X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחול שדים שמתקיים סביב תדמיתה של אחת מהמדינות היותר ידידויות שיש לעם ישראל, קשור באופן ישיר ליכולת שלנו לראות דברים רק בצבעים של שחור ולבן, ידיד או אויב בלי כל יכולת להביט מעט פנימה
▪  ▪  ▪
גאורגיה. עושה את צעדיה הראשונים כדמוקרטיה מערבית [צילום: AP]
להבין את הצד השני
הבעיה טמונה בהבדלי תרבויות שלעתים, לנו כישראלים, קשה לגשר עליהם או להבין את הצד השני באופן כזה שיקדם אותנו לעבר מערכת יחסים בריאה

דבר מעצרם ושחרורם של שני אנשי העסקים הישראלים שקבלו לאחרונה חנינה מידי נשיא גאורגיה, מיכאל סאאקשוילי בהתערבותו של נשיא המדינה שמעון פרס זכה לבולטות בתקשורת הישראלית. דבר המעצר פורסם בהרחבה ויצר משבר אמון בין המדינות. את המשבר הזה חשתי היטב בסביבתי הקרובה עד שמעתי את חששם של רבים מסביבתי מאופייה של גאורגיה.
ללא כל קשר לפרטי הפרשה (גם אני שמח ששבו בנים לגבולם) החל מחול שדים סביב תדמיתה של אחת מהמדינות היותר ידידויות שיש לעם ישראל, מחול שדים הקשור באופן ישיר ליכולת שלנו לראות דברים רק בצבעים של שחור ולבן, ידיד או אויב בלי כל יכולת להביט מעט פנימה.
לפני כשנתיים, בעת נסיעה שקיימתי לטביליסי בירת גאורגיה הזדמן לי לתפוס מונית מאחת הפגישות אותן קיימתי בחזרה אל בית המלון בו שהיתי. מונית ישנה, די חבוטה, עם נהג אשר בדיעבד התברר כי הוא מפרנס מספר ילדים, אדם קשה יום שהפרוטה אינה מצויה בכיסו. "מהיכן אתה"? שאל אותי הנהג. "אני מישראל" עניתי תוך שאני מעלעל בניירות שעל ברכיי.
"שתחיה" ענה לי במהירות ופניו קרנו. "אנחנו בגאורגיה אוהבים אתכם היהודים, אתם כמונו, מדינה קטנה המוקפת במדינות מוסלמיות שלא תמיד מבינות אותנו". תוך נסיעה של חמש דקות זכיתי למספר רב של ברכות ותיאורים בשבחו של העם היהודי שלא זכורים לי ממסעותיי במדינות אחרות.
בתום הנסיעה, כשהושטתי את שטר הכסף אל עבר הנהג הוא דחה את ידי בנימוס ואמר "אתה אורח שלי, כמו אח, לא אקח ממך כסף". השתוממתי. מולי אדם קשה יום, המסרב לקבל ממני את תעריף נסיעתו המגיעה לו בדין רק משום החיבה האישית שהוא רוחש כלפי.
תסכימו אתי שאין מדובר במקרה בו יכולת להיתקל בפריס, ברומא ואף בארה"ב ידידתנו הגדולה. העם הגאורגי הוא עם חם. העם הגאורגי תומך באופן בלתי מסויג במדינת ישראל, לאורך שנים כבר.
הבעיה טמונה בהבדלי תרבויות שלעתים, לנו כישראלים, קשה לגשר עליהם או להבין את הצד השני באופן כזה שיקדם אותנו לעבר מערכת יחסים בריאה שמקדמת אותנו אל יעדים ומטרות שאנו מציבים בזירה הבינלאומית.
גאורגיה היא מדינה שעברה לא מכבר שינוי מהותי, עושה את צעדיה הראשונים כדמוקרטיה מערבית אמיתית ומונהגת כיום בידי אנשי חזון צעירים ונשיא מצוין ששמו למטרה להביא את המדינה הסובייטית לשעבר אל משפחת עמי המערב. הקשר הבלתי אמצעי בין שני העמים הוא העדות הטובה ביותר לקשר האמיץ בין אנשים, ובוודאי שגם בין הממשלות.
הסיפור על אותו נהג גאורגי הוא סיפורה של המדינה כולה. מדינה רומנטית בעלת עומק ותרבות רבות שנים, מדינה בעלת כבוד גדול למסורת ולעם היהודי. כעת, משהגיע לסיומה הטוב פרשת חזרתם ארצה של שני אנשי העסקים רוני פוקס וזאב פרנקל על ישראל וגאורגיה לעשות הכול כדי לחמם בחזרה את היחסים. כי אין לשתי המדינות את הפריבילגיה לאבד ידידות במרחב הבינלאומי.

הכותב הוא יועץ תקשורת ובן עדת יהדות גאורגיה.
תאריך:  18/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמעון פרס / Shimon Peres
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאורגיה שלא הכרתם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ואף מילה על הגרוזינים שלנו?! ל"ת
aviku  |  18/12/11 14:03
2
אחרי ששלחו לפה את הגרוזינים
הם מדינה יפה..  |  18/12/11 14:51
3
גאורגיה שלא היכרתם
אהרון גגולאשוילי  |  22/12/11 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
התמונה כפי שהיא נראית מהחלון אל העולם היא קודרת ובמידה רבה לא נאה. קו הכסף יצוייר על-ידי האנשים, אם הם יבחרו לצייר אותו
איתן קלינסקי
עבורי כתיבתו של עמוס קינן נעוצה בקשר עמוק אל אדמת ארץ ישראל ונופיה. למרבה הכאב, הורגלנו ש"הקשר הזה" הצמיח פרות של לאומנות בוטה. אצל עמוס קינן זה קשר, שהניב קול הומאני שפוי שחסר היום בשיח הציבורי בישראל
חדווה שקד
כמי שכיום מנהלת עסק הנתפס כ'גברי', אני יכולה יותר מתמיד להעיד שאין דבר העומד בפני הרצון. מה שצריך זה תעוזה, אומץ, נחישות ויצירתיות. ואנו הנשים לרוב חוננו בתכונות אלה ובשפע
גיל נתן
סוף מעשה במחשבה תחילה    ההרס העצמי מפתיע ביסודיותו    משטרת הצביעות של החרדים
אברהם בן-עזרא
מומחה בית המשפט מצמצם בדרך כלל את חוות הדעת של מומחה הדיירים ובדרך זו ניתן פסק דין מצומצם - ככל שחוות הדעת של הדיירים היא נכונה וראויה. האם במצב זה הדיירים אינם זכאים לראות פני עתיד ולנסות להתמודד עם הבאות, תוך דאגה לכיסו של התובע ומבלי לוותר על זכויותיו?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il