X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסימני המוות של אוסלו הם דבריו של שגריר רמאללה בלבנון, עבדאללה עבדאללה, שהכריז כי כמו לפלשתינים הגרים בתפוצות, גם ל"פליטים" תושבי המדינה הפלשתינית לא תוענק אזרחות פלשתינית רק ברצועה מהווים הפליטים 60% מן האוכלוסיה, למעלה מ-600,000!
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. אין חילוקי דעות [צילום: AP]

פייסל חוסייני, בן טיפוחיו של "מחנה השלום", הגדיר בערוב ימיו את אוסלו כ"סוס טרויאני", שהכניס את ממסד אש"ף אל תוך הארץ, ומתוכו יגיחו בבוא העת הלוחמים החבויים בבטנו. כמה יפה המשל הזה! 10 שנים צרו היוונים על טרויה ולא יכלו לחומותיה. אך מה שלא הלך בכוח, הלך בעורמתו של אודיסאוס: למראית עין התפנה צבא המצור, אך השאיר על החוף "מתנה": סוס עץ ענק, שהכנסתו לעיר חייבה לפרוץ את החומה. היו בטרויה שהזהירו מפני המעשה - מסתמא קראו להם קיצונים ו"אויבי השלום" - אך מי שמע אותם? והסוף ידוע.
כעת, נראה שהגיעה שעתם של הערבים לשבור את הסוס האוסלויאני ולהגיח מתוכו.
הם פנו לאו"ם להתקבל כמדינה, מנסים לקחת לעצמם את הכל, תוך הפרת כל התחייבויותיהם. אם לא די בכך, חתמו הסכם עם חמאס להקים ממשלה משותפת. אבו מאזן מיתמם, כאלו האיחוד הזה עם הדוגלים במפורש בהכחדת ישראל לא שבר את הכלים של אוסלו, וגם נתניהו מיתמם לקרוא - עדיין! - "למו"מ בלי תנאים מוקדמים". שניהם, אין בכוחם לשנות את המציאות: אוסלו הוא גוויה!
עוד מסימני המוות של אוסלו הם דבריו של שגריר רמאללה בלבנון, עבדאללה עבדאללה (בראיון ל"דיילי סטאר" 15.9.11), שהכריז כי כמו לפלשתינים הגרים בתפוצות, גם ל"פליטים" תושבי המדינה הפלשתינית לא תוענק אזרחות פלשתינית (וממילא לא יורשו להשתתף בבחירות). רק ברצועה מהווים הפליטים 60% מן האוכלוסיה, למעלה מ-600,000 !
ההסבר שנתן עבדאללה לגילוי המדהים הזה אומר הכל:
"המדינה הפלשתינית בגבולות 67' לעולם לא תפגע בזכות השיבה של הפליטים הפלשתינים...זה לא יהיה סוף הסכסוך. זו רק מסגרת חדשה שתשנה את כללי המשחק".
לישראלי מן השורה דברים אלה ייראו כהתרסה, אך בעיני הפלשתינים כולם, כולל "המתונים", זו מסקנה מחויבת המציאות. היא מניחה את דעתם של "הפליטים" ואף תואמת את דרישותיהם. מפני שקבלת אזרחות וזכות בחירה הייתה מבטלת אוטומטית את מעמד הפליטות ושומטת את בסיס תביעת "זכות השיבה", כלי הנשק החד ביותר במלחמה בישראל, שחייבת כמובן להימשך.
על כן מסכם עבדאללה: "אש"ף יישאר אחראי לפליטים, ואונר"א תמשיך בעבודתה כרגיל".
נוכח זאת, מה הפלא שאבו-מאזן סיכם את פגישתו בקהיר עם כאלד משעל במלים. "אין נושא שיש לנו עליו חילוקי דעות". ואנחנו נוסיף: ואין אוסלו!

אתגר המדינה הפלשתינית
על-פי אוסלו הממשל הצבאי לא מת, הוא רק נסוג האם הממשלה תחזיר אותו?
▪  ▪  ▪

אוסלו היה בכל מקרה מוביל לאסון, אך גם נפילתו זרועה מוקשים. אם ישראל אינה רוצה שרמאללה תיהנה משני העולמות - גם השתחררה מכל חובות אוסלו וגם תמשיך להחזיק את ישראל כבולה להסכם שהיא הפרה, עליה להכריז על ביטול ההסכם מחמת הפרתו על-ידי הצד הפלשתיני. אם תשתוק, תיחשב כמוותרת על זכות הביטול ותזמין שחיקה בהחרמה הבינלאומית של החמאס, ועימה לחץ על ישראל להשלים עם החמאסיזציה של רמאללה.
השר סילבן שלום שלל כל מגע עם ממשלה פלשתינית "שחלק מרכזי בה קורא להשמדת מדינת ישראל". טוב ויפה. אם כן, האם תשלול מהם הממשלה את תעודות האח"מ למעבר חפשי? ובאיזה תואר תשתמש כלפיהם, למשל לצורך סידורים טכניים - מבלי שהדבר ייחשב כהכרה? על-פי אוסלו הממשל הצבאי לא מת, הוא רק נסוג. האם הממשלה תחזיר אותו?
ועוד שאלות לראש הממשלה, לקבינט, ל"שמינייה":
  • על-פי האמור בהסכם-הביניים, שום צד אינו מוותר על זכויותיו, דרישותיו ועמדותיו. האם תעמידו סוף סוף מול טענת "כולה שלי" הערבית את תביעת הזכות היהודית על הארץ - לא כטיעון ביטחוני, כי אם כנחלת אבות?
  • התחפשו מעתה דרכים למגע עם הפלשתינים מעל לראשי "הממשלה" ברמאללה, עם כוחות מקומיים - מוכתרים, שייח'ים, מנהיגים פוליטיים - כתחליף לרמאללה?
  • האם תודו עכשיו, שרק בלם אחד עוצר עדיין, מתוך עומק שטחי ההיערכות של האויב, את שעטת גלגליו לעבר מדינת העמקים, והוא מפעל ההתנחלות? ואם כן, האם תפעלו סוף סוף להעצמת הבלם הזה? וכמקדמה - האם תבנו מחדש את 4 היישובים שהרסתם בשומרון לשוא?
  • אם רמאללה תזמין כוחות זרים, תחתום הסכמים צבאיים, תבנה שדות תעופה ותכניס נשק וגורמים עוינים - האם יישלח צה'ל ל"מוקטעה" כבימי ערפאת?
  • האם יסופחו שטחים לישראל כמענה על אתגר המדינה הפלשתינית?
או שמא תחכה הממשלה כהרגלה באפס מעש, עד ש"מדינת פלשתין" תתנחל בתודעה העולמית, הפרת הסכם אוסלו כבר תהיה היסטוריה עתיקה ועם ישראל ייאלץ לחיות תחת איום פלשתיני בלתי פוסק, שיהיה מגובה בפצצה האירנית?

תאריך:  04/12/2011   |   עודכן:  04/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערבים מגיחים מן הסוס הטרויאני - אוסלו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עוד הסבר אידיוטי
ע.ג.  |  4/12/11 22:28
 
- כבר לאחר חתימת הסכם אוסלו,
פלא יועץ  |  11/12/11 16:07
2
העצני אתה אדם חולה,לך לטיפול!
זאב זאב  |  5/12/11 09:28
3
אני אמרתי נואש
סתם_1  |  5/12/11 14:04
4
העצני כרגיל צודק, ורואה רחוק.
עופר.ד  |  5/12/11 15:39
5
אליקים, מאוחר להתגעגע לאוסלו!
פועה  |  5/12/11 23:05
 
- את כותבת כל כך הרבה אבל לא
מבינה את הנקרא  |  6/12/11 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מול הרב ליאור המשבח את הטבח, שביצע ד"ר גולדשטיין במערת המכפלה, ניצב הרב פרומן, רבה של תקוע כמגדל אור של שלום, ענווה וכבוד גם לבן העם האחר החי איתנו, ונכונות להכיר במאווייו הלאומיים. זהו רב לרוחי
נרי אבנרי
נביחת הקוזק הנגזל, הבוקעת מגרונם של כלבי השמירה, היא פתטית. הכנסת סותמת להם ת'פה? רק מעסיקיהם יכולים. אפילו מועצת העיתונות חסרת-אונים מולם. הלכתי לארכיון...
דניאל גיגי
חופש כלכלי וחופש פוליטי לא תמיד הולכים ביחד, ולעתים חופש כלכלי גדול מדי עלול לרסק את הדמוקרטיה הליברלית. ישראל וארה"ב סובלות מאותה בעיה שלטונית, כאשר בעלי ההון מנצלים את החופש הכלכלי כדי להשתלט על השיח הפוליטי ומקדמים את האינטרסים הצרים שלהם. המדינה הופכת לכלי משחק בידי בעלי ההון, שבאמצעות כספיהם משתלטים על המדיניות ומעצבים את סדר היום הציבורי
הלל ויס
לחצם של פרנסי סוסיה וגורמים ממצפה יאיר גורש בשבוע שעבר באמצעות פסק דין של בית המשפט המחוזי יוחנן שרת ומשפחתו מנחלתו. סיפור המאבק הזה מבטא כל מה שיקרה בעתיד הקרוב ביהודה ושומרון, בכל ארץ ישראל ובכל העולם היהודי. אני מקווה שהקורא המשכיל יבין וישפוט
מרדכי קידר
נפילת השלטון בסוריה עלולה ליצור סדרה של רעידות אדמה ברמה האזורית והגלובלית, וגליה עלולים להגיע לאירן, למפרץ, לסין, לרוסיה, לאירופה, לארה"ב וגם לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il