X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל כ"ץ, שר התחבורה. נוהג בזיגזג [צילום: פלאש 90]
הורדת גיל רשיון הנהיגה
שר התחבורה מזגזג על הכביש
משרד התחבורה החליט להקפיא את הרפורמה בלימודי הנהיגה, ואף להוריד את גיל הזכאות לרישיון נהיגה ל-16 ו-9 חודשים נדמה כי השר מבין שהתיכוניסטים של היום הם המצביעים בקלפי של מחר אם אין הוא מסוגל לבצע את תפקידו, עליו לפנות את מקומו לטובת מי שיכול לעמוד במשימה
ורד כהן עורכת דין משרד בר-און ,כהן, עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

רענן בר-און שותף, עורך דין בר-און, כהן, משרד עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הוצאת רישיון נהיגה תתאפשר עוד לפני גיל 17
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה אישרה את בקשת משרד התחבורה, לפיה הקמת מרכזים ללימוד נהיגה תפוצל מהצעת החוק לרפורמה בקבלת הרישיון * במקביל לכניסת החוק לתוקף גיל הזכאות להוצאת רישיון יוקדם ב-3 חודשים ל-16 ו-9 חודשים
לרשימה המלאה

מירב ארד
מתחילת השנה: 6% עלייה בתאונות הקטלניות

ישנם מאות הרוגים בכבישים מדי שנה, ומשרד התחבורה ממשיך לזגזג. בכל פעם משקיע משרד התחבורה סכומי עתק בתוכניות חדשות, שלגישתו יביאו להורדה במספר הנפגעים בתאונות הדרכים, ובכל פעם מחדש גונז את התוכניות, וממציא חדשות. כספי ציבור יורדים לטמיון, מספר התאונות ומספר הנפגעים ממשיכים לטפס בהתמדה, ומשרד התחבורה משנה דעתו כזיקית לעניין האופן בו יש לטפל בעניין.
לפני שנתיים בדיוק הודיע שר התחבורה, שאם מספר הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים לא יפחת דרמטית - תבוטל הפריבילגיה של רשיון נהיגה בגיל צעיר, ומשרד התחבורה יעלה את הגיל בו ניתן לקבל רישיון נהיגה. מספר הנפגעים הצעירים לא פחת, כי אם ההפך הגמור.
או אז השקיע משרד התחבורה סכומים נכבדים מאוד בפיתוח תוכנית "בומבסטית" בכל הנוגע לרפורמה בלימודי נהיגה - לפי תוכנית זו, הגיל לקבל רישיון נהיגה לא ישתנה, ואולם במקום לימוד נהיגה עיוני עצמאי ולימוד מעשי עם מורה "פרטי" - יוקמו ברחבי הארץ מרכזי לימוד נהיגה, בהם יעברו צעירים לימודים עיוניים ומעשיים. והנה עכשיו, מזגזג משרד התחבורה פעם נוספת - הפעם בדעת משרד התחבורה לאפשר קבלת רשיון נהיגה בגיל צעיר יותר מהמותר כיום, ובמקביל - לגנוז את התוכניות להקמת מרכזים ללימודי נהיגה.
כך, מספר הנפגעים בתאונות הדרכים רק הולך ועולה בהתמדה מדי שנה, ומשרד התחבורה משנה שוב ושוב את תוכניותיו לעניין האופן בו יש לטפל בתופעה הנוראה.
עכשיו מעוניין שר התחבורה לחייב תקופת ליווי למשך שישה חודשים של נהגים צעירים על-ידי מבוגרים. מעניין אם משרד התחבורה ישנה פעם נוספת את דעתו ותוכניותיו, לאור העובדה, שמומחי בטיחות מזהירים, שגם תוכנית זו של משרד התחבורה גרועה ביותר, שכן מבוגרים עלולים להטמיע בנהגים חדשים הרגלים מוטעים, ואף מסוכנים. בנוסף, אין למשרד התחבורה כל יכולת לפקח בפועל על הליווי, ואין דרך שבה יוכל משרד התחבורה לאכוף את הדרישות בעניין הליווי.
אם אין באמתחתו של שר התחבורה דרך אמיתית לצמצום מספר הנפגעים בתאונות דרכים, משמעות הדבר שאין הוא מסוגל לבצע את תפקידו, ועליו לפנות את מקומו לטובת מי שיכול לעמוד במשימה.

יוזמת העלאת גיל קבלת רשיון הנהיגה

הצעד החדש, בו מנסה שר התחבורה לנקוט, מסוכן גם מבחינה נוספת: לפני מספר חודשים הועברה לדיון בפני ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של הכנסת, לפיה יועלה הגיל המינימלי לנהיגה ברכב ל-18. כך, ככל שיאושר החוק, תקבע הכנסת את הגיל המינימלי לנהיגה ברכב, ותעמידו על 18 שנה.
אנו הובלנו את היוזמה להעלאת הגיל המינימלי לנהיגה, אשר דרשה משר התחבורה לפעול בדחיפות להעלאת הגיל המינימלי לנהיגה, כך שיעמוד על גיל 18 שנה לכל המוקדם. מבדיקה שערכנו הסתבר, שבשנת 2010 אירעו לכל הפחות 71 תאונות מדווחות, בהן היו מעורבים נהגים בגילאי 18-17, כאשר לכל הפחות 6 תאונות מבין 71 תאונות אלה הוגדרו כקשות במיוחד. נתון של 71 תאונות בשנה, בהן מעורבים נהגים בגילאי 18-17, כדאי וצריך להוות תמרור אזהרה, וכל התאונות האלה יכולות היו להימנע.
על כפות המאזניים מונחים - מחד-גיסא - מניעת עשרות תאונות דרכים בשנה, בחלקן קשות, בהן מעורבים בני נוער; ומאידך-גיסא - היעדר שיקול כלשהו בעד התרת נהיגה בגיל פחות מ-18 שנה.

בסין, בהודו ובגרמניה - בן 18 להגה

בעידן בו תאונות הדרכים מאכלות כל חלקה טובה, ובמיוחד כאשר בני נוער הנוהגים ברכב מעורבים בנתח עצום מכלל תאונות הדרכים, הגיעה השעה להעלות את הגיל המינימלי לנהיגה, ל-18 שנה, לעניין כל כלי הרכב. הבאנו בפני שר התחבורה את הנתונים הרלוונטיים והדגשנו כי במדינות כדוגמת סין, הודו, יפן, דנמרק, צרפת, גרמניה, הולנד, איטליה, שבדיה ורבות אחרות - גיל המינימום לנהיגה הוא 18 שנה.
תחילה הסתפקה לשכת שר התחבורה, במכתבה, בחלוקת תשבוחות על מעורבותנו, ובהבטחה כי הצעותינו יועברו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לאחר שבפועל דבר לא נעשה - המשכנו בהובלת היוזמה האמורה, ודרשנו כי שר התחבורה יפעל לתחיקת תקנות חדשות, המעלות את הגיל המינימלי לנהיגה ל-18 שנה. למרבה השמחה, המאבק הממושך נשא פרי, ולעת הזו מונחת הצעת חוק מתאימה על שולחן הדיונים.

השר חושב על עתיד הקריירה הפוליטית שלו

לעת הזו מנסה שר התחבורה, בתוכניתו החדשה, שעומדת בסתירה לתוכניותיו הקודמות ולהצהרותיו הקודמות (שנגנזו כולן) - לעקוף את הכנסת ואת החקיקה בנושא. כך, שר התחבורה מנסה לקבוע, בעזרת תקנה שיוציא משרדו, גיל צעיר יותר להוצאת רישיון נהיגה מכפי הקיים היום.
שר התחבורה לא המתין לגמר הדיון בעניין בוועדת השרים לענייני חקיקה, ולכך שהכנסת תקבע בחוק את הגיל המינימלי לנהיגה.
כבוד השר הזדרז לגנוז את תוכניותיו הקודמות ל"מלחמה בתאונות הדרכים", ומתעתד להעמיד את הכנסת, ואת הציבור בישראל, בפני עובדה מוגמרת, לפיה ניתן יהיה לקבל רישיון נהיגה כבר בגיל 16 ותשעה חודשים.
מאחר שהשוני בין המצב הקיים היום (קבלת רישיון בגיל 17) לבין זה שמבקש שר התחבורה לקבוע (קבלת רישיון בגיל 16 ותשעה חודשים) הוא זניח, מתקבל הרושם, כאילו מטרת השינוי אינה אלא כדי שהזכות לקבוע את הגיל המינימלי להוצאת רישיון נהיגה תישאר בידי שר התחבורה, ולא בידי הכנסת. התיכוניסטים של היום הם המצביעים בקלפי של מחר. כולם רוצים רישיון נהיגה בגיל צעיר ככל האפשר. מתאווים ממש "להחזיק כבר את ההגה בידיים".
לאור הביקורת הנוקבת שמותחים מומחים לבטיחות על תוכניתו החדשה של משרד התחבורה, יש רק לקוות, שלא שיקולים של פופוליזם ופוליטיקה הולידו תוכנית זו, ומישהו שם חושב בטרם הוא משגר הודעה לתקשורת על עוד תוכנית "מהפכנית", שתיגנז כקודמותיה.

תאריך:  30/11/2011   |   עודכן:  30/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר התחבורה מזגזג על הכביש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כותבת קשקשנית רודפת פרסום
יש עוד50,000 כמוה  |  1/12/11 23:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
לפני הבחירות אמרת לרוני בר-און: "אני נבוך... אנחנו מגוננים עליכם". אתה נבוך, רזי? אתה צריך להתבייש. תמכתם בחשוד פלילי שהקים מפלגה עם מנדטים גנובים. כלבי שמירה בלי קווים אדומים - עדיף להם שיעשו חשבון נפש במקום ליילל נגד סותמי פיות    הלכתי לארכיון...
משה חסדאי
מבחינת החילונים, הצלחה היא האושר המובטח    ההצלחה פירושה להיות עשיר או לכל הפחות אמיד    ההצלחה פירושה צבירת נכסים כלכליים ופוליטיים המספקים הגנה ועמידות בפני מתקפות חיצוניות ופנימיות כאחד    ההצלחה מחייבת נקיטת כל האמצעים להשגתה    ההצלחה פירושה שהאיש ו/או האישה המצליח/ה שיחקו על-פי כל הכללים של מצליחנים
גיא חזן
מה פשר הניגודיות הזאת הנראית בבורסה? כשהחדשות הכלכליות הן טובות אפשר לזהות שוק יורד, וכאשר החדשות רעות לפתע פתאום הבורסה עולה
שולמית קיסרי
מאיר דגן, 66, שימש ראש המוסד בין השנים 2011-2002, בעל קריירה צבאית מפוארת, מומחה לטרור, אחד המצליחים בתפקיד יוצא הדופן של ראש המוסד הישראלי. יליד רוסיה, נחשב לאחד האנשים בעלי ניסיון מקצועי נדיר וניסיון חיים
מתי דוד
העיתונאים מסוכסכים עם עצמם, פערי השכר שלהם בלתי נסבלים, חלק מהם שיכורים מכוח, והם משוכנעים שהם הרשות הפוסקת מעל למחוקקת ולשופטת. לא סתם אמר איש התקשורת רזי ברקאי: "אנחנו קצת חארות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il