X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרת נשים היא, אם תרצו, עוד סממן לריקבון החמור אשר פשה בחברה שלנו, זו אשר אינה שומרת עוד על כבודו של האדם באשר הוא אדם, אשר אינה מכבדת את האדם ואשר הופכת אותו לא אחת מבן-אדם לצל-אדם
▪  ▪  ▪
אישה אינה דבר טמא [צילום: פלאש 90]
יהדות מאירת פנים
מעתה דרשו: האדרת נשים ולא הדרת נשים - יהדות מאירת פנים ולא אסלם קיצוני חשוך.

בספר התנ"ך, הספר הקדוש ביותר לעם היהודי, ספר הברית בין עם ישראל לאלוהי ישראל, ניתן מקום של כבוד לכבודו של האדם באשר הוא אדם. טעם הדבר הוא כי האדם נברא בצלם אלוהים: "ויברא אלוהים את האדם בצלמו, בצלם אלוהים ברא אותו" (בראשית א', כ"ז).
ורבי עקיבא לימדנו כי "חביב אדם שנברא בצלם, שנאמר: בצלם אלוהים עשה את האדם" (משנה אבות, ג', י"ד). כאמור, לפי מקורותינו היהודיים איש ואישה בצלם אלוהים נבראו, ומכאן גם כי החובה על כולנו לכבד נשים בדיוק כפי שמכבדים גברים וכן לכבד גם גברים בדיוק כפי שמכבדים נשים.
אישה אינה דבר טמא או מחלה זיהומית שעוברת באוויר ואשר יש לבודד ולהתרחק ממנה. הדרת נשים הינה פגיעה קשה בכבוד האדם ומצווה עלינו להאדיר את שמן של נשים כמו גם את שמם של גברים אשר מכבדים את הבריות ואשר עושים טוב ולא רע בעיני אלוהים.
ריקבון חברתי חמור
הדרת נשים היא, אם תרצו, עוד סממן לריקבון החמור אשר פשה בחברה שלנו, זו אשר אינה שומרת עוד על כבודו של האדם באשר הוא אדם, אשר אינה מכבדת את האדם ואשר הופכת אותו לא אחת מבן-אדם לצל-אדם.
הדרת נשים היא, אם תרצו, עוד סממן לחטא הכפול, זה החטא הן כלפי הבריות והן כלפי אלוהי ישראל. החטא הכפול אשר חוטאים בו אותם קיצוניים בעם ישראל, אשר מבקשים לנכס לעצמם את הדת היהודית ואת ספר התנ"ך ואשר הופכים את היהדות מדת מאירת פנים ומקרבת - לדת חשוכה ומרחקת וחוטאים בהרחקתם של רבים וטובים מהדת היהודית, מעם ישראל ומאלוהי ישראל.
בהתנהגות זו פועלים אותם קיצונים חשוכים גם בניגוד גמור למצוות אלוהי ישראל ולתורת ישראל הקדושה, התנהגות רעה אשר גם מעוררת את חרון אפו של אלוהי ישראל ופוגעת בו.
כפי שניתן לראות הרי שגם בספר התנ"ך הקדוש לעם ישראל מוצאים אנו לא אחת שירת נשים. שירת נשים לאלוהים ושירת נשים לגברים, הנה לפניכם רק שתי דוגמאות מני רבות:
"וַתִּקַּח מִרְיָם הַנְּבִיאָה אֲחוֹת אַהֲרֹן, אֶת-הַתֹּף-בְּיָדָהּ; וַתֵּצֶאןָ כָל-הַנָּשִׁים אַחֲרֶיהָ, בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת. וַתַּעַן לָהֶם, מִרְיָם: שִׁירוּ לַיהוָה כִּי-גָאֹה גָּאָה, סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם"
(שמות פרק ט"ו).
"יוֹנָתִי בְּחַגְוֵי הַסֶּלַע, בְּסֵתֶר הַמַּדְרֵגָה, הַרְאִינִי אֶת-מַרְאַיִךְ, הַשְׁמִיעִנִי אֶת-קוֹלֵךְ: כִּי-קוֹלֵךְ עָרֵב, וּמַרְאֵיךְ נָאוֶה. אֶחֱזוּ-לָנוּ, שֻׁעָלִים--שֻׁעָלִים קְטַנִּים, מְחַבְּלִים כְּרָמִים; וּכְרָמֵינוּ, סְמָדַר. דּוֹדִי לִי וַאֲנִי לוֹ, הָרֹעֶה בַּשּׁוֹשַׁנִּים. עַד שֶׁיָּפוּחַ הַיּוֹם, וְנָסוּ הַצְּלָלִים: סֹב דְּמֵה-לְךָ דוֹדִי לִצְבִי, אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים--עַל-הָרֵי בָתֶר" (שיר השירים פרק ב').
מעתה דרשו: האדרת נשים ולא הדרת נשים - יהדות מאירת פנים ולא אסלם קיצוני חשוך.

תאריך:  15/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האדרת נשים ולא הדרת נשים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מתכוון להצמדת נשים ל"ת
yeshurun  |  18/12/11 15:38
2
למשלדבורה השופטת וחולדה הנביאה
קטי כהן  |  19/12/11 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
ככל שהגינוי יסופק למולך מהר יותר הרי זה משובח. התקשורת רוצה גינוי, העם (מה זה בדיוק כיום?) רוצה, החונטה לא זו בלבד שרוצה, החונטה תובעת ומכתיבה: "גינוי עכשיו". ועושי דברה של זו מספקים את הבמה
איתן קלינסקי
כואב שהקצנה לאומנית והקצנה דתית מקבלות אחיזה בצבא, הרואה בקול באישה ערווה. אני שולח את ההקצנה הלאומנית אל האלפים שהאזינו ברטט לשירתה, לנאומה, לדבריה של דבורה אשת לפידות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - פוסט-מודרניזם, נקדי איננו, אוטיסטים אזוריים, המצאות, הורסים ומצגי-שווא
טליה פישמן
בעוד הפופולריות של אובמה יורדת, גדל המתח במירוץ הפנים-מפלגתי הרפובליקני לקראת בחירת מועמד לנשיאות. כרגע המוביל הוא ניוט גינגריץ', דובר בית הנבחרים בתקופת קלינטון ואיש וושינגטון משופשף
אלכס לוין
גרי, על-אף אופיו הבוהמי, היה משכים קום בכל בוקר, אוכל ארוחת בוקר במלון ומיד חוצה את הכביש ומתייצב בתיאטרון. גרי היה אדם נערץ על עובדי התיאטרון ועל שחקניו, והיה בין מניחי היסודות של תיאטרון באר שבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il