X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"הרב שמואל אליהו נחקר בחשד להסתה". לא, הרב שמואל אליהו נחקר על שאמר בקול מה שרובנו חושבים בשקט מדוע נאלמו דום אנשי המחנה הדתי-לאומי מול חקירתו של הרב שמואל אליהו?
▪  ▪  ▪
הרב שמואל אליהו. נחקר על אומץ ליבו [צילום: יח"צ]
הרב שמואל אליהו ייחקר בחשד להסתה
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד רב העיר צפת בגין התבטאויות גזעניות נגד ערבים אשר פורסמו באמצעי התקשורת * לא תיפתח חקירה בגין פסק ההלכה שאסר השכרת בתים לערבים
לרשימה המלאה

בימים האחרונים פורסם כי הרב שמואל אליהו ייחקר בחשד להסתה. למי שלא יודע, הרב שמואל אליהו ייחקר כי אמר בין היתר שהתרבות הערבית היא אכזרית מאוד. ומה לעשות שזו האמת - התרבות הערבית היא אכזרית מאוד. גם מי שלא חקר את הנושא, יכול להבין זאת בקלות. החל ביחס לאישה וכלה בפיגועי התאבדות שהמבצע אותם נחשב כמת מות קדושים שמגיע היישר לגן העדן, בזמן שהאמת היא שהוא רוצח נתעב, שלא מבחין בין ילדים קטנים לחיילים. עוד אמר הרב כי "ההתנהגות שלהם לא נעימה", ואם יורשה לי להוסיף - בלשון המעטה.
את התואר הראשון שלי התחלתי במכללת צפת. אני זוכרת שביום הזיכרון לחיילי צה"ל, כשאנחנו עמדנו דום בשעת הצפירה והרכנו ראש, הם עמדו בצד (הסטודנטים הערבים), צוחקים וקוראים מילות זלזול. הם לא נחשבו "ערבים עוינים", הם אפילו לא מעוורתא, הם סתם ערבים שגרים בכפרים הערבים בגליל.
לא מפליא לדעת שהפונה ליועץ המשפטי יהודה וינשטיין בבקשה למצות את הדין עם הרב שמואל אליהו הוא "המרכז הרפורמי לדת ומדינה". וכאן יש לי כמה תהיות:
  • אם אדם נחקר על אשר הוא מביע את דעתו ואת דעתם של רוב הציבור שאולי לא אומרים זאת בגלוי אבל חושבים ממש כמוהו, האם אנו הופכים להיות מדינה קומניסיטית?
  • ומה זה אומר על הדמוקרטיה שלנו, האם היא פועלת רק בכיוון אחד או שחופש הביטוי הופך להיות רק נחלתם של אנשי שמאל?
  • מה הן הסיבות הנוספות שהמרכז הרפורמי קורא למצות את הדין עם הרב? מי מממן את המרכז?
  • מדוע לא נחקר ניצן אלון, מפקד אוגדת איו"ש, שאמר: "לא דמיוני שמתנחלים יירו על כוחות צה"ל בשעת פינוי ביהודה ושומרון"? בדבריו אלו ניצן אלון מסית נגד ציבור ומתיר את דמם. לעולם אף מתנחל לא ירה על חייל צה"ל גם אם ניצן אלון אולי היה רוצה שזה יקרה.
  • ושאלה אחרונה - מדוע עד עכשיו לא נשמעה שום תגובה מצד שאר רבני הציונות הדתית? מה השתיקה הזו אומרת - שאתם שווי נפש למול זה שכבוד הרב שמואל אליהו ייחקר? אני מקווה שזה פשוט כי עדיין לא הספקתם.
חובה להתייצב לימין הרב
אבל חוסר התגובה וחוסר הסולידריות צורמות לי. איפה למשל אנשי פורום תקנה? כי אם אתם מתקנים עוולות, זה הזמן. אני רוצה להאמין שאתם לא מתעסקים רק בהטרדות, למול התקשורת שעטה על כל חקירה של רב כמוצאת שלל רב, כי יש עוד דברים ברומו של עולם.
חוץ מתגובתו של כצל'ה מהאיחוד הלאומי לא שמענו שום תגובה מאישיות דתית-ציונית, אפילו לא דמות רבנית. ותהיתי איפה הסולידאריות? הרי הרב שמואל אליהו מייצג רבים שמזדהים איתו אך לא מעזים לומר זאת בקול. והרב אומר בלי כחל ושרק את אשר על ליבו - ועל אומץ ליבו זה הוא נחקר במשטרה.
אני חושבת שכל אנשי הציונות הדתית צריכים להתייצב לימין הרב, להתנגד לסתימת הפיות הזאת, להביע מחאה מול חקירה של רב עיר בישראל שאין לה על מה להתבסס; ובמיוחד להתנגד לרמיסת כבוד התורה ותלמידי חכמים שכל פעולתם היא לקרב, לחזק, ללמד תורה להאהיבה ואפילו לפעול למען ארץ ישראל היהודית. בואו נזכיר גם ליועץ המשפטי שאנו חיים במדינה יהודית דמוקרטית ושאחרי כל-כך הרבה פעולות איבה, רצח יהודים, פיגועים, זריקת אבנים, ניסיון לחטוף חיילים, גם לנו מותר להתבטא נגד עם המנסה להשמידנו.

תאריך:  23/11/2011   |   עודכן:  24/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהודה וינשטיין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע השתתקו אנשי מחנה הרב אליהו?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפתוח מיידית בחקירה
רונן גולדשטיין  |  25/11/11 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון טירה
התערערות הסביבה האסטרטגית עלולה גם להערים קשיים חדשים בפני הניסיון להגיע להסדר ישראלי-פלשתיני    ואכן מרב השחקנים שהשתתפו בעבר במתן מעטפת אסטרטגית תומכת להסדרים מדיניים נעלמו, נחלשו או שיחסיהם עןם ארצות-הברית הצטננו
משה גולדבלט
ההחלטה מדברת בעד עצמה ומבהירה חד-משמעית שנבחרי סיעת גיא-רון בוועדה לבחירת שופטים, שהם נציגיה של סיעת גיא-רון, לא ינקפו אצבע לקידומם של שופטים ממוצא מזרחי. כל מי שלמד את הנושא יודע עד כמה בולט תת-הייצוג של שופטים ממוצא מזרחי במערכת. משום מה, הציבור אינו סבור שכור ההיתוך כבר פתר את הבעיה - אבל מי מקשיב לציבור?
חניאל פרבר
זכה עם ישראל שקם קומץ קטן בעם שנותר נאמן לקב"ה ובראשו מתתיהו בן יוחנן הכהן ובניו שהרימו בעוז רוחם את דגל המרד נגד האימפרייה היוונית הגדולה, אם כי הסיכויים לניצחון ע"פ דרך הטבע היו קלושים נוכח המצב הפיזי הקיים, של מעטים מול רבים
שרון נריה בר-און
למשה קצב יש עכשיו הרבה זמן לשבת ולחשוב על מה בדיוק קרה לו. אולי כדאי שיתחיל בבראשית מ"א וחלום פרעה שפורש על-ידי יוסף
משה גביש
שוקי ויטה לא פגע באינטרס הציבורי, אבל הפרשה הקרויה על שמו פגעה לא רק בו. העובדה שתיקים שטופלו כהלכה עלולים להביא לכתבי אישום בשל אי הקפדה על עניינים טכניים, גורמת לחששות אצל פקידי השומה ולהימנעות מקבלת החלטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il