ישנם מאות הרוגים בכבישים מדי שנה, ו
משרד התחבורה ממשיך לזגזג. בכל פעם משקיע משרד התחבורה סכומי עתק בתוכניות חדשות, שלגישתו יביאו להורדה במספר הנפגעים בתאונות הדרכים, ובכל פעם מחדש גונז את התוכניות, וממציא חדשות. כספי ציבור יורדים לטמיון, מספר התאונות ומספר הנפגעים ממשיכים לטפס בהתמדה, ומשרד התחבורה משנה דעתו כזיקית לעניין האופן בו יש לטפל בעניין.
לפני שנתיים בדיוק הודיע שר התחבורה, שאם מספר הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים לא יפחת דרמטית - תבוטל הפריבילגיה של רשיון נהיגה בגיל צעיר, ומשרד התחבורה יעלה את הגיל בו ניתן לקבל רישיון נהיגה. מספר הנפגעים הצעירים לא פחת, כי אם ההפך הגמור.
או אז השקיע משרד התחבורה סכומים נכבדים מאוד בפיתוח תוכנית "בומבסטית" בכל הנוגע לרפורמה בלימודי נהיגה - לפי תוכנית זו, הגיל לקבל רישיון נהיגה לא ישתנה, ואולם במקום לימוד נהיגה עיוני עצמאי ולימוד מעשי עם מורה "פרטי" - יוקמו ברחבי הארץ מרכזי לימוד נהיגה, בהם יעברו צעירים לימודים עיוניים ומעשיים. והנה עכשיו, מזגזג משרד התחבורה פעם נוספת - הפעם בדעת משרד התחבורה לאפשר קבלת רשיון נהיגה בגיל צעיר יותר מהמותר כיום, ובמקביל - לגנוז את התוכניות להקמת מרכזים ללימודי נהיגה.
כך, מספר הנפגעים בתאונות הדרכים רק הולך ועולה בהתמדה מדי שנה, ומשרד התחבורה משנה שוב ושוב את תוכניותיו לעניין האופן בו יש לטפל בתופעה הנוראה.
עכשיו מעוניין שר התחבורה לחייב תקופת ליווי למשך שישה חודשים של נהגים צעירים על-ידי מבוגרים. מעניין אם משרד התחבורה ישנה פעם נוספת את דעתו ותוכניותיו, לאור העובדה, שמומחי בטיחות מזהירים, שגם תוכנית זו של משרד התחבורה גרועה ביותר, שכן מבוגרים עלולים להטמיע בנהגים חדשים הרגלים מוטעים, ואף מסוכנים. בנוסף, אין למשרד התחבורה כל יכולת לפקח בפועל על הליווי, ואין דרך שבה יוכל משרד התחבורה לאכוף את הדרישות בעניין הליווי.
אם אין באמתחתו של שר התחבורה דרך אמיתית לצמצום מספר הנפגעים בתאונות דרכים, משמעות הדבר שאין הוא מסוגל לבצע את תפקידו, ועליו לפנות את מקומו לטובת מי שיכול לעמוד במשימה.