X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד מצא ז"ל בבית המשפט העליון משוחח עם הנשיא הרצוג [צילום: גילי מצא]
צדק בסוף החיים
אבי, עורך הדין יהודה מצא ז"ל, לא זכה לצדק בסוף חייו בעולם הזה ומת לאחר ייסורים רבים ממחלתו; הוא היה מומחה לרשלנות רפואית ונזיקין, ובניגוד מוחלט לצוואתו, מת שלא בכבוד החלטתי לעשות מעשה ויזמתי כינוס לזכרו שמטרתו לעורר שיח ציבורי בעניין איכות המוות גם אתם מוזמנים ל(ה)ראות קצת "חמלה בסוף החיים"
אבי ז"ל, עורך הדין יהודה מצא, בתחילת מחלתו [צילום: גילי מצא]

עברה כמעט שנה, מאז שהתחלתי את מלחמתי לצדק חברתי, בסוף החיים. אבא שלי, עורך הדין יהודה מצא ז"ל, שהיה המומחה בארץ לרשלנות רפואית ונזיקין, מת בסבל ובייסורים ב-28 בדצמבר 2010. בניגוד מוחלט וזועק לצוואה שכתב בעודו צלול ובריא. ההספד שנשאתי בלוויה, עלה למחרת בדף הראשי של לשכת עורכי הדין. בו קראתי לנדבכי הדמוקרטיה (המשפט והחוק), הדת והרפואה, להתנער מאטימותם המזעזעת, לגבי הזכות למות בכבוד.
בשבעה, באו לנחם קברניטי הצדק במדינה. ביניהם נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, המחוקק פרופ' אהרן ברק, מישאל חשין, השופטת יהודית שבח, שהייתה סטאז'רית של אבי, ושעה קלה לפני שבאה, קצבה במשפטו של הנשיא הלא-ממלכתי, משה קצב. ביקשתי מהם תשובות, נסערת ומתוסכלת מאוזלת ידי, לעזור לאבי שגסס שנה במוסד סיעודי. כשצרחותיו "די, די", מהדהדות את סעיף 2.1 מהצוואה שכתב: "אם אגיע למצב של כאב שאדם מן הישוב לא יכול לעמוד בו".
ביקשתי מהם לשמוע על איזה תקדים נאור מהגויים, שיאפשר להתיר את מלכודתם של עשרות אלפי חולים וגוססים. כאלו ש"אין סיכוי להחלמתם, או שמצבם ישתפר, באופן שיאפשר אורח חיים סביר ואיכותי", ציטוט מצוואתו של אבי. לצערי, לא ראיתי מהקברניטים אלומת אור בקצה המנהרה. בתזמון מקרי, שבועיים לאחר מכן, הוגשה הצעת החוק "מרשם המוות". הצעה שהתקבלה במספר מדינות בארה"ב, שמאפשרת לאדם צלול לקבל מרשם ממית בחיבוק מהיר ונטול סבל, באישור שני רופאים. ההצעה בכנסת ישראל נתקלה ברוב מכריע של מתנגדים, יפי-נפש לסוגיהם.

הזמנה לכינוס "חמלה בסוף החיים"
כינוס "חמלה בסוף החיים" -
למען איכות המוות

מטרת הכינוס:
המטרה שלי היא להתחיל שיח ציבורי על איכות המוות, כדי שבהמשך אפשר יהיה להתגבר על "המדרון החלקלק" - כך מכנים המשפטנים את סוגיית המתת החסד והמחוקקים מוסיפים אבני-נגף משלהם. הייתי רוצה לראות הליך משפטי נועז, שלא יהיה "פוסט-מורטום"

הבנתי שאני כאדם הפשוט מן הישוב, צריכה לעשות מעשה. כזה שיתחיל שיח ציבורי בעניין, ואולי בסופו גם יצליח להזיז גלגלים חלודים בחלונות הגבוהים. יזמתי כינוס שקראתי לו "חמלה בסוף החיים", לזכר אבי עורך הדין יהודה מצא ז"ל, שלחם עבור אלפי נפגעי תאונות דרכים, תאונות עבודה, תינוקות עם מומים, לממש את זכאותם לקבל פיצויים ולחיות בכבוד.
הזמנתי מרצים מתחומי המשפט, הרפואה, הדת, האתיקה והפילוסופיה. פנים שונות של הסוגייה הסבוכה הזו. המרכז הבינלאומי לבריאות, משפט ואתיקה באוניברסיטת חיפה, בראשותו של פרופ' אמנון כרמי, נתן לי את הבמה, שבה ידברו - פרופ' עמוס שפירא, הרב בנימין לאו, פרופ' מוטי רביד, פרופ' יונתן יובל וד"ר מיכל בראון.
המטרה שלי היא להתחיל שיח ציבורי על איכות המוות, כדי שבהמשך אפשר יהיה להתגבר על "המדרון החלקלק" - כך מכנים המשפטנים את סוגיית המתת החסד והמחוקקים מוסיפים אבני-נגף משלהם. הייתי רוצה לראות הליך משפטי נועז, שלא יהיה "פוסט-מורטום". שיאפשר לגוססים ולחולים לקבל פסקי דין לממש את זכותם לצאת מהעולם, לא חבולים ומושפלים.
אני קוראת לבתי-חולים ולמוסדות סיעודיים, לכבד צוואות של אנשים שאין תוחלת לחייהם ומזור למחלתם. אני מבקשת מבני-משפחה להיות מודעים לרצון המפורש של יקירם ולא לפעול בניגוד לו. אני מאתגרת את אנשי הדת למצוא חמלה בתלמוד, במשנה ובמקורות אחרים. אני מזמינה את ציבור החולים, ציבור הבריאים, הדתיים, החילוניים, העוסקים בדיני נפשות, להצביע ברגליים. לבוא לכינוס, שעוסק בדבר הכי ודאי בחיים של כולנו - הסוף המוחלט.
"חמלה בסוף החיים" - ב-11 בינואר 2012, בין השעות 20:00-16:00
במלון "הר הכרמל" בחיפה, דרך הים 103.
נדרשת הרשמה מראש - במרכז הבינלאומי לבריאות, משפט ואתיקה
טלפון: 04-8288936. כתובת אימייל: ealth.law.ethics@gmail.com
  • הפרטים המלאים על הכינוס - בראש העמוד.

צפו בראיון עם גילי מצא ב"העולם הבוקר", רשת, 5.12.11
תאריך:  05/12/2011   |   עודכן:  05/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צדק בסוף החיים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
"חמלה" או אכזריות- פרסומת לרצח
איתן 2  |  5/12/11 17:41
 
- הבדל עקרוני
גילי מצא  |  6/12/11 08:53
2
סגנון המאמר ראוי לגינוי
משה, עורך-דין  |  5/12/11 20:09
 
- לטוען שהוא עורך דין שהכיר ....
גילי מצא  |  5/12/11 20:45
 
- גילי מצא תוקפת כל דעה אחרת
איתן2   |  6/12/11 10:52
 
- תשובה לגילי מצא
משה, עורך-דין  |  7/12/11 11:59
 
- חוסר הבנה
גילי מצא  |  7/12/11 14:57
3
למה לא העברת אותו להוספיס?
זה בידיך !  |  5/12/11 20:17
 
- תגובה למי שלא מבין מחייו
גילי מצא  |  5/12/11 20:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
ועדת הערר הכירה בזכותה של חברת מגדל להעלות טענות לאי חבות במס על-אף שעמדו לכאורה בניגוד להחלטת מיסוי בהסכם (רולינג)
יצחק מאיר
שלילת שוויון הערך והמעמד של האישה בשם תביעות הלכתיות הוא אחד מן האמצעים בהם מבקשת חברה אידיאולוגית המאמינה כי שליחותה היא להשתלט על גורלה של מדינת ישראל היהודית הנגאלת. משתמשים בנשים בדרך אל הגאולה
אברהם בן-עזרא
תפקידו של ראש ממשלת ישראל הוא התפקיד הקשה ביותר, המורכב ביותר, האתגרי ביותר הקיים כיום בין מנהיגיו המדיניים של העולם. מדינת ישראל השכילה לבחור בשיטה הדמוקרטית את ראש הממשלה הכי מוצלח שאפשר, וזאת אני מנסה לומר בשיקול דעת תוך נטרול דברי ביקורת שכתבתי נגדו ושכנראה עוד אכתוב
זכי שלום
תמונת המצב בהקשר לאירן הולכת ומתבהרת. הגם שעדיין רב בה הנסתר, היא מקרבת אותנו בצעדים מהירים ל"רגע האמת"    במוקד תמונת מצב זו ניצבת העובדה שאירן ממשיכה לפעול במרץ להשגת יכולת גרעינית צבאית
דן אלון
הצורך האנושי להרגיש טוב עם עצמנו חזק מיכולתנו להבחין בין הרגשה טובה ושטחית לבין הרגשה טובה הנובעת מתוך העצמי האמיתי. לכך יש סיבות רבות, ורובן נעוצות בעובדה שהמראות בהן אנו עושים שימוש לצורך גיבוש זהותנו העצמית הן ברובן סלקטיביות, המשקפות אמת חלקית בלבד    קלינטון חלקה עם הנוכחים בפורום חברים את התדמית החדשה של ישראל, זו הניבטת אל כולנו בעת האחרונה וגורמת לכולנו אי-נחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il