X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את הקעקוע הם נושאים, בעיקר, על הכתפיים והגב, ורק מיעוטם חורטים אותו על הרגליים, הבטן ואברי המין. רובם המכריע מתייחסים אליו כאל קישוט גרידא, ורק מיעוט, בטל בשישים, מייחס לו השפעה מאגית, או אמצעי להפגנת אומץ-לב
▪  ▪  ▪
הקעקוע משמש כיום בעיקר כאופנה [צילום: AP]

כ-30% מהאוכלוסיה הישראלית-היהודית נושאת על גופה כתובת-קעקע. ממצא מדהים זה כלול בתחקיר שנערך על-ידי מכון "סקרים", כמדגם מייצג, בקרב עשרת-אלפים מרואיינים, בני 18 עד 60 ברחבי הארץ. אגב: על-פי המסורת נאסר על יהודי לקעקע את גופו. האיסור ההלכתי על עשיית כתובת-קעקע מופיע בספר "ויקרא" י"ט, כ"ח: "וכתובת קעקע לא תתנו בכם".
מהעובדה שהתורה אוסרת קעקוע ניתן להסיק שהמנהג היה רווח אצל העמים הכנעניים. הרמב"ם, למשל, מציין שהגויים היו רושמים על עצמם כתובת-קעקע כדי לציין את נאמנותם לאלילים שלהם. לעומתו, רבי אברהם אבן-עזרא מציין שמנהג הקעקוע נועד כזיכרון למתים, ולכן מופיע איסור הקעקוע באותו פסוק שבו מופיע האיסור לעשות שריטה על המת.
עדויות לכתובות-קעקע מצויות כבר בתרבויות קדומות. בחפירות באירופה נתגלו כלים מהתקופה הפליאוליתית המאוחרת (בין 38,000 לפנה"ס ל-10,000 לספירה), ששימשו, ככל הנראה, לביצוע קעקועים. הכלים כללו דיסקה עשויה מחרס, אוכרה אדומה ומחט-עצם, ששימשו לדקירת העור. בסמוך לכלים נתגלו צלמיות-אדם, מחומר ומאבן, שעליהן חריתות, המייצגות קרוב לוודאי כתובות-קעקע. כך, למשל, מומיות בנות 7000 שנה, שנתגלו בערבות-רוסיה, היו מקועקעות.
אז והיום
בעוד שבעבר הרחוק שימש הקעקוע למטרות דתיות גרידא, הרי שמאוחר יותר הוא שימש למטרות של זיהוי. הוא נפוץ במיוחד בקרב מלחים על ספינות ובקרב אסירים בבתי כלא, כסימן של שותפות ה"ביחד". בעוד שאת כתובת הקעקע יצרו בעבר בביצוע חתכים בעור, הרי שהדרך המקובלת כיום היא בעזרת "אקדח קעקועים", כאשר תחילה מציירים על העור את הדגם ולאחר מכן משתמשים באקדח, שיש בו בין חמש לשבע מחטים, המופעלות בעזרת אלקטרומגנט.
כיום משמש הקעקוע בעיקר כאופנה. העובדה שכתובת הקעקע מנוגדת למסורת ישראל, אינה נוגעת, לפי כל הסימנים, לכשליש מהישראלים, בני הדת היהודית, הנושאים אותה על גופם בגאווה רבה - רובם צעירים בשנות העשרים והשלושים, הרואים בה, בעיקר, קישוט גרידא. רק 5% מן המקועקעים הצהירו שהם מייחסים לקעקוע השפעה מאגית, העשויה להביא מזל, ואילו 2% טענו שהכאב שליווה אותם בתהליך הקעקוע נתפס אצלם כאמצעי להפגנת אומץ-לב.
רוב הישראלים המקועקעים נושאים את הקעקוע שלהם על הכתפיים והגב, ורק מיעוטם נושאים אותו ברגליים, בבטן ואף על אברי המין.

תאריך:  13/12/2011   |   עודכן:  13/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשליש מהישראלים מקועקעים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"לא תלכו בתועבות הגויים."קעקוע
פלא יועץ  |  13/12/11 13:02
2
אסור מדאורייתא-אבל מה לישראלים
מיכל מירושלים  |  13/12/11 22:09
3
אוי, נורא איזה דאגות ל"ת
חוגל  |  14/12/11 03:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי ברנע
מנקודת המבט של קמפיין 'הדרת נשים' ניכר כי האישה החרדית או הדתית, מוחזקת באונס כבת-ערובה חסרת-דעת וחסרת-אונים בציפורניהם של הזאבים השוביניסטיים - הם הגברים הדתיים - שכל עניינם הוא לשלוט ולנצל את האישה. האמת היא אחרת, בלשון המעטה. מעמד האישה בציבור הלא דתי גרוע יותר
יוסף קנדלקר
האנטנות הסלולריות יוצבו על בתיהם של חברי מועצת העיר ומנהלים בכירים בעירייה, וכך נרוויח כפול - נבחרי הציבור יהוו לנו דוגמה מייננת, ואנחנו נרוויח אותם זמינים עבורנו תמיד
גורי גרוסמן
סנגורם הנדהם של הפלשתינים לא יכול היה לשאת את הפגיעה בחביביו, והגיב מיד בחמת זעם במאמר בידיעות אחרונות, בו הוא משווה את היהודים לפלשתינים וטוען: "כולם מומצאים, השאלה מתי הומצאו..."
חובב לויטס
תוכנית אכיפה מוגדרת כמעין מנגנון שנדרשות חברות ציבוריות לאמץ כדי לוודא כי פעילותן נעשית בכפוף להוראות חוק ניירות ערך. עד לאחרונה הנושא לא הוסדר בחקיקה, אולם פעם אחר פעם רמזה הרשות לניירות ערך כי היא מצפה מהחברות הציבוריות לאמץ את המנגנון
עידו עטרי
האם באופן מפתיע, דווקא חברי המרכז במפלגת השלטון ובמפלגות הגדולות יכריעו את עתידה של המחאה לפירוק הריכוזיות ויוקר המחיה? האם הם יהיו ה'מט' במשחק השחמט המפורסם, השלב הבא במאבק? אלו שיכריעו במהלכם את גורל המחאה החברתית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il