X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למשה קצב יש עכשיו הרבה זמן לשבת ולחשוב על מה בדיוק קרה לו. אולי כדאי שיתחיל בבראשית מ"א וחלום פרעה שפורש על-ידי יוסף
▪  ▪  ▪
משה קצב. יעגל פינות לטובתו [צילום: AP]
המפה של משה קצב [איור: יעקבי נשר-סולן ושרון נריה בר-און]

כשמשה קצב הפך לנשיא המדינה אזרחי ישראל נחלקו לשניים: ההמומים - שהסבירו את נצחונו של קצב בכך ששמעון פרס לוזר, והמפוכחים - שתלו את תוצאות המירוץ לנשיאות בתמיכתה הגורפת של סיעת שס. חבל רק שהם שכחו באותה הזדמנות להפנות אותו לספר התנ"ך, שם יכול היה קצב ללמוד על העתיד לקרות לו, ואולי למנוע מעצמו בזיון מתוקשר ותקופת מאסר ממושכת ומכמות לא ברורה של נשים טראומה נוראית. בואו נבחן איך מבט מהיר בספר הקודש בשילוב עם ניתוח מפת האישיות של משה קצב היה מציל אותו משבע שנים רעות מאד, ואותנו מהלם שני, גדול ומשמעותי בהרבה.
מי אתה באמת, משה קצב?
משה קצב, יליד 5 בדצמבר 1945, נולד ביום רביעי בשבוע, ב-א' טבת התש"ו בפרשת מקץ, הידועה יותר כסיפור חלום פרעה, זה עם שבע הפרות השמנות ושבע הפרות הרזות, אותו פירש יוסף כסימן לשבע שנות השובע ושבע שנות העוני של היושבים במצרים. כדי שנבין כיצד הפרשה מתחברת לנשיאנו לשעבר, תחילה עלינו לנתח את מפת עץ החיים שלו, הפורשת בפנינו את מבנה אישיותו.
הקדמה קצרה - כל אדם מגיע לעולם כאשר מלווים אותו שלושה מלאכים: המלך, אשר מהווה 50% ממבנה האישיות ומייצג את הייעוד הנובע מתאריך לידתו; האביר אשר מהווה 25% ממבנה האישיות והוא המזל האסטרולוגי; והשר, אשר מהווה אף הוא 25% ממבנה האישיות ונגזר משמו הפרטי של האדם. שלושת המלאכים יחדיו משלימים את 100% מבנה האישיות.
עכשיו ניקח את שלושת המלאכים ונראה איך הם מתפקדים אצל משה קצב:
מלאך המלך שלו הוא במספר 9 ומצוי בספירת תפארת, המשויכת למזל טלה מיסוד האש. האביר הינו כאמור המזל האסטרולוגי שלו, מזל קשת, אף הוא מיסוד האש, וגם שמו הפרטי הנמצא במספר 3 (ספירת בינה) משויך למזל קשת מיסוד האש. מכאן שכל מפת אישיותו מספרת על יסוד האש.
אנשים שיסוד האש מודגש במפתם הם אנשים נמרצים, כריזמתיים, נלהבים, מוחצנים וחברותיים. הבעייתיות מתחילה כאשר חסרי השליטה העצמית שבהם נוטים לקחת סיכונים בלתי מחושבים, להיגרר לרגשנות יתר, תוקפנות ואנוכיות. כאשר יש להם מטרה או אתגר הם פועלים בהתלהבות, בהתרגשות ובתנופה, ולעיתים בגלל תשוקתם הלא מרוסנת להשיג את שלהם הם עלולים לנהוג בגסות, בתוקפנות, ולגלות חוסר התחשבות באחרים. אדם בעל תצריף תכונות שכזה עלול להיות נצלן, מניפולטיבי, חסר יושרה ולא נאמן - אלא לעצמו. חברו זאת לעובדה שהוא עלול להיות חסר מצפון, להתמכר לתענוגות גוף ולריגושים, נהנתן, וחומרי עד כדי רדיפת בצע ותקבלו אדם שאנושיותו מצויה בהליכה מתמדת על חבל דק.
התבוננות מעמיקה יותר במפתו של קצב מראה כי ספירת הדעת, אשר בתורת הקבלה מבטאת את הקישור הפנימי אל ההרגשה והידיעה הפנימית, מכילה את המספר 14 אשר בעץ החיים מתורגם ומסוכם אוטומטית למספר 5 ומכאן קרוי בשפה הנומרולוגית 5=14. זהו מספר קארמטי. מספר קשה, מספר בעייתי. משמעות מספר זה הינה ששאיפת האדם היא לחופש, תוך שבירת מסגרות קיימות ורצון להיאבק ולהשיג את רצונותיו, לא משנה מה. חופש זה כולל חופש מיני מופרז. הכל מותר לו. אף אחד לא יגיד לו מה לעשות.
כשהחוזק הוא החולשה - סיפורה של אישיות סתורה
סוד אישיותו של קצב מספר לנו באיזה אדם מדובר וכיצד הוא פועל. סוד זה מתואר בעץ החיים במשולש חסד-גבורה-תפארת. צרוף זה מספר לנו על אדם אשר כל מעלותיו, באם ייפול למלכודות של עצמו, יהפכו למגרעות: הוא בעל כושר נתינה גבוה, אולי יתר על המידה. בעל נטייה חברתית, רך ונוטה לפשרות ובה בעת כעסן ושומר טינה. הוא בוגר, אכפתי, ולוקח חסות ואחריות רגשית אלא שמתוך כך עלול לקחת דברים בצורה רצינית מדי וכאשר יהיה במצבי לחץ, לא תמיד יאמר את האמת אלא "יעגל" את פינות המציאות החדות, לטובתו. הוא אוהב אדם וטבע אבל לא מסוגל ליהנות מהכאן ועכשיו מכיוון שהוא עסוק מדי במטרה הבאה. מדובר באדם ללא גבולות, לטוב ולרע, ובמקרה של מר קצב - רע מאד.
סוד מהותו הרגשית, המתאר מה מניע אותו רגשית עמוק בתוך נשמתו מוסיף על הסתירה. הסוד, המצוי בצירוף תפארת -יסוד, מספר לנו על מהות של אדם חופשי, דינאמי, מוחצן, אוהב חוויות, הרפתקאות והתנסויות. הוא אוהב מסעות, מתעניין בתרבויות אחרות, בעל כושר תקשורתי מדהים, חזק בפרסום, שיווק ותקשורת, זורם ומשוחרר. איך זה מתיישב עם נטייתו להתפזר, להיות בלתי ממוקד, מתקשה במצבי שגרה ובתפקוד במסגרות? כשהוא בא במגע עם ביורוקרטיה הוא עלול להתעלם מפרטים קטנים וחשובים, להיות חסר סבלנות, שורשים וגבולות, ובעל קושי אמיתי להתחייב. שוב - הכל מותר לו, הוא מרגיש שהוא עליון מעל אחרים.
מפרשה לפרשה
מצוידים בידע זה, נפנה לפרשת השבוע בה נולד משה קצב, פרשת מקץ, ונראה כיצד חיבור למקורות של כולנו יכול היה לעזור לקצב לזכור את מקורות האישיות שלו ואולי לסלול נתיב אחר בדרך למפגש עם גורלו.
כבר בקריאת שם הפרשה - "מקץ" - ושקלולה בגימטריה, מתגלה כי שם הפרשה שווה למספר הקארמטי 5=14, אותו מספר בעייתי וקשה אשר מופיע בספירת הדעת של קצב, עליה דיברנו בתחילת הכתבה.
סקרנים למה 5=14? הנה לכם הצצה נומרולוגית קלה:
מ = 4, ק = 1, צ = 9.
14 = 1+4+9
5 = 1+4
מדובר בהכוונה ישירה לפרשה. אם זה לא מספיק בתור נורת אזהרה, העלייה המיוחסת לקצב מתחילה בפסוק נ"ג. נ"ג = 53. קצב היה בן 53 בשנת 1998. בשנה זו היה כבר שר התיירות [התמנה למשרה זו ב-1996 בממשלת נתניהו הראשונה], וככל הנראה אז החלו מעלליו.
ניגש לפרשה עצמה, אשר בתחילתה אנו קוראים על חלום פרעה המפורש בידי יוסף, בו שבע פרות טובות מראה נאכלות ע"י שבע פרות רעות מראה. בהמשך שבע שיבולים דקות ושדופות קדים בולעות שבע שיבולים בריאות וטובות. אנו קוראים:
בראשית מ"א: נג וַתִּכְלֶינָה שֶׁבַע שְׁנֵי הַשָּׂבָע אֲשֶׁר הָיָה בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם. נד וַתְּחִלֶּינָה שֶׁבַע שְׁנֵי הָרָעָב לָבוֹא כַּאֲשֶׁר אָמַר יוֹסֵף וַיְהִי רָעָב בְּכָל-הָאֲרָצוֹת וּבְכָל-אֶרֶץ מִצְרַיִם הָיָה לָחֶם. נה וַתִּרְעַב כָּל-אֶרֶץ מִצְרַיִם וַיִּצְעַק הָעָם אֶל-פַּרְעֹה לַלָּחֶם וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה לְכָל-מִצְרַיִם לְכוּ אֶל-יוֹסֵף אֲשֶׁר-יֹאמַר לָכֶם תַּעֲשׂוּ.
בראשית מ"ב: ז וַיַּרְא יוֹסֵף אֶת-אֶחָיו וַיַּכִּרֵם וַיִּתְנַכֵּר אֲלֵיהֶם וַיְדַבֵּר אִתָּם קָשׁוֹת וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מֵאַיִן בָּאתֶם וַיֹּאמְרוּ מֵאֶרֶץ כְּנַעַן לִשְׁבָּר-אֹכֶל. ח וַיַּכֵּר יוֹסֵף אֶת-אֶחָיו וְהֵם לֹא הִכִּרֻהוּ. ט וַיִּזְכֹּר יוֹסֵף אֵת הַחֲלֹמוֹת אֲשֶׁר חָלַם לָהֶם וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מְרַגְּלִים אַתֶּם לִרְאוֹת אֶת-עֶרְוַת הָאָרֶץ בָּאתֶם... טז שִׁלְחוּ מִכֶּם אֶחָד וְיִקַּח אֶת-אֲחִיכֶם וְאַתֶּם הֵאָסְרוּ וְיִבָּחֲנוּ דִּבְרֵיכֶם הַאֱמֶת אִתְּכֶם וְאִם-לֹא חֵי פַרְעֹה כִּי מְרַגְּלִים אַתֶּם. יז וַיֶּאֱסֹף אֹתָם אֶל-מִשְׁמָר שְׁלֹשֶׁת יָמִים. יח וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם יוֹסֵף בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי זֹאת עֲשׂוּ וִחְיוּ אֶת-הָאֱלֹהִים אֲנִי יָרֵא.
פרשה זו מתארת אדם, אשר נפל מ"איגרא רמה לבירא עמיקתא" בגלל אופיו ובשל בחירותיו והתנהגותו, כאשר המספר שהיה יכול להנחות את קצב הוא 7, מספר החסר במפתו ולכן השפעתו שלילית.
שבע השנים הטובות מרמזות על שבע שנות הנשיאות. שבע השנים הרעות מרמזות על שבע שנות המאסר. בהסתיים שבע השנים הטובות, תתחלנה שבע השנים הרעות. מכאן מתבקש כי שום ערעור לא היה עוזר וקצב, אשר דיבר קשות עם כל האנשים בסביבתיות חייו ("וַיִּתְנַכֵּר אֲלֵיהֶם וַיְדַבֵּר אִתָּם קָשׁוֹת"), הואשם והורשע בעבירות מיניות (המילה ערווה נרמזת בפסוק "לִרְאוֹת אֶת-עֶרְוַת הָאָרֶץ בָּאתֶם") נידון להיכלא לשבע שנים. אפילו בשלב הערעור קצב יכול היה להידרש לכתוב בפרשה המגלה כי ייאסר ודבריו ייבחנו האם אמת הם (פס' טז). עכשיו כבר מאוחר וגם הוא יודע, כמו כולנו, מי הוא, מה עשה, ובאיזה יום יתחיל לרצות את עונשו - השבעה לדצמבר.
ומילה אחרונה לקורא קצב - קרא את הפרשה עד הסוף. מהר מאד תגלה את המשפט "בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי זֹאת עֲשׂוּ וִחְיוּ אֶת-הָאֱלֹהִים אֲנִי יָרֵא", שבא להזהיר אותך, אולי בפעם האחרונה, כי לאחר תקופה הקשורה למספר שלוש - שלושה ימים, שלושה חודשים או שמא שלוש שנים - יהיה אירוע הקשור לדיני נפשות. קרא טוב, מר קצב. יש לך זמן.

תאריך:  23/11/2011   |   עודכן:  23/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וְהֵם לֹא הִכִּרֻהוּ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גולם גולם לעולם
סתם_1  |  24/11/11 08:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גביש
שוקי ויטה לא פגע באינטרס הציבורי, אבל הפרשה הקרויה על שמו פגעה לא רק בו. העובדה שתיקים שטופלו כהלכה עלולים להביא לכתבי אישום בשל אי הקפדה על עניינים טכניים, גורמת לחששות אצל פקידי השומה ולהימנעות מקבלת החלטות
גלעד הראל
לא רק משתמשים עורכים קניות באינטרנט - גם פושעי האינטרנט יוצאים למסע קניות משל עצמם. מה המוצר המבוקש ביותר שלהם? מספר כרטיס האשראי שלכם
ניב עמית
המציאות המשפטית בארץ היא שתביעות לשון הרע שמורות לבעלי ממון. אם אתה אזרח קטן שקילל עורך דין בפומבי, או סתם הגיש נגדו תלונה - כדאי שתכין את הארנק. אבל אם הוא יאמר עליך משהו נבזי במיוחד, ואין לך כיס עמוק? הסתתר לך בפינה ולקק שם את גאוותך הפצועה וכבודך שותת הדם
הרב אליהו קאופמן
החרדים האשכנזים שקוראים ל"אהבת ישראל" צריכים לפשפש היטב ביחסי אשכנזים - ספרדים לפני שהם מייללים בסיסמא זו לקירוב חילוניים או ל"שלום בית" בין החוגים החרדים. האפליה איננה מתחילה בתיכוני הבנות החרדיות, האשמים אינם רק מנהלי המוסדות וראשי העמותות והפתרון רחוק מלהיות "חוק נגד האפליה"
עמיחי שאולי
הייתכן? האם פרשת משה קצב עומדת להפתיע אותנו? - התשובה אצל פסיכולוגית ששמה אליזבת לופטוס - חוקרת בעלת שם עולמי שהשתתפה כעדה מומחית במשפטים ברחבי העולם, ואף בית המשפט העליון החליט לקבל את דעתה בשנת 2010 וזיכה מורשע מאונס. היא טוענת ששאלות של מראיין, עורך-דין, פסיכולוג או חוקר יכולות להטות זיכרונו של האדם ואף להשתיל במוחו זכרונות שלמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il