X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגעתי למסקנה כי מי ששולף את השם אלוהים בוויכוח כלכלי, פוליטי או ביטחוני - הוא נבל המחלל את שם אלוהיו והמדביק לאל תכונות אנוש עלובות ובכך רק משפיל את כל המגזר הדתי
▪  ▪  ▪

כאשר אני, כחילוני, נמצא בוויכוח פוליטי עם אדם דתי, אני תמיד "אפסיד", כי רגע לפני שטיעוניו של מתנגדי ייסתמו אחד לאחד, הוא ישלוף את אחד מכינויי האל ויוכיח לי באותות ובמופתים כי ההיגיון שלי לא עומד במבחנו של הבורא.
אינני רוצה חלילה במאמר זה להכחיש את קיומו של אלוהים או לנגח את המאמינים בקיומו. אני כשלעצמי מאמין שאם אכן קיים כוח עליון, הוא מתקשר בעיני יותר לעניינים של פיזיקה, כימיה או ביולוגיה, ובשום אופן לא לאספקטים של אתיקה או מוסר ובטח לא לפוליטיקה. כל אלה מעשי ידי אדם! אלא שנושאי דגל הדת גייסו זה מכבר את אלוהים לסייע להם במאבקיהם הפוליטיים, אם זה ב"הינתקות" (שבעבר), בשירת נשים (שבהווה) ובפינוי מאחזים בלתי חוקיים (בעתיד הקרוב).
הדת היא לא רק אמונה, הדת היא דרך חיים וגם ביזנס, היא מערכת הנחיות דוגמטית המורה לך כיצד לחיות, איך לחשוב ואיך לפעול ומכאן כוחה הפוליטי, הבלתי מוגבל ממש, בקרב מאמיניה. לפיכך, כאשר נעשית על-ידי הממשלה הנבחרת בישראל פעולה שאינה לרוחם של חובשי הכיפות ועוטי הטליתות הם זועקים בצביעותם: חילול השם!
בשם אלוהים...
ה"הינתקות" הייתה פעולה בעלת אופי מדיני, אסטרטגי וביטחוני ברור. ראשית, חייהם של 7,000 יהודים בתוך מיליון וחצי ערבים היו בסכנה והיינו צריכים שתי אוגדות לשמור עליהם. ושנית, רצינו לנתק את הרצועה מהגדה לצמיתות כדי למנוע קיום מדינה פלשתינית משני צידנו, ולדחוף את רצועת עזה למצרים (כפי שהדבר אכן מתקדם כיום). אז צעקתם הייתה על "ארץ הבחירה" על "נחלת אבות" ו"צו-השם" וכולי וכולי.
ברור שרוב הציבור ראה בזאת שטות מוחלטת. ראשית, רצועת עזה מעולם לא הייתה נחלת אבות. שנית, האלוהים, אפילו אם הוא קיים, לבטח לא מתעסק בשטויות כמו הקצאות נדל"ן... נכון שהיו דתיים שהבינו את האבסורד וניסו לנמק את התנגדותם בנימוקים ביטחוניים כביכול, אבל רוב ה"מומחים הצבאיים" הללו היו במקרה הטוב קציני דת בצה"ל.
עכשיו יש לנו אותה בעיה עם מאחזים בלתי-חוקיים, כאלה העולים על אדמות פרטיות של ערבים כאשר מצוות אלוהים מזויפת על שפתותיהם. האם מותר לגזול מהגוי את רכושו? האם "כבשת הרש" זה רק משל בתנ"ך? מה, אנחנו מוסלמים המאמינים שהיכן שדרכה כף רגלנו, שלנו הוא?
אבל יש אפילו המחמירים, ואני לא מדבר על ה"טליבאנים היהודים" בירושלים, אלא על החרד"לים למיניהם, אלה הנלחמים כיום למען כך שחיילים שלא ישמעו חלילה שירת נשים (למען חיילים שרובם לבטח כבר מיששו נשים...). הם רק שכחו למחוק מהתנ"ך את שירת מרים ואת שירת דבורה... והכל כמובן בשמו של אלוהים.
בשם המגזר...
לאחרונה הגעתי למסקנה שמי ששולף את השם אלוהים בוויכוח כלכלי, פוליטי או ביטחוני (ואפילו חברתי) - הוא נבל המחלל את שם אלוהיו והמדביק לאל תכונות אנוש עלובות ובכך רק משפיל את כל המגזר הדתי.
בהכללה מוצדקת, אי-אפשר שלא לשים לב כיצד האמונה באלוהים כמו זו שביהדות, מאורגנת כיום ברחבי העולם על-ידי הדתות השונות בהיררכיה ביורוקרטית קפדנית הכוללת בין השאר בתי-תפילה מפוארים, מוסדות סוציאליים וחינוכיים ומערכות כלכליות מסועפות (עם שנור אדיר רווחיות לא מעטה) - וכל המערכת הזו פלשה לתחום הפוליטי - הכל בשם אלוהים כמובן ולמענו, יהיה מי שיהיה.
אבל מהכיוון הסובייקטיבי לחלוטין, אני בכלל לא מבין עדיין "מושגים אלוהיים" מסוימים מחובשי הכיפות בארץ (כמו "עם הבחירה") המיוחסים לאל, לאותו זה שעמד מנגד ולא עשה דבר כאשר 2 מיליון ילדים יהודים תמימים - בניו של "עם הבחירה" - נטבחו על-ידי הנאצים בשואה. ומכאן גם, איך אוכל בכלל להתייחס אל אמונתם ב"אלוהי ישראל" ברצינות ובהבנה כאשר הם מבזים את שם האלוהים בגרירה של שמו לכל ויכוח פוליטי?

תאריך:  04/12/2011   |   עודכן:  04/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלוהים בוויכוח הפוליטי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קודם כל תלמד היסטוריה לפני שאת
קורןנאוה טבריה  |  5/12/11 05:55
 
- התפלאתי מדוע לא התחלת לנבוח  ל"ת
כמו כלב עזתי  |  5/12/11 08:48
 
- פליאה נעימה=אהאו-האו=בעזתית!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  7/12/11 06:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן בן אליהו
לא את משפט הצדק במדינת ישראל באה דורית ביניש לשרת כשופטת וכנשיאה בביהמ"ש העליון, אלא את קידום סדר-היום של השמאל הקיצוני במדיניות, בחברה ובכלכלה    יש לפתוח נגדה בחקירה ולהעמידה לדין בעוון הסתה חמורה נגד חברי-כנסת ובעיקר בעוון השחתתו המוחלטת והסופית של ביהמ"ש העליון
אורי נוי
ישראל אינה מגנה על עצמה באמצעות התקפת האויב והרתעתו. אנחנו רק מתגוננים, אסרנו על עצמנו לתקוף. אבל חבישת קסדה בלבד ומגננה בלבד, בלי התקפה, מעולם לא הפסיקו התקפה כלשהי, וגם לא יפסיקו
יובל ברנדשטטר
הניו-יורק טיימס של משפחת זולצברגר שהתנגד נמרצות להתערבות אמריקנית באירופה בשנות ה-40', על-אף הידיעות הברורות אודות שואת יהודי אירופה    נראה כי אין ממש חדש תחת השמש
אוהד אזרחי
אני מתפלל לשלומה של מגדה, הנערה המצרית. אנחנו זקוקים למגדות כאלו שיקומו בעולם כולו ויגידו די. די לאופן הנורא בו מתייחסת החברה שלנו (כן, גם שלנו) לגוף האדם ולמיניותו. מצד אחד שמרנות דתית ומצד שני זילות וצרכנות חילונית
יואל גוז'נסקי וארז שטרים
לכתו של סאלח, אם היא אכן סופית, אינה סוף פסוק ולו בשל העובדה, כי ההסכם עליו חתם לא עונה על מרבית דרישות המפגינים וגם לא ברור עד כמה יריביו המרכזיים אכן מחויבים לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il