X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סוף מעשה במחשבה תחילה ההרס העצמי מפתיע ביסודיותו משטרת הצביעות של החרדים
▪  ▪  ▪
נתניהו. על-פי תהום [צילום: AP]

השכן שלי חובש כיפה. דעותיו ימניות אך לא קיצוניות, אולי לא נעים לו לחשוף אותן, אבל מה שברור לי הוא שתג מחיר אינו חלק מהלקסיקון שלו. להבנתו פעולות אלה, קיצוניות ככל שהינן, הינן על הסקאלה של קצוות ברורים ולא מתפשרים, הנובע מחוסר הקשבה ורצון לייצר דעת קהל. סוף מעשה במחשבה תחילה - מושג שעם הגיל מקבל את המשמעות הברורה שיש בה הפעלת שיקול דעת, ניתוח נתונים ובעיקר הבנה שאתה לא פועל בחלל ריק ולכל מעשה יש השלכות לכאן ולכאן.
שייקה למוד קרבות, שועל ותיק, מלח הארץ. "הכל הולך פייפן", אמר. "לאן שאתה פונה ולהיכן שתביט יש רקבון, הרס עצמי". וזה כואב מאד במיוחד שדברים אלה נאמרים מפיו. ההרס העצמי מפתיע ביסודיותו - מנבחרי הציבור דרך המערכות הציבוריות וכלה בפרט. האם לא התחנכנו על בסיס אותם ערכים חברתיים של עזרה לזולת? עזרה שאינה טומנת בחובה תגמול? בטקס האזכרה השנתית לדוד בן-גוריון התכנסו נבחרי הציבור על קברו בשדה בוקר. אני לא בטוח שבן-גוריון שם, כי במעשיכם הברחתם את הערכים, הורדתם מהארץ את המוסר. והקדמת הפריימריז בליכוד הינה הצעד המתבקש כדי לבסס את השלטון הרקוב, הגם שבהקדמתם יש ערעור על מעמדן של שאר חברות הקואליציה, מעין אמירה של אני חזק אז נראה לכולם מי פה בעל הבית. וכן, השר ליברמן, זה מכוון אליך. כשר החוץ הבאת אותנו לשפל ביחסי החוץ, ותמיכתך באמא רוסיה (שלך ושלך בלבד) לולא ההרסניות שבה הייתה מגוחכת. ואולי תהא כזו בעוד מספר חודשים.
בכינוס מפלגת הליכוד לאישור הפריימריז נאם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והצהיר כי החוק, הסדר, הצבא, המשטרה ובקצרה שכל שומרי החוק איתנים ואף אחד לא מעליהם. האמנם? במו ידיך הבאת אותנו לפי תהום, בעצם ביחד עם "חבריך" לקואליציה. דוגמה קטנה היא משטרת הצניעות, ששמה הראוי הינו משטרת הצביעות של החרדים. בני ברק, בית"ר עילית, אלעד ועוד ישובים בהם משטרת ישראל אינה נמצאת, שלא להזכיר את מאה שערים הסוערת. יש משטרת ישראל ויש משטרת הדת - מאיימת על אלה שלבושם אינו הולם, על אלו שמעזות לשבת על אותו ספסל יחד עם בעליהן. מפכ"ליהן של משטרות אלו פועלים בסמכות העיריות והרבנים. בית"ר עילית אף מעסיקה פושע לשעבר בתפקיד זה, המטיל חיתתו על תושבי העיר. בשום מקום אחר לא היה מועסק בתפקיד ציבורי, אבל כנראה שהעונש של תושבי בית"ר עילית הוא הכפרה על עברו. ולמי יתלוננו תושבי בית"ר עילית המאויימים? לעירייה - לא, למשטרת ישראל - בוודאי שלא, לרבנים? מישהו הסמיך אותו לפעול בשם הדת, בשם ה"מוסר והערכים". זו דרך השיקום, דרך החזרה למוטב של פושעים. זהו פונדמנטליזם במיטבו ועדיף שישאר במקומות מוגדרים מאשר יעטוף את כולנו.

תאריך:  18/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרס עצמי יסודי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבנת את מה שאמרת? ל"ת
זקן  |  18/12/11 16:08
 
- זקן, תודה על תגובתך.
גיל נתן  |  18/12/11 20:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
מומחה בית המשפט מצמצם בדרך כלל את חוות הדעת של מומחה הדיירים ובדרך זו ניתן פסק דין מצומצם - ככל שחוות הדעת של הדיירים היא נכונה וראויה. האם במצב זה הדיירים אינם זכאים לראות פני עתיד ולנסות להתמודד עם הבאות, תוך דאגה לכיסו של התובע ומבלי לוותר על זכויותיו?!
יוסף אליעז
בעוד החג הקדוש ביותר ביהדות, שהוא שבת שבתון, יום הכיפורים, מִשְׁכוֹ רק יום אחד, וכך למעשה גם החג השני בחשיבותו, ואולי השלישי אחרי הפסח, ראש השנה, בו נכתב גורלו של האדם לדעת המאמינים, נמשך אף הוא רק יום אחד, שהורחב ליומיים, הנה חג החנוכה נחגג שמונה ימים תמימים
שולמית קיסרי
זכותנו כאזרחים, בוחרים חופשיים, להתקומם נגד ראש הממשלה על חלוקת הזמן שלו. ליותר מדי דברים עקרוניים, שקובעים את פרצופנו ואת חיינו, אין לו זמן. הוא "מטפל" בהם רק כשהשריפה בוערת ומכלה חיי בני אדם ועצים, כמו שהיה בכרמל
גיל נתן
מי ששותק אל יתפלא שיושתק בבוא היום    מותר בדיקטטורה ואסור בדמוקרטיה    מכבי יפו - כוחם של ערכים ומסורת
אלישע פורת
על יום העיון שהוקדש לביוגרפיה של מאיר יערי, שכתבה פרופסור אביבה חלמיש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il