גם כאשר התוכנית המתוקנת, האמורה להתחשב בסעיפי ההתנגדות אשר התקבלו, משנה את התוכנית מן היסוד ואין דמיון רב בין התוכנית המקורית שנפסלה לבין התוכנית החדשה.
אין זהו הנוהג של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה כאשר ניצב מולה יזם/אדריכל אשר היא אינה חפצה ביקרו; כי אז - ייערמו בפניו דרישות, תנאים, משוכות, אותם הוא יצטרך לעבור עוד בטרם תובא התוכנית שלו לדיון, כתנאי סף מוקדמים.
והיה, אם מישהו יתנגד לתוכניות - ייאלץ היזם / האדריכל שהוועדה לא חפצה ביקרו להכין תוכניות חדשות, מהתחלה, בגין כל שינוי בהן שייגרם כתוצאה מההתנגדות, והתוכניות החדשות יובאו לידיעת המתנגדים ולתגובתם, שתידון בישיבה נפרדת.
כך הוא המצב, ויש לדעת כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה היא רשות מנהלית אשר חלים עליה חובות מעבר להוראות חוק ותקנות ועליה להימנע מאפליה.
ראה בעניין זה ערר 121/04 נאור יונה נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה השומרון, בפני וועדת ערר מחוזית - מחוז חיפה, המובא להלן בשלמות.
בערר זה נאלצה העוררת להגיש ערר בעניין זכותה לקבל לעיון ולמטרת בחינת התנגדות נוספת את התוכניות לאחר שיתוקנו, והערר התקבל בעניין זה.
ראה סעיפים 9 ה' עד 9 ח', המדברים בעד עצמם.

תאריך:  22/11/2011   |   עודכן:  22/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
אומרים שהסוקרים הם ה"נביאים", העיתונאים הם ה"שליחים", המשווקים והפוליטיקאים הם ה"מממנים" והאזרחים הם ה"עבדים". האמנם? במידה רבה של אמת, הסקרים הם חלק מתרבות המיסחור והבידור להטיית הציבור לכוון הרצוי
אסף גולן
החקיקה האחרונה על התיקונים בחוק לשון הרע ועל ההתערבות בדרך מינויי השופטים לבית המשפט העליון, תפגע בסופו של דבר בימין ולא בשמאל. הסיבה המרכזית לכך היא העובדה שבישראל הימין, גם כשהוא מנצח בבחירות, אינו יודע למשול
דן אלון
שר החוץ הקפיץ את הנורמות ההתנהגותיות המקובלות בגנון של ביבי לרמה חדשה. ממרומי תפקידו הממלכתי גזר השר את קשרי היחסים שבין משרד החוץ לבין ארגון הביון הישראלי    בגנון של ביבי נפל דבר: הילד הרע שחובט בכולם, עשה "צ'ילבה" לילד עלום שם. ואז, הילד הרע קיבל את מה שרצה מלכתחילה - ליטוף לאגו, זריקת נרקיסיזם, משכך פרנויה וכמה "גימלים"
איתן קלינסקי
אני מוצא לנכון להסב את תשומת לבו של אופיר אקוניס, למרות התהום הפוליטית, הפעורה בין תופיק טובי הקומוניסט ומנחם בגין הרוזיוניסט, היה זה מנחם בגין שתמך בדרישה של חבר הכנסת תופיק טובי לביטול הממשל הצבאי
אהרון שחר
הסכסוך הישראלי ערבי מסתייע בהונאה אדירה המטעה את האנושות בהצלחה מרובה. יש רק בעיה אחת קטנה: במאה ה-21 עובדות אמורות להיקבע על-ידי המדע ולא על-ידי יחצ"נים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il