X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק אובמה. יעדיף לשתוק [צילום: AP]
ג'ימי קרטר. גאה כבעבר [צילום: AP]
גם קרטר וגם אובמה תקעו סכינים בגביהם של העריצים שהיו נאמנים להם. תרומתו של אובמה לנפילת מובארק הייתה כנראה גדולה אף יותר מתרומתו של קרטר לנפילת השח
▪  ▪  ▪
מובארק היה מתגבר
תרומתו של אובמה לנפילתו של מובארק הייתה הרבה יותר משמעותית מתרומתו של קרטר לנפילת השח. המצב באירן ערב נפילת השח היה חמור הרבה יותר מהמצב במצרים ערב נפילתו של מובארק, ובהחלט ייתכן שאלמלא הלחץ האמריקני, היה מובארק מצליח להתגבר על ההפגנות

ניתן היה לצפות שלאחר שהחלו להיוודע תוצאות הבחירות במצרים, נוצף במאמרי פרשנות של מזרחנים שיסבירו לנו מה קורה שם. אלא שכפי הנראה, כל הפרשנים הוכו בהלם כמו כולנו, ואלם אחזם. הדבר טבעי: אנו ניזונים מפיהם, ואיש מהם לא הכין אותנו לשישים אחוז של מוסלמים קיצונים במצרים. גם הסיבה לכך ברורה: כל עוד לא מתבצעים סקרי דעת קהל, אין שום אפשרות לדעת מה חושב ורוצה העם.
בדומה להיסטוריונים החוקרים את התקופה שלפני המאה התשע-עשרה, המתרכזים בחקר מחשבותיהם ומניעיהם של השליטים, כך גם המזרחנים התרכזו בחקר הזרמים המחשבתיים בשכבה השלטת, כי העם לא היה חשוב. עתה מסתבר שהעם המצרי דומה לעם הפרסי, לעם הטורקי ולשאר העמים המוסלמים בסביבה, שכולם רוצים שלטון של מפלגות דתיות.
עתה גם מסתבר שכל התולים תקוות בצעירי האינטרנט של אירן, שוגים באשליות בדיוק כמו אלה שתלו תקוות בצעירי האינטרנט של כיכר תחריר. הצעירים האלה קיימים, אך הם מיעוט. בדיוק כמו שאנחנו, הישראלים, מתקשים להבין כיצד העולם לא תומך בנו מול הטרור הערבי, כך גם אנשי העולם המערבי מתקשים להבין כיצד המוסלמים אינם רוצים לאמץ את יתרונותיה של התרבות המערבית.
שידור חוזר לטעותו של קרטר
אך כל הטעויות, שלנו ושל המזרחנים, הן כאין וכאפס לעומת טעותו של אובמה, שלא למד דבר מלקחי ההיסטוריה, וחזר ממש כבשידור חוזר על טעותו של קרטר בזמן ההתקוממות נגד השח האירני. למרות שלא ברור אם קרטר היה מצליח להציל את השח, ולא ברור אם אובמה היה מצליח להציל את מובארק, ברור לחלוטין שגם קרטר וגם אובמה תקעו סכינים בגביהם של העריצים שהיו נאמנים להם, ולחמו במוסלמים הקיצוניים.
סביר אף להאמין שתרומתו של אובמה לנפילתו של מובארק הייתה הרבה יותר משמעותית מתרומתו של קרטר לנפילת השח. המצב באירן ערב נפילת השח היה חמור הרבה יותר מהמצב במצרים ערב נפילתו של מובארק, ובהחלט ייתכן שאלמלא הלחץ האמריקני, היה מובארק מצליח להתגבר על ההפגנות.
גם קרטר וגם אובמה פשוט לא יכלו לתמוך בעריצים, וקצרה בינתם מלהבין שיכול להיות שלטון הנתמך על-ידי העם שיהיה שלטון הרבה יותר גרוע משלטון עריצות כלשהו. טעותם מזכירה את טעותם של רבים מהמשכילים במערב אירופה, שתמכו בקומוניסטים ברוסיה והכחישו באופן גורף כל טענה על רצח המיליונים שביצע סטלין.
כפי שראינו בסרט "נועה בת 17", לפחות בישראל הייתה התפכחות לאחר שלא ניתן היה להכחיש את פשעי סטלין, אבל גם היום קרטר עדיין גאה בתרומתו להפלת השח. האם גם אובמה יהיה גאה בתרומתו להפלת מובארק? יש לשער שכיוון שהוא הרבה יותר חכם מקרטר, הוא יעדיף לשתוק.

תאריך:  05/12/2011   |   עודכן:  05/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבחירות במצרים: אובמה בנעלי קרטר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אמרתי שהאחים המוסלמים ישלטו .
ישמעאל  |  5/12/11 11:46
2
הדייסה המצחינה שבישל חוסיין או
מקס פאואר  |  5/12/11 12:09
3
הכל בכונת מכוון.
פשוט מאד  |  5/12/11 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי גולן
רש"י: "יציאת צדיק מן המקום עושה רושם. שבזמן שהצדיק בעיר, הוא הודה, הוא זיוה, הוא הדרה. יצא משם, פנה הודה, פנה זיוה, פנה הדרה"    יעקב אבינו יוצא מבאר שבע
יעקב בן-יששכר
רדיפת אבות על-ידי רשויות המדינה (רווחה, בתי משפט, משטרה) מרגע הפרידה או הגירושים מאם ילדיהם מביאה מדי שנה להתאבדותם של כ-150 גברים    האם אין בעיה מהותית עם ההתייחסות לאבות גרושים על-ידי רשויות המדינה?!
אברהם בן-עזרא
השמות החדשים והמחודשים בעת הזאת, אינם חריגה מדרך המצאת המלים בעברית אלא הם המשך טבעי ומתבקש לפועלם של הלשונאים הראשונים - אדם הראשון, האבות והאימהות, ובכל דור ודור לשונאיו וחידושיו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ימי זיכרון, כנס כינרת, פעמיים על קוזק נגזל, שיווק עיתונים וכוהני דת גיבורים
אליקים העצני
מסימני המוות של אוסלו הם דבריו של שגריר רמאללה בלבנון, עבדאללה עבדאללה, שהכריז כי כמו לפלשתינים הגרים בתפוצות, גם ל"פליטים" תושבי המדינה הפלשתינית לא תוענק אזרחות פלשתינית    רק ברצועה מהווים הפליטים 60% מן האוכלוסיה, למעלה מ-600,000!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il