X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מומחה בית המשפט מצמצם בדרך כלל את חוות הדעת של מומחה הדיירים ובדרך זו ניתן פסק דין מצומצם - ככל שחוות הדעת של הדיירים היא נכונה וראויה. האם במצב זה הדיירים אינם זכאים לראות פני עתיד ולנסות להתמודד עם הבאות, תוך דאגה לכיסו של התובע ומבלי לוותר על זכויותיו?!
▪  ▪  ▪
בית משפט השלום בחיפה. לא יותר מהסכום אותו תבעו [צילום: נטנט]

בדרך כלל תביעה בליקויי בניה נשענת על חוות דעת מקצועית של מומחה אשר הדיירים מזמינים, ולאחר מכן מוגשת בתיק חוות דעת נגדית וממונה מומחה מטעם בית המשפט הנוגס בממצאי חוות הדעת של התביעה ולא תמיד מתוך שיקולים ענייניים. שיקולים זרים שונים יכולים לקבוע את חוות דעתו של מומחה בית המשפט, והעיקריים שבהם -
  • נטייה לצד שממנו יש סיכוי כי יקבל עבודה בעתיד בתחום מומחיותו של המומחה, שכן ברור לכל שלא הדייר בעל קשרים וצרכים מקצועיים אלא החברה הקבלנית הנתבעת.
  • צורך למצוא חן בעיני בית המשפט משולב עם דעה כי בית המשפט מצפה לנגיסה האמורה.
  • אי הבנת המינוי והכנת חוות הדעת מתוך עמדה כאילו אותו מומחה ממונה אמור לגשר, לפשר, להגיע לנוסחת ביניים בין הצדדים המתדיינים.
בהחלטה בת"א 10762-10-11 גולדנברג שלמה ושולמית נ' י. ב. נכסים בע"מ ואחר, דן רשם בית משפט השלום בחיפה, ניר זיתוני, ופסק:
4. במקרה שלפנינו אין כל מחלוקת בדבר סייוג התביעה.
בהתאם לאסמכתא שהובאה בתגובה מהמהדורה השביעית של ספר היסוד של הנשיא המנוח זוסמן "סדרי הדין האזרחי", מהדורה שביעית, ע' 163, ניתן להגיש תביעה נזיקית מכומתת 213,773 שקלים ולבחור לצמצם את סכום התביעה לצורכי אגרה ל-170,000 שקלים. ניתן לומר כי הדבר נעדה באופן דגרתי למדי. לא מצאתי בסיס למסקנה לפיה כיוון שפסק הדין של בית המשפט העליון עליו מבוססת דעתו של זוסמן ניתן לפני שנים רבות בתביעה לנזקי גוף (ע"א 371/57) גורעת מנכונות המסקנה הכללית העולה מתוך אותו ציטוט מהספר הנ"ל ומהאפשרות ליישמה במסגרת החלטה זו. על עוד כתב התביעה לא יתוקן כדין גם אם התובעים יוכיחו את מלוא תביעתם, לא יוכל בית המשפט לפסוק להם יותר מהסכום אותו תבעו ובגינו שילמו אגרה.
ההחלטה היא מיום 16 לדצמבר 2011.
עולה מכך כי המקובל בתחום זה, להגיש תביעה מצומצמת לצורך חיסכון בהוצאות מראש של אגרת בית המשפט היא טקטיקה חוקית ולגיטימית והתובעים רשאים לנקוט בה.
במצב דברים זה, התובעים לא זונחים את טענותיהם המתפרשות על פני כל הסכומים שבתביעה אך בבואם לקבוע את סכום התביעה הם רשאים לקצוב לשם כך סכום נמוך יותר, מתוך ראיית פני עתיד או מתוך חיסכון לשמו, כאשר בבוא העת, לאחר קבלת חוות דעתו של מומחה בית המשפט או בכל שלב אחר בתביעה, ישקלו התובעים האם להגיש כתב תביעה מתוקן.
לשווא התלוננה החברה הקבלנית וביקשה כי ככל שהתובעים רוצים לקצץ בסכום התביעה הם חייבים לוותר על חלק ספציפי מחוות הדעת או מטענות אחרות. לו הייתה מתקבלת בקשת התובעים, הייתה זו פגיעה קשה בזכויותיהם של התובעים ומניעת שיקול דעת לגבי המהלכים בהם הם נוקטים.

תאריך:  18/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניר זיתוני
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
בעוד החג הקדוש ביותר ביהדות, שהוא שבת שבתון, יום הכיפורים, מִשְׁכוֹ רק יום אחד, וכך למעשה גם החג השני בחשיבותו, ואולי השלישי אחרי הפסח, ראש השנה, בו נכתב גורלו של האדם לדעת המאמינים, נמשך אף הוא רק יום אחד, שהורחב ליומיים, הנה חג החנוכה נחגג שמונה ימים תמימים
שולמית קיסרי
זכותנו כאזרחים, בוחרים חופשיים, להתקומם נגד ראש הממשלה על חלוקת הזמן שלו. ליותר מדי דברים עקרוניים, שקובעים את פרצופנו ואת חיינו, אין לו זמן. הוא "מטפל" בהם רק כשהשריפה בוערת ומכלה חיי בני אדם ועצים, כמו שהיה בכרמל
גיל נתן
מי ששותק אל יתפלא שיושתק בבוא היום    מותר בדיקטטורה ואסור בדמוקרטיה    מכבי יפו - כוחם של ערכים ומסורת
אלישע פורת
על יום העיון שהוקדש לביוגרפיה של מאיר יערי, שכתבה פרופסור אביבה חלמיש
אלישע פורת
לא רק פריחתם הייתה מרהיבה, אלא גם ניחוחם. עד כדי כך היה ריחם חזק, שהיו נוהגים לסלק את הצנצנות המלאות בנרקיסים אל מחוץ לחדרים לקראת שנת הלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il