X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא רק משתמשים עורכים קניות באינטרנט - גם פושעי האינטרנט יוצאים למסע קניות משל עצמם. מה המוצר המבוקש ביותר שלהם? מספר כרטיס האשראי שלכם
▪  ▪  ▪
קניות באינטרנט. חשוב לדעת להיזהר [צילום: AP]

היקף הקניות המקוונות גדל בהתמדה בשנים האחרונות והערכה היא שעד שנת 2015 היקף הקניות המקוונות באינטרנט (שעמד ב-2009 על 250 מיליארד דולר) יגיע ל-1,200 מיליארד דולר! לא רק משתמשים עורכים קניות באינטרנט - גם פושעי האינטרנט יוצאים למסע קניות משל עצמם. מה המוצר המבוקש ביותר שלהם? מספר כרטיס האשראי שלכם. להלן מספר טיפים שיאפשרו לכם לקנות אונליין באופן בטוח ובראש שקט מבלי שתדאגו לפרטים האישיים שלכם:
1. לבדוק שמן-מים - בדיוק כמו שאתם מכינים את המכונית לפני נסיעה ארוכה, כך גם עליכם לוודא שהמחשב שלכם מוכן למסע קניות מקוונות. יש לוודא שתוכנת האבטחה שלכם בתוקף ומעודכנת, ושדפדפן האינטרנט שלכם מעודכן גם הוא בכל העידכונים החשובים. דפדפן ותוכנת אבטחה מעודכנים יכולים לחסוך מכם עוגמת נפש ולמנוע מרוגלות לחדור אליכם למחשב.
2. אל תלכו עם זרים - עשו את הקניות שלכם באתרים של חברות אמינות ובעלות מוניטין, שנותנות תיאור מדויק של המוצרים שלהן. התייחסו בחשדנות לחברות שאתם לא מכירים ושלא מספקות פרטים ליצירת קשר כמו מספרי טלפון וכתובת ובידקו שכתובת דף הרכישה היא מאובטחת HTTPS.
3. הישמרו מדילים "מדהימים" - אם זה נראה טוב-מדי-מכדי-להיות-נכון זה כנראה באמת טוב-מדי-מכדי-להיות-נכון, במיוחד אם מדובר במוצרים "חמים". דילים כאלה יכולים להיות מפתים, אבל זה יהיה בטוח יותר לשמור מהם מרחק ולא ללחוץ על לינקים במודעות שמציעות מוצרים או שירותים כלשהם במחירים בלתי הגיוניים בעליל. לא כל מבצעי ההנחות הם בהכרח הונאות, אבל עליך לשאול את עצמך האם ההצעה שווה את הסיכון. אפשר לחפש פרטים על המבצע באמצעות גוגל ולנסות להשיג מידע ממקור נוסף.
4. התעקשו על תעבורה מאובטחת - כשאתם מבצעים את הרכישה עצמה, ודאו שהספק משתמש בטכנולוגיית SSL. טכנולוגיית SSL היא הסטנדרט באבטחת תעבורת אינטרנט, ואתרים שמשתמשים בתקן הזה בדרך כלל מציגים זאת באתר בצורה זו או אחרת בדף הרכישה. תוכלו לזהות זאת גם בשורת הכתובת בדפדפן שבדרך כלל יתווסף אליה ציור של מנעול או מפתח, תלוי בסוג הדפדפן.
שימוש ב-SSL מצפין את תעבורת המידע בין המחשב שלך לשרת שאליו נשלחים הנתונים, כך שאף גורם שלישי לא יכול לקרוא אותו. אם יש לכם ספקות לגבי האתר בו אתם מבצעים את הרכישה, אתם תמיד יכולים לחפש את שם האתר בגוגל בתוספת המילה "הונאה" או "תרמית" ולראות אם יש לאתר הזה היסטוריה בעייתית.
5. חושבים לפני שמקליקים - הישמר מדילים שמציגים עצמם כ"דחופים" או "בהולים" שמגיעים באופן לא צפוי לתיבת האימייל שלך או לחשבון שלך ברשתות החברתיות. דברים שיכולים לעורר את חשדך הם: אנגלית משובשת קשות ועל אחת כמה וכמה שלא צפוי שהכותב ישתמש בכלל באנגלית, בעברית מלאה בשגיאות כתיב או שבאופן כללי ההודעה והשולח לא מתחברים. אם אתה רוצה לבדוק אם הדיל הוא אמיתי, הדבר הבטוח ביותר יהיה לסגור את ההודעה, מבלי ללחוץ על שום לינק, ולחפש את האתר במנועי החיפוש או להקליד את כתובת האתר בעצמך (לא Copy/Paste) לשורת הכתובת שבדפדפן. דבר זה ימנע ממך ליפול קורבן למתקפות פישינג של לינקים או אתרי אינטרנט מזויפים שנבנו על-ידי פושעי האינטרנט בדיוק למטרה זו.
6. חורים ברשת האלחוטית - אם אתם עושים את הקניות שלכם באמצעות רשת אלחוטית (wi-fi), בין אם בבית, בבית קפה או בכל רשת ציבורית אחרת, ודאו שהרשת מוצפנת ומוגנת בסיסמה ולא פתוחה לכל אחד. אם היא פתוחה לכל אחד, עצתנו היא לעולם לא למסור פרטי כרטיס אשראי או לגלוש לחשבון הבנק ואם אפשר אז להימנע מהתחברות לרשתות חברתיות או חשבון הדואר האלקטרוני שלכם. זה פשוט קל מדי לגנוב את הפרטים שלכם כך.
7. פירוט חיובי האשראי שמגיעים בדואר - נכון, לפעמים זה מבאס להסתכל בטופס החיוב של כרטיס האשראי, במיוחד אחרי חודש של "התפרעות", אבל אם נפלת קורבן למזימה כלשהי, טופס החיוב יכול להיות הרמז הראשון לכך. אם נתקלתם בחיובים מוזרים בכרטיס האשראי, רכישות שאתם בוודאות יודעים שלא עשיתם, מומלץ לבדוק זאת באופן מיידי כדי לוודא שלא נפלתם קורבן להונאה כלשהי. ככל שתגלו את זה מוקדם יותר, כך הסיכוי שתקבלו את כספכם בחזרה הוא גדול יותר.
לסיכום - חשוב להבין, קניות מקוונות באינטרנט אינו תחום פרוץ, אך יש בהן סיכון. כמות האינטראקציות ברשת רק הולכת וגדלה ויש מיליוני מוצרים בטוחים ומאות אלפי אתרים שהרכישה בהם היא בטוחה. לאתרים אלה אינטרס מובהק להשקיע באבטחת השירותים שלהם משום שזה מקור פרנסתם. לכן המלצתנו אינה להימנע מקנייה אונליין אלא להקפיד על הכללים שיבטיחו לכם קנייה בטוחה. עיקר הסכנה ברשת טמונה בחוסר מודעות של המשתמש, ולכן אם תזכרו את הטיפים שרשומים כאן, תצליחו לנטרל 99% ממלכודות ההונאה הרבות שקיימות ברשת.

הכותב הוא דובר חברת קומסקיור, נציגת ESET בישראל, מזה שלוש שנים.
תאריך:  23/11/2011   |   עודכן:  24/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות! אפשר לכייס אתכם גם ברשת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עזוב שטויות היום רוכשים
ויזה חד פעמי  |  24/11/11 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניב עמית
המציאות המשפטית בארץ היא שתביעות לשון הרע שמורות לבעלי ממון. אם אתה אזרח קטן שקילל עורך דין בפומבי, או סתם הגיש נגדו תלונה - כדאי שתכין את הארנק. אבל אם הוא יאמר עליך משהו נבזי במיוחד, ואין לך כיס עמוק? הסתתר לך בפינה ולקק שם את גאוותך הפצועה וכבודך שותת הדם
הרב אליהו קאופמן
החרדים האשכנזים שקוראים ל"אהבת ישראל" צריכים לפשפש היטב ביחסי אשכנזים - ספרדים לפני שהם מייללים בסיסמא זו לקירוב חילוניים או ל"שלום בית" בין החוגים החרדים. האפליה איננה מתחילה בתיכוני הבנות החרדיות, האשמים אינם רק מנהלי המוסדות וראשי העמותות והפתרון רחוק מלהיות "חוק נגד האפליה"
עמיחי שאולי
הייתכן? האם פרשת משה קצב עומדת להפתיע אותנו? - התשובה אצל פסיכולוגית ששמה אליזבת לופטוס - חוקרת בעלת שם עולמי שהשתתפה כעדה מומחית במשפטים ברחבי העולם, ואף בית המשפט העליון החליט לקבל את דעתה בשנת 2010 וזיכה מורשע מאונס. היא טוענת ששאלות של מראיין, עורך-דין, פסיכולוג או חוקר יכולות להטות זיכרונו של האדם ואף להשתיל במוחו זכרונות שלמים
טל הריס
כל הכבוד לצה״ל. אבל עם כל הכבוד, אין זה מתפקידו של צה"ל לפרוש רשת ביטחון לחברי הכנסת השתויים מכוח ולשרים המסוממים מן השררה    כאשר הפוליטיקאים מפנים עורף לדמוקרטיה שלנו ומפקירים את הביטחון שלנו אנחנו לא יכולים לשבת על הגדר
עו"ד צבי שוב, עו"ד יפעת בן אריה
אין כל הגיון שכל רשות תיגבה מסים על-פי ראות עיניה, באופן היוצר אי וודאות ומונע מבעלי מקרקעין החפצים למכור את מקרקעיהם את האפשרות הלגיטימית להסתמך על רשומות מוסדיות ולכלכל צעדיהם בהתאם לקביעות בהן. משמע, משנתקבל שווי העסקה, לצורך חישוב מס השבח, יש בכך הכרה באמיתות העסקה ואין מקום כי ייקבע שווי אחר לצורך היטל השבחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il