|
תאריך:
|
08/12/2011
|
|
|
עודכן:
|
08/12/2011
|
נקמת אונס דינה, פשע או הכרח? |
|
1 |
|
|
התעמקות בטקסט המקראי מלמדת כי לא היה אונס. כל מה שנכתב הוא שחמור שכב עמה ו"יעניה". בנוסף, לא רק שחמור ביקש את ידה של דינה מאביה, יעקב, הוא הסכים, לבקשת יעקב, לבצע "ברית מילה" בכל גברי הממלכה של שכם, כולל בו ובאביו, שכם. אביו, שכם, עזר לשכנע את כל תושבי הממלכה להסכים בטענה כי דינה היא שידוך ראוי ביותר לחמור. בתקופה המקראית - לשאת אשה נחשב לכבוד, מה גם שמדובר היה בנסיך (חמור), בנו של מלך (שכם), כך שהכבוד היה כפול ומכופל. קל וחומר, הסכמת כל גברי הממלכה לבצע בעצמם "ברית מילה", כ"נדוניה" עבור הנישואים עם דינה מהווה כבוד יתר לנישואים הללו. האכזריות היתה דווקא מצד שני אחיה של דינה, שביצעו בעורמה טבח בתושבי הממלכה של שכם, כאשר התושבים הללו דיממו מ"ברית המילה" ויכולתם להתגונן היתה מינימלית.
בספר "האוהל האדום", שנכתב ע"י אניטה דיאמנט, מוצגת עמדתה של דינה, שאחרי המקרה הפכה להיות מיילדת (הספר משלב נרטיבים דמיוניים + פרשנות של הסיפור המקראי). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בקיא |
|
|
2 |
|
|
שזה היה הכרח=או שיש כבוד או שאין?אני מצטרפת לברכת דינה את אחיה הקדושים שבזכות תגובתם=פחד מוות ירד על פולשי הארץ הישמאלים,והארץ שקטה 40 שנה!כך גם היה כשגיבור ישראל מאיר הר-ציון נקם את נקמת אחותו הנרצחת שושנה הי"ד בידי ערבים פולשים.הוא נכנס אל הכפר משם יצאו הרוצחים ולא חיכה שהשם יקום דמה,הוא במו ידיו נקם את נקמת אחותו,נקמתו המבורכת הטילה מורא ופחד מוות על כל הפולשים הערבים לארץ ישראל!ליגוני,הפחד הזה הוסר ע"י היהודים החד"שים שקוראים לעצמם ציונים מחוד"שים ונאורים בעיניהם שהשתלטו על מדינת היהודים בכוח הזרוע,בחוקים זרים ומוזרים ליהדות וליהודים,בעלילות דם,בקידוש תותחים ו"שמפניות" לעלילות סרק,סרק,בתשקורת ערפדית ובולשביקית ובבג"ץ כל יכול=לכן יהודים ממשיכים להירצח ע"י הפלשתינאצים החד"שים והמשוחררים מעסקה בזויה לעסקה בזויה יותר=במסווה של "שלום"ו"כוונות טובות"=הצילו!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
|
|
|
אכן תגובת אחי דינה היתה כזאת. יחד עם זאת, זו תגובה מתלהמת, היות שבטקסט המקראי נאמר ששכם אהב את דינה וביקש לשאת אותה מאביה (בתגובה הקודמת החלפתי, בטעות, בין שמות שכם לאביו, חמור). לפיכך, עצם רצונו של שכם להינשא לדינה (שכם היה נסיך, בנו של המלך החיוי) ואף להסכים לשלם מחיר כבד כל כך, כמו ביצוע ברית מילה בו, באביו ובכל גברי ממלכת החיוי, מלמד מה זו אהבה ומהו המחיר שאוהבים מוכנים לשלם תמורת אהבתם.
אין, כמובן, קשר בין מעשה העורמה, בו נקטו אחי דינה כנגד גברי ממלכת החיוי לבין עניינים מודרניים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בקיא |
|
|
|
|
|
ועינויים ככתוב בפרשה:"וישכב אותה ויענה..."?ואם שכם כה אהב את דינה מדוע אנס אותה?מדוע לא ביקש את ידה לפני החטיפה, האונס והעינויים?קל וחומר שאסור היה לבנות ישראל להינשא לפולשי הארץ הזרים! על פי תגובת יעקב לאונס בתו:"נבלה נעשתה לישראל.."=ואתה מפרש זאת כ"אהבה" ואת תגובת שמעון ולוי הקדושים "התלהמות"-רק בגלל ש"הנסיך"בן החמור ביקש להינשא לה לאחר שחילל את כבודה? זו תגובה 0מולנית תבוסתנית וצפויה!!! אם דינה מברכת את אחיה גואליה סימן שהיא לא"אהבה" בלשון המעטה את האנס המתועב והנקלה!לסיום,סתם שאלה:נניח שבנו של אחמד טיבי היה אונס את בתך ומבקש להינשא לה לאחר מכן נגד רצונה=גם אז היית מפרש זאת כ"אהבה" או שהיית מתפלל לנקמה בנוסח שמעון ולוי?אבל את האמת! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
דן אלון
אל יעמידו הפוליטיקאים פני "חכם חנוכה" ויסובבו את הטיעונים כאילו היו תלמידי חכמים שקדנים ויראי שמיים, כאשר הם בסה"כ מנסים להשיג בעורמה את בת הרב. גדודי הפוליטיקאים עושים זאת לשם סיכול כוחו של ביהמ"ש העליון. במבחן השחיתות - ישראל עומדת במקום רעוע דווקא משום העדר יכולתו של ביהמ"ש העליון להגדיר נורמות ראויות
|
|
|
|
|
|
פזית רבינא
חוק ששינסקי עבר ברוב גדול, לאחר שהממשלה התחייבה להגיש לכנסת לא יאוחר מאחד בנובמבר 2011 הצעת חוק להקמת קרן לאומית, שתופרד מתקציב המדינה, ואליה יוזרמו ההכנסות מתגליות גז ואוצרות טבע. "המודל הנורווגי". אולם האחד בנובמבר חלף עבר לו, ואף הצעת חוק לא הוגשה כמתחייב
|
|
|
|
|
|
אליהו התשבי
ביום כניסתו של משה קצב לכלא נקבר גם המשפט הפלילי בישראל ונקברו זכויותיו הבסיסיות של כל אזרח למשפט הוגן "אני מאשים"
|
|
|
|
|
|
יו"ר הכנסת ראובן ריבלין
הממצאים אודות מימדי העוני והפערים החברתיים בישראל, שפורסמו לאחרונה על-ידי הביטוח הלאומי וארגון ה-OECD, חייבים להיות סיבה טובה מספיק לחקיקת חוק יסוד זכויות חברתיות
|
|
|
|
|
|
שולמית קיסרי
יש גברים המעריצים אותו בסתר או בגלוי על כך שניצל את מעמדו עם הבחורות נשים שמתחלחלות מכול הסיפור, חשו היום תחושה מיוחדת של סיפוק, לראות את האיש שהרשה לעצמו "הכל" מתחיל לשלם מחיר, כי הרי המחיר, לא היה מובן מאליו
|
|
|