X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אוירה רגועה תסייע ליעילות ודייקנות בדיקתו של מומחה בית המשפט, בעוד אוירה לוחמנית בה יחזור כל צד על עמדתו - עמדה שידועה למומחה - ואולי אף יוסיף טענות אחרות חדשות, שבמחלוקת אשר צריכה להתבהר בבית המשפט ולא בפניו - אוירה כזו תגרום להתמשכות הבדיקה, ותפגע בהליך המקצועי
▪  ▪  ▪
מומחה מטעם בית המשפט. למנוע ויכוחי סרק והטיית המשפט

תארו לעצמכם מומחה בתחום הרפואה הממונה מטעם בית המשפט לחוות את דעתו המקצועית בסוגיה רפואית שבמחלוקת, ובבואו לממש את מינויו - ניצבים עמו בתנוחות קרב מומחה התביעה מזה ומומחה ההגנה מזה - שני מומחים בעלי אגו לא נחות מזה של מומחה בית המשפט, ובנוסף, נציגי הצדדים, ובנוסף, באי-כוחם של הצדדים, והוא - מומחה בית המשפט - צריך בסך הכול לתת חוות דעת מקצועית על סמך בדיקה רפואית.
זאת ואף אחרת, חזקה על המומחה הרפואי שקיבל מינויו מביהמ"ש כי עובר למועד בדיקתו, עיין במסמכים קודמים ובהם חוות דעת מקצועיות של הצדדים והבין במה דברים אמורים.
אין ספק כי הקורא דברים אלו יטען מיד כי די בנוכחות נציגי הצדדים ללא כל צורך בנוכחות המומחים ועורכי הדין מטעם הצדדים. אוירה רגועה תסייע ליעילות ודייקנות בדיקתו של מומחה בית המשפט, בעוד אוירה לוחמנית בה יחזור כל צד על עמדתו - עמדה שידועה למומחה - ואולי אף יוסיף טענות אחרות חדשות, שבמחלוקת אשר צריכה להתבהר בבית המשפט ולא בפניו - אוירה כזו תגרום להתמשכות הבדיקה, ותפגע בהליך המקצועי.
לשנות גישה כלפי בדיקת מומחה מטעם ביהמ"ש
נוהג פשה במדינה, לפיו כאשר מדובר במומחה מטעם בית המשפט בתחום התכנון והבניה - בדרך כלל כולם באים, וגרוע מכך - כולם מדברים, מתדיינים, מתלהמים, ובעיקר - מפריעים לעבודתו המקצועית של המומחה.
אין צורך בכל זה. מומחה בית המשפט בטרם בדיקת המבנה, מעיין בחוות הדעת של הצדדים ויודע אותן. הוא מצוי בתחום ומבין את הטענות. ב"כ הצדדים רשאים לשלוח אליו שאלות הבהרה על חוות דעתו, וכן לחקור אותו בחקירה נגדית, ככל שהם מוצאים לנכון.
הניסיונות להטות את דעתו במהלך הבדיקה הוא ניסיון להטות משפט, בו כל מי שעומד פיזית יותר קרוב למומחה ומדבר בקול יותר חזק - תורם יותר להכתבת סדר היום, מאריך את הבדיקה, מעכיר את האווירה, גורם לויכוחי סרק ומתסיס את הנוכחים תוך פתיחת פתחים לויכוחים הגולשים אל מחוץ לתחום הבדיקה הנדרשת. נוכחותם של המומחים וב"כ הצדדים - מיותרת. כל שצריך זה נוכחות נציגי הצדדים.
בת"א 15019-06-10 רו הנדסה בע"מ ואח' נ' עליזה ברגנר ואח', בית משפט השלום קריות, שופט: דאוד מאזן, הוחלט כי בעת בדיקת מומחה בית המשפט בנכס - יהיו נוכחים רק נציגי התובעים.
בת"א 288-03-09 נציגות הבית המשותף - וועד הבית, רח' חלמיש 8 חיפה, ואח', נ' שיכון עובדים בע"מ ואח', בית המשפט המחוזי נצרת, שופט: יונתן אברהם, הוחלט כי בעת בדיקת מומחה בית המשפט את הרכוש המשותף ודירות התובעים - יהיו נוכחים רק נציגי הצדדים, ללא נוכחות מומחי הצדדים וללא נוכחות באי-כוחם של הצדדים לדיון.
בשני תיקים אלו, ייחסכו זמן, עצבים, משאבי נפש, ויימנעו עימותים מיותרים באתר במשך בדיקת מומחה ביהמ"ש, שהיא בלאו הכי לא קלה. ראוי כי בתי המשפט ילמדו מצעד זה ויאמצו את הגישה החדשה.

גילוי נאות: בשני התיקים לעיל מחבר המאמר ביחד עם המהנדס יואל בן עזרא – משמש מומחה מטעם הדיירים.
תאריך:  06/12/2011   |   עודכן:  06/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מומחה בית המשפט לא זקוק לסייענים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
המדינה אפשרה לבעלי ההון לגזול מאתנו את כספי הפנסיה שלנו, והיום לא רק שאנחנו משלמים יותר עמלות על החסכונות שלנו, אף אחד לא מבטיח לנו שבכלל נקבל פנסיה גם אם נפריש כל חיינו כסף לחיסכון פנסיוני. הפרטת קרנות הפנסיה שהוביל נתניהו בשנת 2003, העניקה לבעלי ההון וחברות הביטוח את היכולת לעשוק את החסכונות שלנו ולהמר בכספים שלנו בלי שיש לנו שום פיקוח על כך
ד"ר רולי ברקוביץ
מדוע ילדים מגיבים בחרדה לפני טיפול שיניים? בדרך כלל בגלל אותן סיבות שמאפיינות גם מבוגרים: פחד מפני חדירה לפה, חשש מהזריקה ומהכאב, ואצל הקטנים גם מהפרידה הרגעית מההורים    איך מרגיעים את הילד עוד לפני ההגעה למרפאה, כיצד מתמודדים עם החשש ובונים אמון, ולא פחות חשוב מכך - איך מרגיעים את ההורים
שי דנות
המשמעות של חציית קו פרשת המים, לכל היותר בטווח זמן של עשרות שנים, תהיה שהאנושות לא תוכל להרשות למדינות להחזיק בנשק גרעיני בכמויות בלתי מבוקרות וללא פיקוח בינלאומי. אף מדינה לא תוכל להיות יוצאת דופן בעניין זה
גורי גרוסמן
ויסגלס מסרב לקרוא את הכתובת שעל הקיר ומקבל מהתקשורת המגויסת: ידיעות אחרונות וערוץ 10 במות ומיקרופונים להטיף להמשך המרוץ המטורף של ויתורים ונסיגות שיהפכו גם את יהודה ושומרון לבסיסי טרור וטילים
מתי דוד
הגיע הזמן שהשמאל הקיצוני והאנרכיסטי בישראל, יפסיק את פעולותו ההרסנית נגד המדינה ונגד צה"ל, בסיסמה "למען השלום" ולמען קיומו של ה"חוק הבינלאומי" הסלקטיבי, לטובת הפלשתינים ונגד ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il